|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Berberis i bakgård med masse barn som leker - skikkelig dårlig ide?Berberis planter man typisk der man IKKE vil at barn (og andre) skal ferdes - det er en veldig velegnet sperreplante.
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Berberis i bakgård med masse barn som leker - skikkelig dårlig ide?Så bra det ordnet seg, Karima!
En av mine leverandører har plantet store mengder med Berberis utenfor gjerdene sine for å hindre uvedkommende fra å komme inn.
![]() |
#3 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Berberis i bakgård med masse barn som leker - skikkelig dårlig ide?Oppdatering: Det er bred enighet i borettslaget om at berberisen er en katastrofe, og den skal nå fjernes igjen. Vi hadde besøk av en gartner i dag, hun var lettere sjokkert over at Plantasjen hadde anbefalt berberis for å holde unger unna en plen. Aldri berberis i nærheten av barn er visstnok comme-il-faut blant gartnere. Ikke trives den særlig godt heller, minst 20 av plantene har dødd av seg selv.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Berberis i bakgård med masse barn som leker - skikkelig dårlig ide?Gammel tråd, ja.
![]() |
#5 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Berberis i bakgård med masse barn som leker - skikkelig dårlig ide?Bare for å komme med en egenopplevd skrekkhistorie om berberisbusker: Der jeg gikk på ungdomsskole stod det berberisbusker langs veggen i "røykekroken", der jeg selvfølgelig alltid hang med de andre kule.
![]() |
|
|