Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er vi mange hestejenter her?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-10, 00:35   #1
Abeline
Aktiv

Medlem siden: May 2010
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er vi mange hestejenter her?

Har en liten og søt ponni, så det kvalifiserer vel til å være litt hestejente?

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 00:59   #2
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har stall selv med syv hester, fire av dem er mine/våre. Det er en fin ting å holde på med.
Sprang og dressur er greia her i gården, men akkurat nå i disse småbarnsår ligger ikke ambisjonene så høyt og jeg har heller ikke startet siden før jeg fikk de to siste barna.

Gammel 24-05-10, 01:07   #3
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen min har vore medlem av penny-klubben! Det må jo telle for noko? Gjett kor ofte han vert mobba for det då!

Gammel 24-05-10, 01:33   #4
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Driver du med hest?

Nei, men jeg gjorde det en gang i tiden....Var stalljente for en traver og etterhvert føllet hennes, sammen med en venninne...Et mirakel at foreldrene våre lot oss få lov - vi hadde null peiling, men lærte oss alt selv....Eneste gangen jeg falt av en hest, var da vi i overmot skulle ta en time på rideskole - rideskolenhesten var lat, og den toskete instruktøren tar fram en lang pisk. Hesten får panikk, og kaster meg på hodet av. Stakkars hest! Instruktøren, som kom løpende for å se om jeg var i live, møtte en veldig sinna og veldig iskald Høst som forklarte akkurat hva hun mente om slik behandling av dyr....

Har du noen kjepphester ()?

Flust - kattunger skal være 12 uker før de gis bort, et liv er et liv om det har fire eller to poter/ben/labber/hover osv, barn kan vokse opp til friske voksne uten melk, og man kommer langt med hjertelag og vilje til forståelse, medfølelse og respekt....

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 01:30   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var hestegal fra jeg var 4-5 år, og leste *alt* av hestebøker og -blader. Gikk på rideskole i noen år fra jeg var 12 (?), men har ikke ridd siden 1988 eller noe. Det var litt sprangtrening, men mest dressur jeg drev med.

Gammel 24-05-10, 06:24   #6
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Driver du med hest?

Jepp. Det er der hvertfall 80 % av all fritid (ubunden egentid) blir av.
Er både hestejente, hesteeier, stalleier, utleier og primus motor.

Hvilken gren driver du med?

Gren? Det nærmeste jeg kommer en gren er de gangene jeg må knekke meg en seljekvist for å bruke som pisk, siden jeg selv ikke eier pisker.
Hovedinteressen er nok avl, og utover det er jeg en allrounder med sans for både galmannsturer, western, kjøring, terrengritt, terapibruk, klassiske grener av dressur og sprang og en grunntanke basert på prinsippene til natural horsemanship.

Har du egen hest?

Det kommer helt an på hvordan vi ser det. Jeg er hesteeier, men for tida eier jeg ikke noen av hestene min helt selv. Deler en hoppe og en åring med ei venninne, og deler en ponni på tre.
Det kommer også en kommende avlsstjerne til meg i løpet av sommeren, og hun skal være hos meg minst to år for å gi meg hvertfall ett avkom. Pluss at jeg forsøker å få avkom på en hoppe jeg har tilgang på å låne livmora til. Så fra neste år har jeg nok 2-3 helt egne.

Har du noen kjepphester ?

Jada, de går så fint sammen med kamelene

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 08:42   #7
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var hestejente. Savner det fryktelig, men har innsett at jeg rett og slett ikke har tid.

Gammel 24-05-10, 09:40   #8
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Driver du med hest? Ja

Hvilken gren driver du med? Akkurat nå bare jobbing i stall, turridning og kos, men har tidligere holdt på med dressur og litt sprang. Ridd siden jeg var ni år men med litt opphold innimellom.

Har du egen hest? Nei, ikke nå - men nærmeste nabo driver med dressur og avl. Jeg var jordmor for et hoppeføll på fredag Datteren min driver også med hest og har gjort det i sju år, hennes hest ble nettopp solgt da hun i august reiser til Belgia for å gå på skole der i ett år. Så nå rir og steller hun også hester hos naboen.

Har du noen kjepphester ()? Ja!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 10:04   #9
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg red da jeg var liten, og tok det opp ijen for 10 år siden i prebarntiden, hvor jeg gikk på rideskole noen år, og var litt med på turridning i helgene. Etter at jeg fikk barn har jeg bare ridd når jeg har vært på ferie. Jeg liker best fart og spenning, og drømmer om å reise til feks. Marokko for en ukes ørken og strandgalopp på arabere.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 11:05   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg red i ungdommen, sluttet vel da jeg var rundt 18.
Snupsen går på riding nå, og jeg har en veninne med hest, så vi er i stallen to-tre ganger i uka. Jeg elsker det, og skal begynne på kurs igjen så snart baby er ute og den første babytida er over. Skal få sendt gubben på kurs og, så vi kan dra på rideferie. Han har aldri ridd, men begynner å bli mer hestevant nå etter et år.

