|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Vi gjør det på jobb. Går i tog og har fest med foreldrene etterpå. Jeg har aldri fått noen spesielt god forklaring på hvorfor vi gjør det, men de fleste later til å hygge seg.
|
|
|
#2 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Jeg syns det er helt greit å feire før. I barnehagen til poden var feiringen av 17 mai årets høydepunkt, og det var alltid siste hverdag før 17 mai. Alle bydelens barnehager og førsteklassene på skolene i nabolaget går i tog, og musikkorpsene fra de ulike skolene stiller opp. Toget ender opp ved NRK der det er tale med kringkastingsdirektøren og konsert med diverse kjente fjes fra barnetv etterpå. Det var et utrolig bra opplegg, og både barn og voksne satte veldig pris på arrangementet. Etter toget og konserten var det grilling og diverse leker i barnehagen.
Sist redigert av Nina : 11-05-10 kl 20:15. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Syns det er heilt fint eg! I barnehagen vår gjer dei det, men det er ikkje pynting eller noko slikt. Det er som shute sa her, is og pølser til folket.
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Barnehage til Knotten skal feire i morgen. De skal ha med flagg, og sås kal de spise pølser og gå i tog rundt barnehagen, kunne den unge informanten fortelle.
|
|
|
#5 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Jeg synes det er helt greit med forhåndsfeiring i barnehaven, jeg. Har tidligere år gått i barnehagetog i opptil flere dager før den 17., det er koselig uansett. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Barnehagene her går ikke i toget på den 17. så derfor er de med og går en liten snutt i øvetoget til skolen, som var i dag faktisk.
|
|
|
|
#7 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Her skal 17. mai feires 12. mai i barnehagen, og jeg syns det er helt greit. De har hatt masse fokus på 17.mai de siste ukene, og hadde blitt leit om de ikke kunne feiret litt sammen.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Det blir da litt som å ha juletrefest med nisse før (eller etter) jul, synes jeg. Jeg synes det er helt OK at barnehagene tar tak i de høytidsdagene som er, gjør et lite prosjekt ut av dem og markerer dem. Min erfaring er at de gjør det ganske smått og forsiktig, med flagg og synging og et lite tog - hvis det er voldsomme greier, blir det vel litt, tja, voldsomt. Men prinsippet synes jeg er greit.
|
|
|
#9 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?
jupp, masse læring i det
|
|
|
#10 |
|
Superbasinella
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?I dag hadde ungene maifest i barnehagen. De gikk i tog, hadde med flagg, spiste is og lekte "17.maileker". På 17.mai går vi i tog under fanen til barnehagen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Jeg syns det er bare koselig jeg. I vår barnehage feirer de fredag 14mai, de har korps, og går rundt omkring i området her, pluss at de går på gamlehjemmet å synger å spiller for de. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Hvorfor skulle det være tullete?
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne jeg! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Jeg kan ikke skjönne at det skal vaere noe galt i at de smaa laerer om norske tradisjoner/feirer höytiger og gaar i tog etc. paa en dag för selve dagen. Det er da vel bare göy? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Bare gøy, synes jeg. Men så er jeg jo skikkelig barnslig med tanke på festdager og sånt, kan aldri få for mye.
|
|
|
#16 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Hmm, her er alt på 17.mai. Er eget barnehagetog og tilstelning i barnehagen etter skoletoget.
|
|
|
|
#17 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?I Mini sin barnehage skal de feire i morra. De skal pynte seg, gå i tog, få pølser, besøke brannstasjonen osv-osv. Jeg synes det er koselig. Vi kommer ikke til å gå i toget på 17. mai, så da er det jo greit at hun får litt slikt via barnehagen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Jeg husker fra yngre korpsdager at vi fikk fri fra skolen en dag eller flere før 17. mai for å spille i toget for barnehagen. Her vi bor nå så går barna i 17.mai-toget med egen fane. Jeg foretrekker definitivt det siste.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Det gjør nok jeg også. |
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva mener du om "17. mai-feiring" flere dager før dagen?Her øver de til 17.mai både i barnehagen og på skolen.
|
![]() |
|
|