Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Berberis i bakgård med masse barn som leker - skikkelig dårlig ide?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-10, 21:45   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Berberis i bakgård med masse barn som leker - skikkelig dårlig ide?

Berberis planter man typisk der man IKKE vil at barn (og andre) skal ferdes - det er en veldig velegnet sperreplante.

Jeg syns det er veldig pussig å plante dem nær en lekeplass.

www.hagegal.info mener jeg at de har en markedsplass for å selge planter på rot. Så dere trenger ikke å kaste dem.

Gammel 29-06-10, 21:50   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Så bra det ordnet seg, Karima!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Berberis planter man typisk der man IKKE vil at barn (og andre) skal ferdes - det er en veldig velegnet sperreplante.

En av mine leverandører har plantet store mengder med Berberis utenfor gjerdene sine for å hindre uvedkommende fra å komme inn. Det virker som bare pokkern!

Gammel 29-06-10, 21:30   #3
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Oppdatering: Det er bred enighet i borettslaget om at berberisen er en katastrofe, og den skal nå fjernes igjen. Vi hadde besøk av en gartner i dag, hun var lettere sjokkert over at Plantasjen hadde anbefalt berberis for å holde unger unna en plen. Aldri berberis i nærheten av barn er visstnok comme-il-faut blant gartnere. Ikke trives den særlig godt heller, minst 20 av plantene har dødd av seg selv.

Så nå blir det ripsbusker og klatreplanter for å dempe støyen ungeleken udiskutabelt skaper i gårdsrommet. Fornøyd.

Gammel 29-06-10, 21:45   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel tråd, ja.

Gammel 30-06-10, 01:04   #5
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bare for å komme med en egenopplevd skrekkhistorie om berberisbusker: Der jeg gikk på ungdomsskole stod det berberisbusker langs veggen i "røykekroken", der jeg selvfølgelig alltid hang med de andre kule. En dag ble det litt tøyseknuffing mellom meg og et par av guttene i klassen, og jeg havnet på ryggen oppi berberisen med et par av guttene oppå meg. Det medførte at jeg og en venninne tilbrakte mesteparten av neste time på jentedoen hvor hun forsøkte å plukke ut berberispigger av ryggen min (det var MANGE!). Mange av dem brakk av da hun forsøkte å pirke dem ut - og resultatet ble etter hvert en rygg full av betente byller. Etter hvert kapslet mange av dem seg inn i et slags fettvev, og en av dem måtte jeg operere ut. Flere vandret rundt i kroppen i årevis, og jeg kunne finne dem igjen på de merkeligste steder, langt unna ryggen ...

Jeg kommer aldri til å plante en berberisbusk noe sted, for å si det sånn! Høres fornuftig ut å ha en regel om å aldri plante sånt i nærheten av steder hvor barn kan ferdes.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.