Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat på 17. mai, hva skal dere ha?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 19:44   #21
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat på 17. mai, hva skal dere ha?

Jeg tror vi skal grille. Men jeg vil veldig gjerne ha noen gode forslag til dessert, gjerne en som kan lages dagen før.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 19:48   #22
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi ble enige om "tapas".

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 19:49   #23
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Vi pleier alltid å grille.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:00   #24
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg tror vi skal grille. Men jeg vil veldig gjerne ha noen gode forslag til dessert, gjerne en som kan lages dagen før.

Karamellpudding? Det oser av 17. mai for meg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:00   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer nok til å droppe stor 17. maifrokost i år, når vi nå har skolebarn. Skal vel møte tiiidlig til toget.

Gammel 09-05-10, 20:02   #26
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Masse spekemat, eggerøre og laks. Rømmegraut og hotdog. Og kaker Oreokake og marengskake med sitronfromasj. Og is. Elsker 17.mai!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:51   #27
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Høres ut som de fleste ikke har kaker på søttendemai?

Gammel 09-05-10, 20:56   #28
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Tror vi skal grille.
Også lager jeg er jordbærpavlova tror jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:58   #29
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Tror vi skal grille.
Også lager jeg er jordbærpavlova tror jeg.

Jordbærpavlova høres himmelsk ut. Har du en oppskrift å dele?

Vi skal ha spekemat, eggerøre, rundstykker med mer.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:59   #30
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Lapskaus, med is og kaker etterpå.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:02   #31
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Vi skal ut og spise, etter å ha sett på barnetoget i byen. Kjempekoselig, vi gjorde det sist år også

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:09   #32
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rundstykker med masse deilig pålegg til frokost, pølser og betasuppe på skolen og rømmegrøt til kvelds. I og med at det kun er mannen som liker rømmegrøt, har vi alltid noe annet godt i tillegg, enten suppe/pøler/eggerøsre m/laks/pizza e.l

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:20   #33
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Vi pleide ikke det hjemme, men mormor hadde, og vi var jo innom der. Familietradisjonen var deretter en tur til byen på kvelden, for å kjøpe softis. Det er softisen jeg har tatt med meg videre som tradisjon. Men jeg tror mamma begynte med kake når mormor døde, jeg har ikke feiret 17. mai hjemme på 8-9 år, og da levde mormor. Nå har mamma fått diabetes, men det er mulig hun lager ei kake hun likevel kan spise, basert på sånne sukkererstatninger, jeg vet faktisk ikke.

Gammel 09-05-10, 21:29   #34
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Kaker har jeg vel aldri hatt tror jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:46   #35
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Mad muff pie og hvit sjokolade-brownies og og og ... :slankedispensasjon 17. og 18.:

17. mai-frokost-spleiselag med 15-20 stykker om morgenen, så der blir det vel det meste. Middagen har jeg ikke helt bestemt, sånn utenom dessertplanleggingen. Antagelig tapas eller noe spekemat-aktig. Blir fem-seks voksne og fire unger.

Gammel 09-05-10, 22:03   #36
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Det blir nok gumlet x antall is og pølser på skolen, og mor får nok dekket sitt behov for kaffe og kake på samme sted. Når vi kommer hjem fra arrangementet, og far har kommet hjem fra jobb, blir det rømmegrøt.

På kvelden skal vi på et nytt arrangement hvor også far får dekket kakebehovet, så jeg har ingen planer om å bake annet enn den kaka jeg må ha med på skolen.

Gammel 09-05-10, 22:18   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha 17.mai lunsj før barnetoget, tror jeg. Sikkert det vanlige; Rundstykker, laks, eggerøre, spekemat, en eller annen pastasalat, noe sånt. Pølse, betasuppe, kaker og is etter toget, og om kvelden pleier vi egentlig ikke ha noe spesielt. :mette og utslitte:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:43   #38
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har gjerne fersk suppe på 17.mai hvis det er hutrevær. Er det finvær griller vi. Ellers hører bløtkake med jordbær til, kransekake, og en god solid frokost aller først på dagen, med eggerøre og godt pålegg / god drikke.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:46   #39
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi skal som alltid ha koldtbord sammen med naboen på ettermiddagen.
-Og kaker etter kaffen.
Gleder meg!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 22:47   #40
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

jeg har veldig lyrt på rømmegrøt, spiser det bare en gang i året, og da er det knallgodt! Men om vi lager det hjemme, eller snille kantinemannen lager det til oss en dag i mai, får vi se på.

Ellers varierer menyen en del etter været, og om vi har gjester. Blir det fint vær, blir det nok grillings på kvelden. En god frokost med rundstykker, egg etc. hører alltid med.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.