Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Liker alle solbrun hud?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 19:12   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker alle solbrun hud?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ikke sant? Denne har jeg hørt hundre ganger før, jeg også. Som om jeg trenger solstråler direkte på naken hud for å kunne ha det ålreit på ferie.

Jeg pleide å grue meg som en hund til å komme hjem fra sydenturer i de få årene jeg drev med sånt. Kommentarene lot ikke vente på seg. Alle var så ekstremt opptatt av hvordan det var mulig å være så hvit etter en ferie - himmelfalne, nærmest litt indignerte (og medlidende).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:15   #22
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg synes ikke det er finere med solbrun hud nei. Jeg synes de fleste ser gamle og rynkete ut når de har vært mye i sola.

Jeg synes det er fint med melkehvit hud både i ansikt og på kropp. Maria Bonnevi har fine farger. Hun hadde aldri kledd å være spesielt solbrun. Men er du mørk så kler du selvsagt brun hud.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:18   #23
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen godt at både bleke og solbrune har noen argumenter å trøste seg med.
Jeg synes jo overhodet ikke at de fleste ser gamle og rynkete ut selv om de er brune. Men noen gjør det. (Spesielt en del sydentravere.) Ei heller at alle melkehvite er attraktive. Men noen er det.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:28   #24
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Det er jeg veldig enig i! I det store og hele er vel naturlig hud finest, synes jeg. Enten naturlig hvit eller naturlig solbrun. Jeg synes det er utrolig lite pent med overdreven bruk av brunkrem også- får liksom lyst til å ta neglen og lage en ripe

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nå er jeg ikke helt uhildet i denne sammenheng , men jeg vil frimodig skyte inn et "alt med måte". Noe jeg virkelig ikke synes er pent, er voldsom og overdreven brunfarge, gjerne med tilhørende solrynker, som omtrent utsletter alt av ansiktstrekk.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:31   #25
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Solrynker, spesielt i dekolleteen (hvordan i all verden skrives det fornorsket?!) er utrolig, utrolig stygg. Tett etterfulgt av solrynker i ansiktet.

Jeg synes vel generelt at man kler best den fargen man har fra naturens side, og her i nord er de fleste ganske lyse av seg, og det naturlige er det fineste for meg. En blek søritaliener blir selvsagt noe annet.

Jeg liker veldig godt å være hvit, og lurer på hvilken ond gud som ikke har gitt meg rødt hår og fregner som matcher huden min.

Jeg har ikke brukt solkrem til nå, og har fått en del farge uten at jeg har sittet pal i solen og solt meg. Jeg vil si at det er ganske naturlig da?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:32   #26
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg føler meg mye bedre med litt farge på kroppen og er generelt veldig glad i sola. Ikke blir jeg brent og brunfargen kommer fort. Jeg føler at huden min ser jevnere og bedre ut med litt farge

Gammel 08-06-10, 19:36   #27
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg er absolutt mest komfortabel med å vere brun, og hadde det ikkje vore skadeleg, hadde eg nok hatt solarium på badet. Er ikkje så opptatt av kva farge andre har, men syns absolutt at eg kler best å vere brun.

Gammel 08-06-10, 19:48   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns JEG ser finere ut litt brun. Jeg får lett farge og er liksom "laget" for å ha det, så sant jeg er litt ute i frisk luft. Dermed kler jeg det best også.

Folk som er "naturlig bleke" passer best å være det, i grunnen. Men også de ser gjerne bedre ut når de ser ut som om de har vært ute og fått litt frisk luft. Litt farge i kinnene, liksom.

Det er derfor det ser så corny ut når folk som åpenbart er skapt lyse i huden, bruker masse solarium eller selvbruningskrem - det er tydelig at det ikke er "meningen", liksom.

Gammel 08-06-10, 20:24   #29
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Brunt flesk er penere enn hvitt flesk.

Mitt livsmotto.

Gammel 08-06-10, 20:25   #30
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er helt uenig.

Alle ujevnheter i huden blir mye mindre synlig med litt farge, og hårsekkene på bena blir usynlige. Cellulittene ser også mye fastere ut når jeg er brun.

