Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når drar dere på McDonalds/BurgerKing

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-10, 14:25   #21
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når drar dere på McDonalds/BurgerKing

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi ender ikke opp - vi planlegger et besøk på McDonalds/Burger King. Får lyst på litt ekstremsport av og til. Jeg synes det er godt.

Samme her. (Bortsett fra at vi ikke drar på McD, bare BK.)

Gammel 07-05-10, 14:25   #22
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Aldri. Vi bestiller pizza hjem en sjelden gang, - trolig sjeldnere enn en gang i året - men går aldri ut og spiser på fast food-steder.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:25   #23
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

* Hvis en av ungene er i bursdag i byen så hender det at 2-4 av de andre familiemedlemmene havner på McDonalds. Skjer kanskje et par ganger i året.
* Når vi er på lang kjøretur på vei hjem fra svigers. Da er det bestandig stopp på McDonalds på Gardermoen. Da holder ungene ut litt ekstra lenge de siste timene før der uten stopp.
* Om sommeren er vi innom McDonalds oftere hvis vi skal til byen og sitte på brygga og hele familien skal ha softis/McFlurry. Å kjøpe softis til en familie på 5 koster en formue om en skal kjøpe det på brygga, da går jeg heller noen meter ekstra til McDonalds for å hente det.
*Når pappan er alene med ungene hjemme en helg.

Sist redigert av Elisabet : 07-05-10 kl 14:37.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:27   #24
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De største barna elsker leke-apparatet utenfor hos BK så det blir alltid BK-ikke MC. Det er ikke så ofte, kanskje 1 gang i mnd. Det er ofte spontant som en overraskelse til barna.

Vi kan ikke være særlig spontane med tanke på gå ut og spise med sønnen vår som har så mye allergi, men BK og MC har faktisk mat han tåler

Gammel 07-05-10, 14:27   #25
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle i familien liker junk food, men vi prøver å begrense det. Men det er ofte det vi ender opp på hvis vi har vært på lørdagshandling og hatt med yngstemann. Ev. før/etter kinotur med han. Da blir det ofte "premie" for han for god oppførsel å få spise på McD eller BK. Det er ikke noe vi legger opp til eller oppfordrer til, men vi ønsker ikke å nekte han det hele tiden, heller. Det går litt i bølgedaler hvor ofte vi er på slike steder. I perioder kan det være hver uke, andre ganger kan det gå månedsvis i mellom. Men kanskje 1–2 ganger i måneden?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:29   #26
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jepp. Og ikke minst etter en anstrengende lørdagshandletur, f.eks., på det skrekkelige Alnabru.

Må for øvrig legge til at det er masse på Mc Donald's som jeg synes er fullt spiselig, f.eks. diverse kylllingburgere, salater, wraps og vanlige småhamburgere. Dessuten har de intet mindre enn verdens beste is - Mc Flurry med nonstop.

Oh yes!

Ellers besøker vi vel de nevnte steder veldig sjeldent. Typisk på vei til en eller annen ferie.

Gammel 07-05-10, 14:29   #27
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På vei til og fra hytta.
Når mannen er alene med ungene.
Når vi har glemt/ ikke giddet å handle mat til en søndag.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:31   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar med meg guttungen på McDonalds når pappaen er bortreist i forbindelse med jobb.

Litt flåsete, men det blir helst når vi er i en situasjon hvor vi ikke gidder lage middag, og er bråsultne. Problemet er at ingen av oss egentlig syns det er så godt, så vi ender opp med å spise andre steder i stedet.

Gammel 07-05-10, 14:36   #29
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det skjer en eller to ganger i året. I forbindelse med ferietur.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:37   #30
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er når man trenger mat litt fort, og det er det enkleste alternativet.

Men det er altså veldig sjelden, som regel ender det opp med en pølse i en slik situasjon.

Skal vi litt bedre tid og skal kose oss, går vi andre steder å spiser. Også for en hamburger.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:39   #31
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av samme grunn som mange andre her.

Om vi har lyst på burger på vei hjem fra hytte, eller har lyst på mat kjapt. Eller om det er Jonas sin tur til å velge hvor vi skal spise. Det er ikke alltid vi følger "turnusen" til Jonas store frustrasjon.

Jeg synes i grunn BigMac er godt jeg da. Av og til. Cola og BicMac.

Gammel 07-05-10, 14:39   #32
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LøveMannen og LilleVenn drar gjerne der når jeg er bortreist

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:40   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt hvorfor McDonalds og lignende er Djevelens Verk ifølge mange. Det virker som om det å spise på slike steder av og til er skikkelig tabubelagt og pinlig. Man MÅ ikke spise en superduper Bigmac-meny med 3 kilo pommes frites og tre brus og to desserter heller. Jeg og minsten deler en Happy Meal og eldste får en egen, og da har vi alltid frukt- eller grønnsakspose oppi, og ofte juice å drikke. Jeg velger også ofte kyllingsalat, den er veldig god.

Gammel 07-05-10, 14:43   #34
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det veldig nær utenkelig rett og slett fordi jeg ikke liker sånn mat.

Gammel 07-05-10, 14:45   #35
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Som en gulrot for barna når de er med til byen. Omtrent 6 ganger i året.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:46   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Veldig sjelden. Kanskje 2-3 ganger i året. I Tromsø har vi stort sett dratt på "hamburgerking" når storebror har mast lenge nok. Vi var nok der litt oftere før lillebror ble født.

Her på plassen finnes verken burger king eller McDonald, men vi har ett gatekjøkken, men ser ikke for meg at vi drar dit så ofte. Litt av stasen for storebror er jo lekerommet og det fins ikke her.

Gammel 07-05-10, 14:47   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For meg er det veldig nær utenkelig rett og slett fordi jeg ikke liker sånn mat.

Mens jeg eeeeelsker junkfood. Jeg prøver å beherske meg på slike steder og kjøpe salat (McD) eller Fedon-burger (BK), men det jeg aller helst vil ha er dobbel cheeseburger med pommes frites. Og Mc. Flurry!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:47   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg er møkkasliten og egentlig ikke orker tanken på å gå ut av bilen en gang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 14:48   #39
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Så sjeldent som mulig.
Jeg drikker uansett bare milkshaken, og spiser noen fries.

Jeg elsker junkfood på en måte som nesten grenser til det syke, men jeg orker ikke McD eller BK.

Gammel 07-05-10, 14:50   #40
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er ikke bare "sånn mat", Blondie. (Synes jeg, da. Uten at jeg vet hva "sånn mat" egentlig er. ) Hør på Iset:

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor McDonalds og lignende er Djevelens Verk ifølge mange. Det virker som om det å spise på slike steder av og til er skikkelig tabubelagt og pinlig. Man MÅ ikke spise en superduper Bigmac-meny med 3 kilo pommes frites og tre brus og to desserter heller. Jeg og minsten deler en Happy Meal og eldste får en egen, og da har vi alltid frukt- eller grønnsakspose oppi, og ofte juice å drikke. Jeg velger også ofte kyllingsalat, den er veldig god.

Ikke sant? (Bortsett fra at man selvfølgelig ha is.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.