Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noen korps-foreldre her inne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-10, 01:02   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen korps-foreldre her inne?

Jeg har vært korpsmamma en liten periode og jeg synes det er mer oppfølging og jobb med håndballen enn det var med korpset.
Sikkert forskjell fra korps til korps, men hvis ungene skal være med på ting, så er man faktisk avhengig av foreldrebidrag i form av dugnadsjobbing og annet.
Evt man kan betale mangfoldige tusen i året i kontigent.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:27   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jenta mi var på korpset. Vi pratet sammen og ble enig at hun kuttet det ut. Var drittlei å være med på ett eller annet hver for***** uke. Vi har trossalt 2 andre barn også. Vi kan da ikke drive å gjøre noe hele tiden for korpset. Også fikk hun nesten ikke spille heller. For hun var eneste som spilte fløyte og da fikk hun ikke noe hjelp til å spille. Så hun måtte sitte pent og se på eller øve for seg selv.
Hun har begynt på kulturskolen istedenfor. Her betaler vi 2000 kr for 2 semester og slipper unna mas og tjas. Men kan ikke si vi er helt fornøyd der heller. Spille 20 minutt 1 gang i uken for 2000 kr er faktisk ikke så rimelig.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 11:39   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Azi, jeg tipper ikke det du skisserer er normalen for det å ha barn i korps.

Gammel 16-05-10, 12:02   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I løpet av årets første fire måneder har mitt korpsbarn vært på fem helgesamlinger (inkl. to konkurranser), solgt 500 lodd, solgt toalettpapir (til 400 kr sekken...), solgt tulipaner for Lions og hatt basar (der hver musikant må stille med 3 gevinster). Jeg synes det er mye!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 20:10   #5
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

I løpet av årets første fire måneder har mitt korpsbarn vært på fem helgesamlinger (inkl. to konkurranser), solgt 500 lodd, solgt toalettpapir (til 400 kr sekken...), solgt tulipaner for Lions og hatt basar (der hver musikant må stille med 3 gevinster). Jeg synes det er mye!

Jepp slik her også i tillegg til vi foreldre måtte gå og pakke ting i sekker for en firma 10 km unna. Eller fikk andre små oppdrag rundt om kring for å få inn penger til korpset. Skjønner jo at dem må ha inn penger. Men det må da være måte på. Men når ukedagene og helgene dreide seg om jobbing for korpset så blir det bare mas til slutt. Men ja så klart er det ikke slik overalt. Men så uttalte jeg meg kun om der vi bor.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 12:42   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det høres mye ut. Sånn er det heldigvis ikke her. Håndballen står for de verste sjauene her.

Gammel 16-05-10, 13:05   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

I korpset tvillingene spiller er det to hele helger med loppemarked pr. år (høst og vår), Salg av mairoser, salg av kakebokser og loddsalg en gang i året.

Ser at foreldrene til venninnen som går på håndball har mange flere helger opptatt i løpet av året, og like mye salg, så jeg tror absolutt ikke det er verre å ha barna i korps enn andre steder.

Det er riktignok en nokså stor økonomisk belastning, men iom at de er så fornøyde med å være i korpset mener vi at det er verdt det.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 18:20   #8
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Det er slik i korpset til tvillingene også, Hattifnatten

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:29   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter her med en invitasjon til aspirantkoret til guttekoret og lurer.... hvor foreldretungt blir det mon tro? Har man mange unger, betyr det litt hvor mye det er forventet at man skal stille opp i tide og utide. Jeg har alltid sagt aldri korps, men korpset her er faktisk helt greit. Ei bra foreldregruppe og loppemarked en gang i året. Ikke loddsalg og kakelotteri.

Gammel 17-05-10, 19:54   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg sitter her med en invitasjon til aspirantkoret til guttekoret og lurer.... hvor foreldretungt blir det mon tro?

I følge nabo'n ville hun definitivt heller hatt guttungen i korpset. Satt ute her og snakket om det nyss.

Gammel 17-05-10, 20:18   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

I følge nabo'n ville hun definitivt heller hatt guttungen i korpset. Satt ute her og snakket om det nyss.

Fordi? Jobb for de voksne eller utbytte for ungen?

Gammel 17-05-10, 20:40   #12
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Fordi? Jobb for de voksne eller utbytte for ungen?

Pga foreldreinnsatsen. I følge henne.

Gammel 17-05-10, 21:07   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Pga foreldreinnsatsen. I følge henne.

Hm. Ok.

Gammel 16-05-10, 21:38   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Guttekoret til Domen?
Det er nok ganske mange opptredener og øvelser og det drives i samarbeid med kulturskolen. Hvor foreldretungt det er vet jeg ikke. Jeg tror det som tynger mest de foreldrene jeg kjenner som har hatt unger der er kjøringen pga avstand til byen.

