|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameer merkelig jeg da
![]() |
#22 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameKanskje hun rett og slett liker bøkene? Og hva er galt med å mimre litt om ung kjærlighet og sterke følelser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Borte
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameDet de fleste forsøker å fortelle er vel at folk får få lese det de vil uavhengig av hva du og andre *føler* er normalt. Og hvis dama snart er 75 år så kan det da umulig spille noen rolle om hun leser Twilight eller whatsnot for å virke yngre enn hun er. Er ikke det slikt man kan være litt overbærende med? Jeg syns det er helt uproblematisk at min mormor på 77 ser på That 70'ies Show selv om hun ikke akkurat tilhører målgruppen. Når hun har levd i så mange år så er det virkelig greit at hun velger selv hva hun vil fremstå som.
![]() |
#25 |
Carpe Diem!
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dame
Så absolutt, har verken spurt eller kommentert det ovenfor denne personen. Men som sagt så prøvde jeg å forklare ovenfor
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameBesteveninna til mor(min mormor) leste Det sanne fast. Men hun jukset også på yatzy(lirket på terningene når medspilleren ikke fulgte med), så hun var kanskje en litt spesiell åttiåring |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameJeg bare håper jeg leser noe annet enn Familien og Se og Hør når jeg er i syttiårene.
![]() |
#28 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameBegge foreldrene mine er rundt 70, og leser mye det samme som de alltid har gjort - og mye det samme som jeg leser, også. Ingen av dem leser Twilight, såvidt jeg vet, men det tror jeg ikke de ville gjort om de var vesentlig yngre heller. (Moren min leser derimot Harry Potter, og faren min leser Douglas Adams.) Jeg synes vel ikke det er rarere at 70-åringer leser ungdommelige historier enn at jeg gjør det selv - jeg ser ikke noen særlig grunn til å anta at smaken min skal komme til å bli grunnleggende annerledes på 30 år (selv om jeg vel antar/håper at den kommer til å bli stadig bredere).
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameEhh, ja. *skjønner ikke spørsmålet* |
![]() |
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameJeg kjenner at jeg håper av hele mitt hjerte at jeg blir en gammel dame som sykler på lilla sykkel, bruker lebestift og høye hæler, drikker rødvin og leser Harry Potter og skriver innlegg i lokalavisen hvor jeg skjeller ut de lokalpolitikerne som utskjelles skal. |
![]() |
![]() |
#31 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Det er det som er så rart, og som blir "erfaringen" som kommer med årene. Han forander seg jo ikke så mye innvendig, bare utenpå. Når ungdom ser på meg som "gammel" (er 33 år) så føles det veldig veldig snodig. For jeg var jo nettopp stundent jeg. Nå er jeg plutselig et helt annet sted i livet. Men en del av meg er fortsatt 20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameJeg synes ikke det høres rart ut. Man er ikke eldre enn man føler seg.
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameMen det var jammen en god idé. Min 92 år gamle bestemor er for tiden på rehabiliteringsopphold på sykehjem, og kjeder seg sikkert. Jeg tror jaggu jeg skal sende henne twilightserien. Hun kommer til å elske den. |
![]() |
![]() |
#34 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameMin mor ble lett fornærmet da noen kommenterte at hun var så ungdommelig at hun leste Ringenes Herre. Hun hadde lest den første gangen tidlig på 60-tallet.
![]() |
#35 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameJeg tenker at jeg liker Smilefjes' tanker |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Carpe Diem!
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameMen da er det helt vanlig da, bare jeg som ikke følger med
![]() |
#38 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameHusker at 'Sofies verden' var en type må-lese på linje med Knausgård i dag omtrent da den kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Akkurat det jeg skulle skrive!
![]() |
#40 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Er det normalt at en snart 75 år gammel dameMen om det nå ikke er normalt, gjør det noe? Koser hun seg? Tydeligvis. Tar noen skade? Neppe.
![]() |
|
|