|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg liker å gi gavekort når jeg vet at de sparer til f.eks. seng, sofa, dyre kjøkkenmaskiner etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg skal i bryllup i sommer, der paret har bodd sammen i snart 10 år. De har det de trenger av nips og bruksting, og ønsker seg heller penger slik at de kan ta seg en skikkelig bryllupsferie. Og det holder jeg jammen med dem i.
![]() |
#23 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerSynes det er helt greit å gi penger hvis brudeparet sier at det er noe spesielt de sparer til. Synes ikke det er greit å gi penger hvis det kun skal gå inn i "husholdningsbudsjettet" |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
heimføing
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg syns det er greit å forholde seg til en ønskeliste, men det har hendt at jeg ikke har forholdt meg til den - og fått med flere og kjøpt kunst f.eks. Noe brudeparet likte, men ikke hadde funnet på å sette på ønskelisten, fordi det er dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
can-jur
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerEr nips et utbredt gaveproblem altså?
![]() |
![]() |
#29 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg liker heller ikke å gi penger eller uspesifiserte gavekort. Jeg kan virkelig ikke se noen stor forskjell på de to tingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg synes gavekort er greit. Penger sliter jeg litt med, spørs om de har et formål eller ikke. Penger til bryllupsreise er et fint formål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerEt vennepar av meg ønsket seg bidrag til en spesiell ferie de ønsket å ta. De ulike delene "kostet" forskjellig, og man kunne bidra, eller ta en hel bit. I etterkant fikk alle et veldig hyggelig og langt reisebrev hvor alle ble takket spesielt for hva de hadde bidratt med. Det syns jeg var en god idé.
![]() |
#32 |
heimføing
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønsker
Jeg vet ikke, jeg blir jo bedt i bryllup til folk på 40+ som gjerne har vært gift/samboende før begge to, og som har slått sammen sine pjalter og dermed har mer enn nok av ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerVi har alt, så og si. Vi ønsker oss et nytt kaffeservice, og har derfor lagt ut en ønskeliste på Tilbords og litt på Kitchn. Ellers ønsker vi oss penger til huset. Vi bor i et hus fra begynnelsen av 60-tallet som trenger en del vedlikehold. Vi har også en hage vi vil ordne i og vi har også konkrete planer om å bygge ut i løpet av et par år. Jeg ser ikke noe poeng i å ønske seg ting vi ikke trenger.
![]() |
#34 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerVi ble invitert i et bryllup en gang, hvor det sto at de ønsket seg penger for å kunne dekke inn bryllupet. Det reagerte jeg på.
![]() |
#35 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() |
#36 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerVi hadde önskeliste i en butikk. De var saa fleksible at man kunne kjöpe en del av en dyrere gjenstand, f.eks., eller bare et tefat hvis de ville. Butikken sendte oss brev om hva hver og en hadde gitt og saa kunne vi hente gavene til slutt (eller ta noe annet hvis vi heller ville det). Dette var supert for oss siden vi bodde i et annet land enn det vi giftet oss i og derfor ville unngaa aa drasse paa haugevis av gaver hjem igjen - eller ta dem med paa bryllupsreise. ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg syns gaver handler om mye mer enn at folk "skal ha" noe. En gave er også en personlig hilsen fra giver til mottager.
![]() |
#38 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#40 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerFor meg var det en ganske viktig ting når vi giftet oss at jeg ikke skulle angre på noe i etterkant, så jeg bestemte selv hvordan jeg ville ha bryllupet mitt. En ting er å ta imot gode råd, en anne ting er å høre på de gode rådene - om en egentlig ikke har lyst.
![]() |
|
|