Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Gjengs pris hos frisøren?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-10, 00:40   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjengs pris hos frisøren?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Sist nå betalte jeg rundt 1200,- for folestriper og klipp. Jeg syns det er litt rart at jeg fra gang til gang havner på ulik pris, sånn pluss minus en hundrelapp eller to, til tross for at jeg går til samme frisørsalong og gjør det samme hver gang.

Drøye 700,- for stripene kan jeg leve med, med at de kaller det "dameklipp" og tar 400 spenn for kun å stusse en cm eller så i lengden syns jeg er drøyt. Det bør jo være en forskjell i pris mellom å klippe en mer avansert frisyre og det å klippe en cm eller to i lengden. Men, tydeligvis ikke.

Nettopp! Jeg gjør stort sett alltid det samme og har tidligere forundret meg stort over at det kan skille alt fra en 50-lapp til flere hundre kroner ...for samme jobben!! Forskjellen denne gangen var minicoloren tror jeg, men det var jo ikke noe mer jobb eller farge enn det normalt er med bare stripe og farging av ettervekst, så lell.

Mannen slipper unna med en 3-400,- for herreklippen sin, så jeg er litt snurt på de centimeterene jeg også altså!!

Gammel 16-05-10, 00:40   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

150 kr for klipp.

Gammel 16-05-10, 00:40   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god del kjeder, bl.a. Nikita, tar ulik pris utfra stillingen/ansenniteten/tittelen til frisøren. Når de blir forfremmet, betaler kunden mer. Finfint system.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 00:44   #4
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

En god del kjeder, bl.a. Nikita, tar ulik pris utfra stillingen/ansenniteten/tittelen til frisøren. Når de blir forfremmet, betaler kunden mer. Finfint system.

Da er det jo ikke noe rart at prisen forandrer seg for hver gang man er innom salongen da (hvis man bruker forskjellige frisører). Jeg ble sååå lei meg når frisøren min måtte slutte for ingen har kunnet måle se mot henne. Nå har jeg endelig finni en som nesten kan måle seg mot henne. Fine jenta

Gammel 16-05-10, 10:09   #5
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Jeg farger håret selv, og klipper meg for 150,- hos ei venninne som er frisør

Gammel 16-05-10, 12:49   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

400 for klipp. Tror det er noe av det billigste en kan få her i Trheim. (utenom sånn 150-200 i noen innvandrersjapper).

Gammel 16-05-10, 14:46   #7
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg betaler 350 for bare klipp, og 850 for farging og klipping.

Gammel 17-05-10, 01:23   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er så heldig at jeg kjenner frisøren min veeeldig godt og får det litt rimeligere.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 20:20   #9
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg betaler ca 1300-1400 for klipp og farge. Og med den korte frisyren min må jeg til frisørn hver 6 uke... Og med all den grå etterveksten min må det farges hver gang

*ønsker seg kjempeflink frisørveninne*

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 01:00   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kompis av meg brukte samme frisør i lang tid. Plutselig ble det signifikant dyrere, og hun kunne stolt fortelle at det var fordi hun nå var blitt overklippmesterstylistassistentsjef. Han sa gratulerer, jeg bestiller en ny time om 6 uker hos noen andre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 01:03   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg betaler 2000 for klipp og farge.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 01:04   #12
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var hos frisøren på fredag og betalte 1880 kr. Det er vask, striping (en farge) og styling. Tar jeg to farger med striper så blir det 650 kr til, det tok jeg meg ikke råd til denne gangen. Det er svindyrt å gå til frisøren. Jeg har brukt samme frisør i flere år, klarer bare ikke å bytte men han er ikke av de billigeste nei ...

Gammel 16-05-10, 01:22   #13
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sist jeg var hos frisøren betalte jeg 1500 kun for striper. Klipp ligger på ca 650 kr

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 01:46   #14
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg betaler rundt 600 for farging av ettervekst, og ca 600 for klipp. Jeg klipper ikke håret hver gang jeg er hos frisøren, men har kommet dithen at farging erhelt nødvendig.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 02:05   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg er glad jeg har en nabo som er frisør.
Jeg betaler ca. 400,- for klipp og farging.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 02:18   #16
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gærninger!
Jeg klipper håret ca 2 ganger i året og da betaler jeg vel rundt 600,-. Stusser litt selv innimellom eller så klipper mamma....
Har ingen spesiell klipp, det bare gror...

Gammel 16-05-10, 08:19   #17
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg betalte 1400 for farge og klipp og litt styling i går. 300 i tillegg for noe styling-gugg.

Gammel 16-05-10, 08:57   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, det var dyrt. Jeg betalte 1800 for klipp og permanent retting. Som tar 3 timer. For bare klipp er det rundt 600, 400 for farging.

Gammel 16-05-10, 09:11   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Rundt 6-700 tror jeg, for vask, klipp og styling. Farging driver jeg ikke med. Kunne muligens fått det litt billigere (men vanskelig i Oslo), men jeg liker frisøren min så godt, og så er det ett minutt å gå fra jobb og dit. Men nesten 1900, det var mye!!!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 09:21   #20
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Var det rundt 5-600 kr tro? Betalte i overkant av 1100 tilsammen på fredag. Det var barneklipp, styling-greie og klipp og form på meg. Form? Hun fønet og puttet noe greier i håret mitt. 580 tror jeg min del av regninga lå på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.