Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 14:29   #1
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?

Jeg spilte fløyte i korps fra jeg var ni til jeg var 22, da måtte jeg ta en pause på grunn av en håndleddskade og kom aldri i gang igjen. På et tidspunkt spilte jeg i tre korps samtidig, da var det travelt da.

Egentlig kunne jeg tenke meg å begynne igjen, men først må den stakkars fløyta mi få seg en grundig overhaling, og siden jeg ikke har hatt overskudd til å finne ut hvor jeg bør få gjort det enda så har jeg vel ikke overskudd til å begynne å spille igjen heller.

Gammel 26-05-10, 14:38   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Egentlig kunne jeg tenke meg å begynne igjen, men først må den stakkars fløyta mi få seg en grundig overhaling, og siden jeg ikke har hatt overskudd til å finne ut hvor jeg bør få gjort det enda så har jeg vel ikke overskudd til å begynne å spille igjen heller.

Det kan jeg fortelle deg: Brass & Treblås i Brogata 10, Lillestrøm. Tlf. 63 80 38 40.

Gammel 26-05-10, 15:57   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det kan jeg fortelle deg: Brass & Treblås i Brogata 10, Lillestrøm. Tlf. 63 80 38 40.

Jeg bare visste at jeg kom til å få svar her inne. Nå er det bare å vente til neste gang jeg skal til Lillestrøm og kjenner jeg meg selv rett er det en god stund til. Men takk!

Gammel 26-05-10, 18:12   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke så overraskende for enkelte men jeg kan kopiere inn min egen historie slik, bortsett fra at jeg spilte saxofon:

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg spilte fløyte i korps fra jeg var ni til jeg var 22, da måtte jeg ta en pause og kom aldri i gang igjen. På et tidspunkt spilte jeg i tre korps samtidig, da var det travelt da.

Jeg gleder meg til Mini blir stor nok til å spille, da har jeg nok unnskyldningen på plass.

Sist redigert av Palmen : 26-05-10 kl 22:59. Årsak: This one is for you, Didjeridust!
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 14:31   #5
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Spelte klarinett, begynte vel da eg var 10. Lærte meg etter kvart tverrfløyte også, så eg kunne undervise nybegynnarar i begge delar. (Var da også dirigent for mitt barndomskorps nokre år)

Gammel 26-05-10, 17:51   #6
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spelte i korps både som born, ungdom og litt opp i vaksen alder. Skulekorps fyrst, sjølvsagt, og etterkvart over i "vaksen"-korps med litt overlapping - slutta når eg var eit par og tjue.
Byrja på klarinett og "steig i gradene" til saxofon etter nokre år - typisk når ein fyrst byrjar få taket på klarinetten så hopper ein over på sax - mykje kulare instrument, sjølvsagt...
Dirigerte eit skulekorps eit par år og.

Sist redigert av Didjeridust : 26-05-10 kl 19:31. Årsak: "kalrinetten"?!?
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 17:59   #7
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Spilte klarinett i korpset i 4 år. Lærte meg å høre de forskjellige instrumentene og stemmene bedre når jeg hørte på musikk, det synes jeg har vært bra! Har ikke spilt siden, men innbiller meg at noe sitter igjen.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 18:07   #8
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Jeg spilte i skolekorps og spiller fremdeles i voksenkorps.
Klarinett

Jeg har hatt en del permisjoner ifb svangeskap/barsletid. Begynte igjen nå etter NM (janitsjar-NM i Trondheim i mars) hvor korpset mitt gjorde det veldig bra! Teller på knappene om jeg skal bli med aktivt til høsten igjen men det tar veldig mye tid å drive på det nivået.

Er forøvring gift med en slagveker!

Gammel 26-05-10, 18:13   #9
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

(Må berre sparka liv i ein av mine kjepphestar(TM) her, ser eg: Det heiter saxofon, ikkje saksofon. Kvifor? Fordi instrumentet fekk namn etter han som konstruerte det, Adolphe Sax - nei, han var ikkje bror til Agaton - så, det, så...)