Jupp det guttekoret . Det jeg vet om er 2x45 minutters øvelser på kulturskolen for aspirantkoret. Jeg velger å ha skylapper med tanke på hva som kommer når man ikke lenger er aspirant, men spesielt nå som han er såpass liten må han jo følges mye. Man setter ikke akkurat en åtteåring på bussen til byen med beskjed om å hoppe av på katedralskolen. Men at det vil passe han er jeg sikker på.

Gammel 16-05-10, 21:38   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ingen korps barn, men ser flere nevner mer jobb med fotball og håndball.

Jeg har vært fotballmamma i mange år, eneste dugnadsjobbingen vi må gjøre mens ungene er små (opp til 10 år) er 4 timersvakt under miniturneringen som idrettslaget arrangerer, de siste årene på barnskolen må man ha en eller to vakter i kiosken, for de fleste er det bare 1.

I tillegg er det selvsagt kamper, men der velger man jo om man vil være med eller ikke. Minstegutten min går i 2 klasse og det er oftere og oftere at ikke alle har med en forelder. Jeg synes det er morsomt å se på kampene jeg da.

Når det gjelder håndballen måtte vi selge 4 kakebokser og det var alt.

Så jeg kan ikke skjønne at det er snakk om mye jobbing jeg da.

Gammel 16-05-10, 21:41   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg har ingen korps barn, men ser flere nevner mer jobb med fotball og håndball.

Jeg har vært fotballmamma i mange år, eneste dugnadsjobbingen vi må gjøre mens ungene er små (opp til 10 år) er 4 timersvakt under miniturneringen som idrettslaget arrangerer, de siste årene på barnskolen må man ha en eller to vakter i kiosken, for de fleste er det bare 1.
her i gården.

I tillegg er det selvsagt kamper, men der velger man jo om man vil være med eller ikke. Minstegutten min går i 2 klasse og det er oftere og oftere at ikke alle har med en forelder. Jeg synes det er morsomt å se på kampene jeg da.

Når det gjelder håndballen måtte vi selge 4 kakebokser og det var alt.

Så jeg kan ikke skjønne at det er snakk om mye jobbing jeg da.

Jeg har to stk i fotballen i øyeblikket, en 2003 og en 2002-modell, og foreløbig virker det som om innsatsen både for barn og foreldre øker med eksponensiell hastighet. For 2003-modellen er det snakk om en vakt i kiosken, salg av 4 kalendere, 5 skrapelodd, bake kake til kiosken ved turneringer og delta i flaskeinnsamling. For 2002-modellen er det samme opplegg, men 3 ganger så mange av alt. I tillegg til 2 kamper og 1 trening i uka, og å være kampvert ved behov. Og hvis de med barn på året over snakker sant, er det tilsvarende økning neste år. Jeg er nesten glad for at det virker som fotball er en forbigående interresse

Gammel 16-05-10, 22:10   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Her i bygda er det slik at det ikke er noe valg om man vil være med på kampene eller ikke. En del kjøring blir det og når ungene blir opp i 12 år så er det virkelig lange distanser for håndball og fotball. Guttefotballen er litt kortere reise, men også de har opptil 2 timers reisevei en vei til enkelte kamper. I tillegg er det en del kioskdugnader og liknende praktisk dugnadsarbeid i forbindelse med kamper.

MÅ alle foreldrene stå der på kampene?

Gammel 16-05-10, 23:05   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Her i bygda er det slik at det ikke er noe valg om man vil være med på kampene eller ikke. En del kjøring blir det og når ungene blir opp i 12 år så er det virkelig lange distanser for håndball og fotball. Guttefotballen er litt kortere reise, men også de har opptil 2 timers reisevei en vei til enkelte kamper. I tillegg er det en del kioskdugnader og liknende praktisk dugnadsarbeid i forbindelse med kamper.

Sånn er det her også. Og da blir det gjerne sånn at man ikke reiser hjem mens barna spiller, for det er så langt å kjøre. Og så går hele dagen.

Gammel 16-05-10, 23:39   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Hehe nei, men når de drar til den ytterste nøgne ø er det ikke allverdens annet å finne på mens de venter.

Nåh. Var ignorant bymenneske et øyeblikk her. *alle kamper innenfor 10 minutters radius*

Gammel 16-05-10, 23:27   #20
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det samkjøring som blir praktisert, men i større grad når de blir større.
Men siden vi møter opp til felles avreise så hender det at vi fyller opp bilene også, slik ar foreldre kjører sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.