|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd? | |||
| Hos meg |
|
53 | 23,14% |
| Hos min ex |
|
9 | 3,93% |
| Begge steder - 50/50-deling |
|
118 | 51,53% |
| Jeg bor allerede alene med barna |
|
18 | 7,86% |
| Min ex bor allerede alene med barna |
|
1 | 0,44% |
| Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss |
|
11 | 4,80% |
| Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg |
|
28 | 12,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?De hadde vært mest hos meg, pga mannen har en jobb som ikke er forenelig med barnehagens åpningstider, og jeg tviler sterkt på om de hadde klart å tilrettelegge såpass for han. Vi hadde vel antagelig hatt en løsning hvor jeg hadde de 4 uker og han så 2 uker.
|
|
|
#2 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Hos meg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Einsam
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Bor alene med to små. Tidligere var ungene litt mer hos faren sin, nå er de der annenhver helg. Faren jobber ugunstige tidspunkter ifht en tilværelse alene med ungene, og er ikke den som har vært villig til å tilrettelegge livet etter situasjonen han nå er i. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
geskjeftig
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Det vil jeg helst ikke tenke på, men vi hadde nok gått for 50/50 eller noe deromkring. Med mindre far hadde hatt lyst til å flytte hjem til sitt eget land, da hadde vi nok måttet krangle "litt" om saken.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Du mangler alternativet: Vet ikke.
|
|
|
#6 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Ca 50-50, trur eg. Fordi vi begge er like viktige i oppveksten og dagleglivet no, så dominerande hovudomsorg til ein av oss ville ha vore veldig unaturleg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
Ingen vet før man er der, men hva tror du? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Mine to eldste har en 60/40 deling, men det er vel kansje mer 70/30(70 hos meg). Vi bor i samme nabolag, er gode venner, er sammen på ting som omhandler barna og det fungerer veldig greit. Hjelper hverandre med logistikken når det trengs. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Hvorfor er det en selvfølge? Jeg ville helst at barna ikke skulle bodd mesteparten av tiden hos meg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
For meg er det en selvfølge. Jeg ønsker jo å se mest mulig til dem. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#14 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Eg trur mannen ville vore det beste valget i ein sånn situasjon. 50/50 deling høyres strevsomt ut, men ettersom såpass mange har denne løysinga, reknar eg med den fungerer for dei fleste. Eg håpar eg aldri må ta stilling til dette!
|
|
|
#15 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Ekkel tanke - tror vi hadde delt 50/50.
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg leste nettopp den andre tråden der noen (var det Dragen? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Eg tenker heilt omvendt, at ved å ha reflektert rundt slikt- og snakka om det før eit ev. brudd vil det vere mindre rom for impulsive tankar og handlingar som til sjuande og sist vil kunne skade borna. I tillegg bevisstgjer det begge foreldre på kva for ei rolle ein ønsker å spele i livet til borna sine, også ved eit ev. samlivsbrudd. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Det kommer an på: Hvis det ble et "sint" brudd, tenker jeg kanskje at slike avtaler vil være lite verdt siden den ene, eller begge, muligens ønsker å ramme den andre mest mulig? Ved et "rolig" brudd er det vel uansett ingen grunn til å handle så veldig impusivt og man klarer å komme fram til en enighet i ro og mak. Jeg ser at det er lurt å snakke om slike ting, altså, det handler vel mest om at vi ikke er så flinke å langtidsplanlegge noen av oss. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Vi hadde sannsynligvis gått for 50/50 fordi barna er like knyttet til pappaen som de er til meg (bortsett fra minsten, da, men han er liten enda).
|
|
|
#20 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Helt sikkert 50/50 i samme nabolag og klær og utstyr nok så de slapp å flytte kofferter fram og tilbake.
|
![]() |
|
|