Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Å hyre inn stylist ved boligsalg - lønnsomt eller bortkasta penger?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-10, 10:36   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hyre inn stylist ved boligsalg - lønnsomt eller bortkasta penger?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det kommer litt an på hva slags bolig du skal selge også. Vi solgte en standard 4-romsleilighet i en mget standarisert bomaskin i drabant-oslo, det var et poeng for oss å forsøke å sørge for at vår leilighet skilte seg positivt ut fra de 5-6 andre temmlig like leilighetene til salgs samme helg. Stylingen gjorde det, løftet den det lille hakket fra "ren, pen og fuksjonell" til "lekker og innbydende". Har du en bolig med særpreg, eller er den eneste i området som selger er det sikkert helt fint med bare vanlig pen rydding.

Det hele avhenger veldig mye av flaks også, tror jeg. Da vi solgte, var det to andre leiligheter i borettslaget som lå ute. Den ene var superlekker og nyoppusset etter alle kunstens regler, mens den andre var et skrekkelig oppussingsobjekt à la 60-tallet. Vår havnet midt på treet - totaloppusset for 10 år siden, men med forholdsvis nytt kjøkken og nytt bad (som alle i borettslaget). Vi fikk langt færre på visning og på liste enn lekkerleiligheten, men det var faktisk flere som la inn bud på vår leilighet. Den flotte satte prisrekord, men vår kom faktisk lengre over takst, så vidt jeg husker. Vi kunne uansett ikke måle oss mot den superlekre, men traff nok en bredere reelt interessert målgruppe. Jeg følte at vi hadde vært veldig heldige med prosessen, og tror ikke en profesjonell styling ville kunnet løfte vår middelmådige hule nevneverdig.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 10:48   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det hele avhenger veldig mye av flaks også, tror jeg. Da vi solgte, var det to andre leiligheter i borettslaget som lå ute. Den ene var superlekker og nyoppusset etter alle kunstens regler, mens den andre var et skrekkelig oppussingsobjekt à la 60-tallet. Vår havnet midt på treet - totaloppusset for 10 år siden, men med forholdsvis nytt kjøkken og nytt bad (som alle i borettslaget). Vi fikk langt færre på visning og på liste enn lekkerleiligheten, men det var faktisk flere som la inn bud på vår leilighet. Den flotte satte prisrekord, men vår kom faktisk lengre over takst, så vidt jeg husker. Vi kunne uansett ikke måle oss mot den superlekre, men traff nok en bredere reelt interessert målgruppe. Jeg følte at vi hadde vært veldig heldige med prosessen, og tror ikke en profesjonell styling ville kunnet løfte vår middelmådige hule nevneverdig.

Sikkert sant, poenget mitt er iallefall at det kostet lommerusk i den store sammenhengen når man byttet bolig, jeg syns jeg fikk knallgode tips og følte det var verdt pengene.

Gammel 04-06-10, 11:00   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stylist var i pakken da vi solgte leilighet for noen år siden. Hun kom med noen gode tips, ting jeg ikke hadde tenkt på men som jeg så var smart:

Blant annet å fjerne et langt grått/mørkt golvteppe som lå der stua smalnet inn til en gang - det så mye større ut straks den mørke flaten der ble fjernet, ja. Teppet gjorde at det så mye smalere ut.
Fikk også beskjed om å fjerne kommoden i gangen, så det ikke virket så "trangt" der. Det var ikke trangt altså, bare kunne se sånn ut på bilder og slikt.
Og så pakket jeg ned to esker med bøker fra de to billy-hyllene, så det ble mere luft og tomrom der. Så straks bedre ut med det også.

Ellers var det rydd, rydd, rydd. Kjøpte nye "visningshåndklær" og duker, og blomster til verandaen, til sammen tror jeg at jeg brukte tusen kroner på det. Kjøpte en potterose til verandaen, som jeg tok inn når det var visninger, i stedet for å kjøpe friske blomster hver gang.

Jeg tror at hvis du er bevisst på disse tingene, samt spør litt om hjelp, så trenger du ikke betale ekstra for stylist.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 10:15   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi brukte ikke stylist da vi solgte, og fikk mest for leiligheten i hele sameiet. Dette er noen få år siden.
Jeg hadde ikke giddet å bruke stylist og jeg synes det ser teit ut når alle leiligheter og hus har de samme møblene og interiøret i annonser.

Gammel 04-06-10, 10:20   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vi brukte ikke stylist da vi solgte, og fikk mest for leiligheten i hele sameiet.

Vi fikk også en veldig god pris uten stylist - jeg stylet selv. (Det skal sies at leiligheten gikk til en pensjonist, da. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 10:31   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vi brukte ikke stylist da vi solgte, og fikk mest for leiligheten i hele sameiet. Dette er noen få år siden.
Jeg hadde ikke giddet å bruke stylist og jeg synes det ser teit ut når alle leiligheter og hus har de samme møblene og interiøret i annonser.

Ja, altså, vi leide ingen møbler eller interiør, det var kun våre egne ting i leiligheten.

Gammel 04-06-10, 12:27   #7
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror det varierer veldig på objektet som skal selges og hvilken målgruppe av kjøpere man forventer. Har du en trendy leilighet, kan det være greit å "hype" den opp med trendy interiør.

De to stylistene vi hadde for besiktigelse foreslo stål og minimalistisk stil for vårt 100 år gamle murhus - synes det kræsja totalt og vi avslo.

Få heller ut overflødige møbler, personlige gjenstander og nips, kjøp blomster og prøv å gjøre det så lyst og romslig som mulig.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.