Klart, har man perfekt hun på hele kroppen og er fast i fisken... da er det ikke så mye å hente med litt brunfarge.

Joika said it.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 20:32   #31
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så opptatt av å sole meg, og blir hvert år forundret over at det er noe som må kommenteres liksom - det er tydeligvis ikke the done thing å tillate seg å ha bleke legger selv mot slutten av sommeren.

Gammel 08-06-10, 20:37   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er helt uenig.

Alle ujevnheter i huden blir mye mindre synlig med litt farge, og hårsekkene på bena blir usynlige. Cellulittene ser også mye fastere ut når jeg er brun.

Klart, har man perfekt hun på hele kroppen og er fast i fisken... da er det ikke så mye å hente med litt brunfarge.

Det er veldig individuelt, men når jeg uttaler meg om at jeg ikke vil gå i skjørt før jeg har fått litt farge gjelder det mine ben spesifikt, og betyr på ingen måte at ingen mennesker bør gå med skjørt uten farge. kun at jeg ikke bør det.

Gammel 08-06-10, 20:37   #33
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns helt klart det er penest med litt farge på meg selv, jeg ser mye freshere ut. Men så får jeg egentlig en ganske fin gylden farge og. Noen kler best å være hvite, andre kler å være mørke, mørke brune.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Her der jeg bor så bør man helst ikke være for brun. Da ser man ut som en turist.

I områder der det ikke er så mye sol og der de som har råd til det kan ta ferie på steder der det er mye sol så er det populært å være brun. På steder der det er mye sol og der det er de som jobber ute (som regel = lavtlønnet yrke) så er det mer inn å være lys i huden.

Litt farge syns jeg kan være kledelig, men jeg liker å være forsiktig med huden.

Da mamma bodde i Shanghai lurte en kineser på hvorfor hun var så stygg og brun, hun måtte enten være hagearbeider eller i mafian.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 20:38   #34
Katie
:)

Katie sin avatar

Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

Jeg synes definitivt at min hud ser bedre ut med litt farge på seg. Får farge veldig rask, og holder på den lenge.

Gammel 08-06-10, 20:39   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns begge deler kan være fint, og for min egen del så syns jeg det er deilig å få litt brunfarge om sommeren. Da føler jeg meg litt annerledes og mer sommerlig, på en måte ... Jeg er ikke blant dem som blir mørkenøttebrune uansett hva jeg gjør, men jeg blir jo litt lysebrun etterhvert og trives med det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 20:41   #36
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er forresten ganske sikker på at flerparten som synes at det er stygt å være brun, er de som ikke blir brune og omvendt.

Gammel 08-06-10, 20:49   #37
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Eg er absolutt mest komfortabel med å vere brun, og hadde det ikkje vore skadeleg, hadde eg nok hatt solarium på badet. Er ikkje så opptatt av kva farge andre har, men syns absolutt at eg kler best å vere brun.

Men det er jo ikke farlig å ha solarium på badet, det bare tar veldig stor plass

Ellers føler jeg meg også mer komfortabel med litt solbrun farge, men jeg orker ikke å ligge og sole meg, så den får komme på av seg selv. Jeg smører meg forresten alltid med solkrem når jeg skal være ute og jeg vet det er sol.

Gammel 08-06-10, 20:54   #38
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg er forresten ganske sikker på at flerparten som synes at det er stygt å være brun, er de som ikke blir brune og omvendt.

De som ikke blir hvite?

Jeg blir brun, jeg, ikke noe problem, om jeg går inn for det.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 20:56   #39
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Standard

Jeg tenkte nå mer på at de som faktiskt lett blir brune.

Gammel 08-06-10, 20:57   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min hud er definitivt penere solbrun. Jeg elsker solen og blir deprimert om jeg ikke får noen soltimer hver sommer. Om vinteren føler jeg meg bleik og trist, og jeg syns det er kjipt å gå ut om våren med vinterhvite legger. Antakelig er jeg så bleik og stygg om vinteren fordi jeg er så mørk i fargene ellers. Det ser ut som om jeg farger hår og bryn svarte når huden blir vinterbleik.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.