Snupsen er fullstendig hestegal, og vil helst være i stallen så ofte som mulig. Hun har også blitt så mye flinkere til å ri mye fortere enn jeg kan huske vi gjorde. Jeg begynte når jeg var 8, og husker både jeg og mine veninner gjerne ville ha leier i lange tider, iallefall mer enn et år, mens snupsen begynte rett før hun fylte 4, og sluttet med leier etter et halvt år.

Gammel 24-05-10, 20:43   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holdt på med hest fra jeg var 12 til jeg var 23, da førstemann kom. Har gått ett år på hestelinje på folkehøyskole, og har ellers vært på stor travtrenerstall. Har hatt 4 starthester der som jeg hadde ansvaret for.
Savner det, men har ikke tid. Mange av vennene har jeg enda, så en tur i stallen i ny og ne blir det da innimellom.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 19:03   #12
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er hestejente men har ikke praktisert det de siste årene. Vi hadde to fjordinger på gården i min ungdomstid. Jeg har tatt en del kurs på rideskoler i voksen alder samt ett år på hestlinje på folkehøgskole. Jeg har aldri startet i konkurranser da jeg ikke begynte å ri før jeg var ca 12 år. Mine foreldre hadde ikke anledning/råd til å sende meg på rideskole da jeg var barn. Jeg vil nok alltid elske hester, drømmen er å få seg en egen hest igjen hvis jeg får et barn som deler samme interesse.

Gammel 25-05-10, 19:08   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var fast inventar i en del staller som småjente og ungdom, hadde mine egne (på lissom, that is, men jeg kunne bruke de som om de var mine) i en del år, jobbet og var elev på rideskole, tok pause i noen år, og begynte igjen da jeg bare hadde et barn, underviste på rookienivå, trente noen spranghester ( ) og holdt på med handicapridning. Ga meg da jeg ble gravid igjen, så flyttet jeg til Oslo, og her har jeg aldri klart å begynne igjen. Savner dypt og inderlig...

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 20:08   #14
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg var hestejenta som barn. Begynte på rideskole som 4-åring, fikk min første ponny som 9-åring og hadde så flere ponnys som jeg konkurrerte med i sprang. Jobbet et år med innridning av hest før gymnas. 3 store hester ble det og (svenska halvblod) før jeg solgte den siste som 20-åring og flyttet til Norge.
Savner hestelivet gansje ofte og vurderer å ta det opp igjen på en eller annen måte.
Størstemann på 4, går på rideskole, så da får jeg snufset inn litt hestelukt i hvertfall en gang i uken.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 20:29   #15
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi vil vel ha bilder??

Jeg viser ihvertfall gjerne frem min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6475, med hjerte.JPG (50,7 KB, 16 visninger)
Gammel 25-05-10, 21:04   #16
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jada, hestejente her og. Eier en av tredjedelene på den ponnien Inka nevner over her, og så har jeg ei shirehoppe på fór som jeg skal kjøpe så snart Inka er ferdig med å bruke henne som rugekasse.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:41   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jada, hestejente her og. Eier en av tredjedelene på den ponnien Inka nevner over her, og så har jeg ei shirehoppe på fór som jeg skal kjøpe så snart Inka er ferdig med å bruke henne som rugekasse.

Oi, en Shirehoppe! Hva brukes hun til?

Denne lille er jeg så heldig å få passe på og kose med om dagen:

When tomorrow comes
Gammel 26-05-10, 00:16   #18
Lorien
Pauset

Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Embriksmamma: Foreløpig er hun bare hobbyhest, akkurat ferdig grunninnridd (hun er 8 år), og brukes til tur og kos. Skal forhåpentligvis kjøres inn til høsten/vinteren og gi meg et par føll etterhvert, men ikke noen avl i stor skala.

Gammel 26-05-10, 07:48   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Embriksmamma: Foreløpig er hun bare hobbyhest, akkurat ferdig grunninnridd (hun er 8 år), og brukes til tur og kos. Skal forhåpentligvis kjøres inn til høsten/vinteren og gi meg et par føll etterhvert, men ikke noen avl i stor skala.

Spennende! Er ikke hver dag man ser eller hører om noen som driver med Shire Har du bilde av henne?

When tomorrow comes
Gammel 26-05-10, 13:24   #20
Lorien
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Spennende! Er ikke hver dag man ser eller hører om noen som driver med Shire Har du bilde av henne?

Det ligger noen i bloggen min her inne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.