Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bryllup og gaveønsker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 10:21   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryllup og gaveønsker

Jeg liker å gi gavekort når jeg vet at de sparer til f.eks. seng, sofa, dyre kjøkkenmaskiner etc.

Jeg liker ikke å gi gavekort bare fordi jeg ikke klarer å finne på noe annet, så et gavekort til et spesifikt formål er supert.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 10:26   #22
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal i bryllup i sommer, der paret har bodd sammen i snart 10 år. De har det de trenger av nips og bruksting, og ønsker seg heller penger slik at de kan ta seg en skikkelig bryllupsferie. Og det holder jeg jammen med dem i.

Gammel 03-06-10, 10:32   #23
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Synes det er helt greit å gi penger hvis brudeparet sier at det er noe spesielt de sparer til. Synes ikke det er greit å gi penger hvis det kun skal gå inn i "husholdningsbudsjettet"
- Gavekort synes jeg er helt uproblematisk.

Det er tross alt brudeparet sin store dag, og da synes jeg man skal forsøke å føye dem i deres ønsker, mer enn man selv gir det en selv vil at de skal ha.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 10:37   #24
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Jeg vil og skal kjøpe den poselenselefanten til dem!"

Gammel 03-06-10, 10:39   #25
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 10:52   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er greit å forholde seg til en ønskeliste, men det har hendt at jeg ikke har forholdt meg til den - og fått med flere og kjøpt kunst f.eks. Noe brudeparet likte, men ikke hadde funnet på å sette på ønskelisten, fordi det er dyrt.

Jeg kjøper ikke dill og pynteting hvis de ikke har ønsket seg akkurat den tingen, jeg kjenner min egen følelse på julaften når jeg pakker opp nok en ting jeg aldri har ønsket meg og ikke har plass til og heller ikke syns er fin....

Om de ønsker seg reisegavekort eller gavekort til en spesielt dyr ting, så er det helt okei, synes jeg. Men jeg liker ikke når ønskelista avsluttes med "penger", bare fordi de ikke har fantasi mere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:21   #27
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:25   #28
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er nips et utbredt gaveproblem altså?

Har aldri gitt bort eller fått nips. Er det noe feil med vennene våre kanskje?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:29   #29
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker heller ikke å gi penger eller uspesifiserte gavekort. Jeg kan virkelig ikke se noen stor forskjell på de to tingene.

Jeg liker bedre å gi penger dersom det er fordi mottakeren ønsker seg noe stort og ber om bidrag til det. Og jeg er selvsagt gjerne med på å spleise på en stor og ordentlig gave.

Dersom noen bare ønsker seg penger, så kjøper jeg selvsagt ikke noe annet bare av prinsipp.

Og så synes jeg at det er rart at folk "har alt" fordi om de har bodd sammen en stund. Har virkelig folk så god råd? Vi har vært gift i 13 år, og jeg skulle glatt satt sammen en ganske lang ønskeliste over ting vi trenger, eller bare kunne tenke oss.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:31   #30
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes gavekort er greit. Penger sliter jeg litt med, spørs om de har et formål eller ikke. Penger til bryllupsreise er et fint formål.

Var i et bryllup i fjor hvor brudeparet ønsket seg gavekort på XXL så de kunne kjøpe skikkelige turklær- og utstyr til hele familien. Det hadde jeg sansen for.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:41   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et vennepar av meg ønsket seg bidrag til en spesiell ferie de ønsket å ta. De ulike delene "kostet" forskjellig, og man kunne bidra, eller ta en hel bit. I etterkant fikk alle et veldig hyggelig og langt reisebrev hvor alle ble takket spesielt for hva de hadde bidratt med. Det syns jeg var en god idé.

Hvis man har det man trenger, så trenger man jo ikke ønske seg uspesifiserte penger eller gavekort heller?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:48   #32
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Og så synes jeg at det er rart at folk "har alt" fordi om de har bodd sammen en stund. Har virkelig folk så god råd? Vi har vært gift i 13 år, og jeg skulle glatt satt sammen en ganske lang ønskeliste over ting vi trenger, eller bare kunne tenke oss.

Jeg vet ikke, jeg blir jo bedt i bryllup til folk på 40+ som gjerne har vært gift/samboende før begge to, og som har slått sammen sine pjalter og dermed har mer enn nok av ting.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 12:41   #33
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har alt, så og si. Vi ønsker oss et nytt kaffeservice, og har derfor lagt ut en ønskeliste på Tilbords og litt på Kitchn. Ellers ønsker vi oss penger til huset. Vi bor i et hus fra begynnelsen av 60-tallet som trenger en del vedlikehold. Vi har også en hage vi vil ordne i og vi har også konkrete planer om å bygge ut i løpet av et par år. Jeg ser ikke noe poeng i å ønske seg ting vi ikke trenger.

Gammel 03-06-10, 12:44   #34
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi ble invitert i et bryllup en gang, hvor det sto at de ønsket seg penger for å kunne dekke inn bryllupet. Det reagerte jeg på.

Gammel 03-06-10, 12:48   #35
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Skal jeg gi bort en gave så ønsker jeg faktisk å gi bort noe jeg setter pris på å bruke pengene mine på og som jeg ønsker at gavemottakeren skal ha...

Dette skal jeg begynne med også. Håhåhåhåh.
Miniatyrdrager, kokkekniver og tegneserier til alle!

Gammel 03-06-10, 12:50   #36
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde önskeliste i en butikk. De var saa fleksible at man kunne kjöpe en del av en dyrere gjenstand, f.eks., eller bare et tefat hvis de ville. Butikken sendte oss brev om hva hver og en hadde gitt og saa kunne vi hente gavene til slutt (eller ta noe annet hvis vi heller ville det). Dette var supert for oss siden vi bodde i et annet land enn det vi giftet oss i og derfor ville unngaa aa drasse paa haugevis av gaver hjem igjen - eller ta dem med paa bryllupsreise. ;-)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 13:03   #37
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns gaver handler om mye mer enn at folk "skal ha" noe. En gave er også en personlig hilsen fra giver til mottager.

Derfor er jeg ikke så glad i pengegaver eller uspesifiserte gavekort i bryllup.

Vi holder oss stort sett til ønskelisten, men har noen ganger gått ut over det også. Vi har gitt hengekøye fra Hengekøyemannen til noen som akkurat har fått seg stor hage, for eksempel. Eller spleiset på gavekort til luksusrestaurantbesøk for to. Det er sånne litt luksusting som man ikke alltid hverken unner seg eller kommer på å sette på en ønskeliste, men som er deilig likevel.

Gammel 03-06-10, 13:04   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Vi ble invitert i et bryllup en gang, hvor det sto at de ønsket seg penger for å kunne dekke inn bryllupet. Det reagerte jeg på.

Gammel 03-06-10, 13:04   #39
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det var litt sært, ja!

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 13:12   #40
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For meg var det en ganske viktig ting når vi giftet oss at jeg ikke skulle angre på noe i etterkant, så jeg bestemte selv hvordan jeg ville ha bryllupet mitt. En ting er å ta imot gode råd, en anne ting er å høre på de gode rådene - om en egentlig ikke har lyst.

Jeg gir heller gavekort og penger om det er det de ønsker seg, enn å kjøpe skapfyll.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.