|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Streiken...Ja søppelet er fantastisk...
![]() |
#22 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: StreikenDa bør vel KS ta til vettet, de må jo se at 45000 ikke vil gi seg med det første. Det hadde vært kjekt om de tok til vettet temmelig kjapt, men det er vel å tro på julenissen det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StreikenStreiken har heldigvis ikke nådd min kommune enda (barnehager, skoler og SFO i hvert fall), så her er alt som vanlig. Håper det fortsetter sånn.
![]() |
#24 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Streiken...
Det er svært få som dør i møter med rotter her til lands, så det er ganske langt unna fare for liv og helse.
![]() |
#25 |
Protonterapeut
|
Det er faktisk ikke så himla lett å streike her til lands, hvis det er det du tror ...
![]() |
#26 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Streiken...jeg vet hva de streiker om denne gangen, hvertfall førskolelærerne.(vet ikke helt hva bosskjørerne streiker for egentlig? eller andre kommunale..) Jeg skal jo faktisk bli det selv så jeg følger med, og håper det går bra for dem. Men syns liksom vi går igjennom det samme hvert år. Hvert år er det forhandlinger og det blir streik og det går ut over mange.
![]() |
#28 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: StreikenVi mister avspaseringen.
![]() |
#29 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: StreikenLærerne får inndratt avsapssering i juni ja. Juli er ferie så den går visst som normalt.
![]() |
#30 |
Protonterapeut
|
Da er det i så fall dine egne du snakker om.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StreikenJeg som tredjepart er dritlei hele streiken. Det er helt teit at denne streiken kun utover en uskyldig tredjepart. Det er ikke arbeidsgiver som blir straffet (de tjener jo på det) men tredjepart. Burde vært helt unødvendig å streike i 2010. Er selvsagt preget av alt stresset det er med å skaffe barnevakt. Har lite lyst å ta ut ferie nå. Ferien er planlagt og ikke tenkt brukt på at andre streiker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Møllspist fletthurpe
|
var det 98 eller noe? den gang vi fikk sommerferie i mai som varte helt til sommerferien?
![]() |
#33 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Streiken
You said it..
![]() |
#34 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: StreikenHuff, jeg frykter også at den streiken blir langvarig gitt. Nå er jo jeg hjemme i permisjon, men det er ikke akkurat så veldig utviklende for en 3-åring å være hjemme med mamma over lengre tid (etter min mening). I tillegg har han 4 uker ferie som begynner 5. juli, så jeg håper inderlig at streiken er over i løpet av en uke eller to slik at han får et par uker i bhg før ferien begynner. Jeg tror ikke det er så veldig bra for han å være hjemme med meg (og etterhvert baby) i over 2 måneder.
![]() |
#35 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StreikenJeg vet ikke helt om det er den riktige tråden for dette spørsmålet, men jeg prøver likevel. Får man noe reduksjon i betalingen for barnehageplassen når de faktisk ikke har barna der? Man burde jo kunne kreve reduksjon ut i fra hvor mange dager de totalt streiker, men vet ikke om det er noen regler for dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Streiken
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StreikenOg det er en av grunnene til at kommunen etter hvert ikke sparer særlig på streiken. Det er også et massivt ryddearbeid som må gjøres i ettertid. Blant annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Protonterapeut
|
Nei, før det vel?
![]() |
#39 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: StreikenLuvi: Det får man her også, det står i kommunens vedtekter mener jeg.
![]() |
#40 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: StreikenEg jobbar i Bergen, men er heldig og bur utanfor kommunegrensene. Her er derfor alt som normalt, og heldigvis for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|