Gammel 26-05-10, 22:37   #10
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Jeg har en lang karriere som korpsmusiker (og etter hvert også dirigent) bak meg. Har tidligere spilt sammen med siritk på høyt nivå, men har nå trappet ned til et korps med et noe lavere ambisjonsnivå i det siste. Spiller klarinett i korps (mest "vanlig" klarinett, men har også spilt noe essklarinett), og har også spilt endel ikke-korps-instrumenter.

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

(Må berre sparka liv i ein av mine kjepphestar(TM) her, ser eg: Det heiter saxofon, ikkje saksofon. Kvifor? Fordi instrumentet fekk namn etter han som konstruerte det, Adolphe Sax - nei, han var ikkje bror til Agaton - så, det, så...)

(Nei, på norsk skrives det saksofon. Selv om instrumentet er oppkalt etter Sax. Det er typisk norsk å skrive om slike ord til en mer typisk norsk språkdrakt. Og hvis du ikke tror meg, så sjekk ordboka.)

Gammel 26-05-10, 22:50   #11
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tusenogtredve, her.

(Nei, på norsk skrives det saksofon. Selv om instrumentet er oppkalt etter Sax. Det er typisk norsk å skrive om slike ord til en mer typisk norsk språkdrakt. Og hvis du ikke tror meg, så sjekk ordboka.)

Ordbok - schmordbok.
Ikkje fortel meg at det heiter Susafon og ikkje Sousaphon, vel?

Sist redigert av Didjeridust : 26-05-10 kl 23:17. Årsak: Retta opp manglande quote-start
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:50   #12
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spilte fløyte i skolekorpset. Vi var norgesmestere flere ganger og reiste verden rundt. Det var tider, det!
Nå spiller jeg bare piano, men det er ikke så mye det heller....

Gammel 26-05-10, 14:41   #13
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg har spilt klarinett i 20 år (what, har det blitt så lenge?? Er jeg gammel snart??).
Først i skolekorps og deretter i det jeg vil si r fylkets beste janitsjarkorps.

Jeg har hatt permisjon siden jeg fikk barn, og ser dessverre ikke helt at det vil bli tid for meg å prioritere å starte opp igjen på en stund heller.

Nytte har jeg hatt, ettersom jeg i likhet med flere av dere fant mannen min i korpset. Han spiller slagverk, så vi har ikke noen duetter å vise til.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 15:03   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Spilte Walt- og F- horn i korps i 6-7 år.

Gammel 26-05-10, 15:21   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Her var det jammen overvekt av klarinett og fløytister gitt.
Selv spilte jeg waldhorn i 10-12 år tror jeg det var, men har ikke spilt siden.
Greit å kunne noter, men sånn bortsett fra det kan jeg ikke si jeg har så mye bruk for det egentlig.
Men savner miljøet litt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 15:24   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spilte fløyte fra jeg var 13 til jeg var 18, dog bare noe av tiden i korps. Før den tid hadde jeg spilt både piano og altblokkfløyte, så jeg var relativt raskt oppe og gikk på fløyta. Jeg spilte på den kommunale musikkskolen hele tiden, i korps fra jeg var 13 til 15 og i orkester på musikkskolen fra jeg var 16 til 18. Som Elinblu var jeg nok miljømessig mer egnet i orkesteret enn i korpset.

Jeg spilte litt i studietiden også, men ikke noe voldsomme greier, det ene stedet var jeg vel mest fordi jeg prøvde sjekke opp en fyr der (med kun kortvarig suksess). Egentlig kunne jeg tenke meg å spille i korps igjen, men jeg synes det blir for tidkrevende med familie.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 15:26   #17
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner jeg en FP-korpshelg?

Jeg spilte baryton i 2 år og altsax i mange år etterpå. Altsaxen har jeg liggende fremdeles, men den er ikke i hyppig bruk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 16:05   #18
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg startet med trommer i korps, noe som var en god start når jeg senere fortsatte å spille trommer. (For tiden ligger trommene på hylla, til jeg en gang får Bedre Tid™ og kan spille i band med andre gamlinger. :satser på godt musikkrom på eldrehjemmet

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 16:25   #19
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg spilte waltorn iseks-sju år. Det har vel ikke akkurat betyddd noe i ettertid, men det er jo greit å kunne noter.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 17:19   #20
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg spilte saksofon i korpset på barneskolen. Spilte et par år, før jeg sluttet og lot ridningen ta overhånd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.