|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte fløyte i korps fra jeg var ni til jeg var 22, da måtte jeg ta en pause på grunn av en håndleddskade og kom aldri i gang igjen. På et tidspunkt spilte jeg i tre korps samtidig, da var det travelt da.
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?
Det kan jeg fortelle deg: Brass & Treblås i Brogata 10, Lillestrøm. Tlf. 63 80 38 40.
![]() |
![]() |
#3 |
Hertuginne
|
Jeg bare visste at jeg kom til å få svar her inne. Nå er det bare å vente til neste gang jeg skal til Lillestrøm og kjenner jeg meg selv rett er det en god stund til. Men takk!
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Ikke så overraskende for enkelte men jeg kan kopiere inn min egen historie slik, bortsett fra at jeg spilte saxofon:
Jeg gleder meg til Mini blir stor nok til å spille, da har jeg nok unnskyldningen på plass.
2006 - 2012 - 2012 Sist redigert av Palmen : 26-05-10 kl 22:59. Årsak: This one is for you, Didjeridust! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spelte klarinett, begynte vel da eg var 10. Lærte meg etter kvart tverrfløyte også, så eg kunne undervise nybegynnarar i begge delar. (Var da også dirigent for mitt barndomskorps nokre år)
![]() |
#6 |
Forelska
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spelte i korps både som born, ungdom og litt opp i vaksen alder. Skulekorps fyrst, sjølvsagt, og etterkvart over i "vaksen"-korps med litt overlapping - slutta når eg var eit par og tjue.
Sist redigert av Didjeridust : 26-05-10 kl 19:31. Årsak: "kalrinetten"?!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spilte klarinett i korpset i 4 år. Lærte meg å høre de forskjellige instrumentene og stemmene bedre når jeg hørte på musikk, det synes jeg har vært bra! Har ikke spilt siden, men innbiller meg at noe sitter igjen.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte i skolekorps og spiller fremdeles i voksenkorps.
![]() |
#9 |
Forelska
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?(Må berre sparka liv i ein av mine kjepphestar(TM) her, ser eg: Det heiter saxofon, ikkje saksofon. Kvifor? Fordi instrumentet fekk namn etter han som konstruerte det, Adolphe Sax - nei, han var ikkje bror til Agaton - så, det, så...)
![]() |
![]() |
#10 |
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg har en lang karriere som korpsmusiker (og etter hvert også dirigent) bak meg. Har tidligere spilt sammen med siritk på høyt nivå, men har nå trappet ned til et korps med et noe lavere ambisjonsnivå i det siste. Spiller klarinett i korps (mest "vanlig" klarinett, men har også spilt noe essklarinett), og har også spilt endel ikke-korps-instrumenter.
(Nei, på norsk skrives det saksofon. Selv om instrumentet er oppkalt etter Sax. Det er typisk norsk å skrive om slike ord til en mer typisk norsk språkdrakt. Og hvis du ikke tror meg, så sjekk ordboka.)
![]() |
![]() |
#11 |
Forelska
|
Ordbok - schmordbok.
Sist redigert av Didjeridust : 26-05-10 kl 23:17. Årsak: Retta opp manglande quote-start |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte fløyte i skolekorpset. Vi var norgesmestere flere ganger og reiste verden rundt. Det var tider, det!
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg har spilt klarinett i 20 år (what, har det blitt så lenge?? Er jeg gammel snart??). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spilte Walt- og F- horn i korps i 6-7 år.
![]() |
#15 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Her var det jammen overvekt av klarinett og fløytister gitt.
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte fløyte fra jeg var 13 til jeg var 18, dog bare noe av tiden i korps. Før den tid hadde jeg spilt både piano og altblokkfløyte, så jeg var relativt raskt oppe og gikk på fløyta. Jeg spilte på den kommunale musikkskolen hele tiden, i korps fra jeg var 13 til 15 og i orkester på musikkskolen fra jeg var 16 til 18. Som Elinblu var jeg nok miljømessig mer egnet i orkesteret enn i korpset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Aner jeg en FP-korpshelg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
<*(((<
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg startet med trommer i korps, noe som var en god start når jeg senere fortsatte å spille trommer. (For tiden ligger trommene på hylla, til jeg en gang får Bedre Tid™ og kan spille i band med andre gamlinger. :satser på godt musikkrom på eldrehjemmet |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte waltorn iseks-sju år. Det har vel ikke akkurat betyddd noe i ettertid, men det er jo greit å kunne noter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte saksofon i korpset på barneskolen. Spilte et par år, før jeg sluttet og lot ridningen ta overhånd.
![]() |
|
|