|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Husker mamma var dagmamma en periode, og hun jenta hadde et bilsete som var fremovervendt, og med en diger pute på fanget. Tror ikke det var noen seler ut over denne puta som man hadde tredd setebelte igjennom på et vis. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Jeg lå først i bag bak i bilen, og så en bilstol til 1,5-2 år. Jeg fikk søster da jeg var 1 år og 9 mnd, og etter hvert overtok hun stolen. Da satt jeg løs. På en Sverigetur måtte de bråbremse. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Mine foreldre var "hysteriske" og kjørte til Sverige for å kjøpe bilstol. Husker vagt at jeg satt bak fram i volvoen. Etterpå var det pute i lange tider.
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Jeg brukte også pute i mange år, men etter hva jeg kan huske så var det for å komme høyere opp i bilen mer enn for sikkerheten. Jeg var ofte kvalm på biltur nemlig. Og det løste foreldrene selvsagt med å la meg se ut vinduet, ikke stumpe røyken |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Søt og rar
|
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Jeg var forholdsvis trygg i Amazonen vår på slutten av 70-tallet, bare det å være bakovervendt manglet.
|
|
|
#7 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?
Jupp, det har jeg diskutert mye. Mormoren min sendte moren min alene ut på gata når hun var 1 år, med bøtte og spade bundet fast i hver hånd, slik at hun skulle slippe å løpe ut fordi mamma ikke fikk tak i bøtta. Hun kunne nemlig ikke gå enda.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
De hjemmeværende husmødrene kan du få billig av meg når det gjelder å ta vare på barn, altså. Huset tok de vare på, men ungene ble sendt på hodet ut for å leke, hele dagen, alene. Bare tenk på Lillebror, alene i et veikryss utenfor en butikk, med en pinne i hånden, mens han fryser av seg tærne og venter på at mor skal komme ut og blunke.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 06-06-10 kl 12:03. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Søt og rar
|
Flinke foreldrene
|
|
|
#10 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Ok, nå ble det brått endel mer som ikke var bedre før, men folk kjørte mindre bil. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Barna var dårlig sikret før, men trafikkbildet var jo et helt annet enn nå.. jeg er 82 modell og jeg husker bilsetet mitt da jeg var 2-4 år. et sort skinn barnesete (som forøvrig ble suuupervarmt om sommeren) som var boltet fast i bilen med skruer..
|
|
|
#12 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Åh. Disse husker jeg også. Og jeg er også 82er.
|
|
|
#13 |
|
trøtt
|
Du og jeg, tink.
|
|
|
#14 |
|
Men først, kaffe!
Dere hadde ikke kjipe foreldre, dere er bare veldig, veldig unge. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dig for victory!
|
Og jeg. Jeg husker følelsen av å få lårene stekt i sola ennå.
|
|
|
|
#16 |
|
can-jur
|
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Vi lå så fint å sov med dyne på tvers bak i bilen.
|
|
|
|
#17 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Takk for tallene, Madam Min. Ingen idylliserng er nødvendig, nei.
|
|
|
#18 |
|
søt
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Jeg var sikkert ikke trygg i en løs bag i baksetet med to røykende foreldre, nyfødt på vei hjem fra sykehuset.
|
|
|
#19 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Det eneste som var sikret i bilen vår sent 70/tidlig 80 -tall var at jeg kom til å spy før vi hadde kjørt 20 minutter. Hatet derfor bilkjøring som pesten.
|
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Var barn trygge i bil for 40 år siden?Vi satt i campingvogna og spilte kort på lange kjøreturer til Sverige. |
|
|
|
![]() |
|
|