|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebruk
Det må man vel ikke. Det går fint an å kjøpe espressomalte bønner og oppbevare posen i fryseren så den beholder fuktigheten.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukJeg vil definitivt ha en Rancillio Silva. Til helgene. Det er den overlegent beste, etter min mening, og da bør man også kverne for hver gang. Jeg er imidlertid ikke fornøyd med steameren på noen hjemmemaskiner, det blir for mye vann i melken. Aeroccinoen er den beste hvis man skal ha melkeskum.
![]() |
#3 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg har den samme som Scarlett og er veldig fornøgd. Eg syns også melka er god, for en kan stille inn skummengde på den. Eg har premiumvarianten forresten. Veit ikkje om det har noko å seie. Men den er
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi har en Rancilio Silva. