Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I hvilke situasjoner blir du nervøs?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-10, 13:22   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke situasjoner blir du nervøs?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe, der kjenner jeg meg igjen. Jeg var livredd tunneller tidligere, aner ikke hvorfor, men jeg har jo et snev av klaustrofobi da. Husker første gangen jeg skulle kjøre gjennom Rennfast, den tunnellen som går langt under sjøen og er evighetslang! Jeg hadde vært passasjer gjennom den før, og lukket da øynene og tenkte på blomsterenger og klorin og sånt, men nå måtte jeg jo kjøre selv og da var det plutselig verre. Jeg hyperventilerte omtrent. Men det gikk bra.

Nå har jeg ingen skrupler med tunneller, selv om jeg synes Rennfast er litt ekkel. Men køkjøring gjør meg nervos. Jeg HATER køkjøring og rush, jeg vil helst at alle andre biler skal forsvinne så jeg alltid er alene på veien!

Ja, jeg håper det går over, det er jo helt idiotisk. Det kom virkelig som en overraskelse, jeg har aldri vært redd for tuneller som passasjer, og vips! når jeg skulle kjøre til Fredrikstad og måtte gjennom en ganske lang tunnel ved Tusenfryd så fikk jeg plutselig hjertebank og det begynte å prikke i armene. Neste gang jeg skulle kjøre der tenkte jeg på den dumme tunnellen i tre dager før jeg kjørte. Oslofjordtunnellen tror jeg at jeg skal vente litt med.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:26   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Tannlegen. :svett:

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 15:40   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Reiser trigger nervøsiteten min. Ja, og høyder.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 15:31   #4
Darkannie
Noob

Darkannie sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord
Darkannie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Når jeg må ringe og ta ubehagelige telefonsamtaler.... har egentlig ganske stor telefonskrekk...

Gammel 10-05-10, 13:22   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eksamen. :angst:

Og så ting som er veldig høyt, og ting som går altfor fort ned. Jeg dør nesten i køen til berg-og-dalbaner og sånt på tivoli og vil aller helst bare slippe. (Men av og til må man, feks når barna er for små til å kjøre uten voksne og sånt.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:24   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir nervøs når jeg skal snakke foran folk. Vis meg en mikrofon og det svartner for meg. Jeg blir nervøs når jeg skal ta viktige telefoner, og jeg blir nervøs når jeg skal i familieselskaper. Jeg er også nervøs foran hver eneste treningsøkt. Men jeg er helt rolig før jeg skal til gynekolog og tannlege.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:27   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, tannlege har jeg fortrengt. Gynekolog er ikke noe problem, men den tannlegen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:31   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg har en mer eller mindre velbegrunnet mistanke om at jeg har gjort en dårlig jobb eller har glemt noe viktig, og er i ferd med å bli avslørt. (Leger og tannleger er derimot ikke skumle.)

Gammel 10-05-10, 13:38   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

tannleger er derimot ikke skumle.

Jo'o, for ei stakkars lommebok.

Gammel 10-05-10, 13:39   #10
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Mus.

Gammel 10-05-10, 14:00   #11
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når jeg har en mer eller mindre velbegrunnet mistanke om at jeg har gjort en dårlig jobb eller har glemt noe viktig, og er i ferd med å bli avslørt. (Leger og tannleger er derimot ikke skumle.)

DER har du meg! Jeg tror nok det er fordi det faktisk hender at det skjer også, hilsen definisjonen på distré og lett å avlede.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 14:11   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg blir nervøs om jeg venter på svar på en prøve, lånesøknad, eksamen eller lignende. Avgjørelser som har betydning for meg som jeg ikke lenger kan påvirke, på en måte.

Sånn som nå når jeg går og venter på hovedopptaket, rimelig spent siden jeg ligger helt på vippen poengmessig og det kan slå begge veier. (Det er leeeenge til 20. juli altså. )

Og jeg tipper jeg kommer til å være vrak i forbindelse med de første eksamenene (om jeg kommer inn ).

Ellers er jeg sjelden redd og nervøs. Men er ikke veldig glad i høyder, så sist jeg kjente et snev av redsel var forrige uke når jeg klatret i vegg for første gang. Kom meg opp til toppen i rekordfart og fikk rimelig sug i magen når jeg snudde meg rundt og så ned.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:34   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv blir jeg nervøs når jeg må prestere noe som jeg ikke er helt sikker på om jeg kan, spesielt når det er noe som jeg virkelig vil kunne.

Og når jeg lager mat til andre (voksne) personer. Oh, skrekk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 18:37   #14
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Selv blir jeg nervøs når jeg må prestere noe som jeg ikke er helt sikker på om jeg kan, spesielt når det er noe som jeg virkelig vil kunne.

Og når jeg lager mat til andre (voksne) personer. Oh, skrekk.

Er du meg?

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:34   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gynekolog, definitivt. Større inngrep. Tannlegetime for ungene (har vi vært flinke og pusset tennene deres ordentlig). Jeg har vært det i enkelte jobbsituasjoner også (men aldri fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, men f.eks. pga få ressurser tilgjengelig), samt imaginære brannlyder fra stua om natta.

Gammel 10-05-10, 13:37   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan bli nervøs foran egne presentasjoner, og jeg får ofte også nokså høy puls før enkelte møter der det skal forhandles om viktige ting, men jeg har lært meg å fungere med det. Jeg reagerer fysisk, men ser ut og opptrer visstnok veldig rolig og avbalansert, sier ryktene.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:38   #17
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Og så blir jeg ufattelit nervøs når telefonen ringer, og displayet viser barnehage eller skole. Rett og slett dritnervøs for at noe alvorlig har skjedd ungene.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 14:16   #18
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Og så blir jeg ufattelit nervøs når telefonen ringer, og displayet viser barnehage eller skole. Rett og slett dritnervøs for at noe alvorlig har skjedd ungene.

Å ja. Absolutt.

Ellers kan jeg også la meg stresse veldig av å ha for dårlig tid når jeg skal ut og reise.

Og om jeg mister oversikten over hvor barna mine er. Men det er vel heller redd enn nervøs, når jeg tenker meg om.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 19:56   #19
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ikke så mye lenger, heldigvis. Men eksamen (jeg skal dog ikke ha flere i mitt liv! ), særlig muntlig og jobbintervjuer. Og så liker jeg dårlig å snakke i forsamlinger, selv om det pleier å gå greit når jeg først er i gang.

Jeg blir forresten nervøs av UL jeg også.

Gammel 10-05-10, 13:39   #20
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er egentlig ganske modig! Men å holde den konfirmasjonstalen nå på Lørdag, foran hele xéns familie var ikke no særlig. Jeg visste jeg MÅTTE reise meg snart.. og kjente matlysten forsvant og hjerte banke. Fikk meg liksom aldri til å plinge på det glasset... Haha, så tett!

Men det ble ihvertfall sagt noen få ord. Og det viktigste ble ikke glemt heller, at jeg var fryktelig stolt av den herlige gutten min!

..tannlegen er jeg heller ikke no særlig glad i.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.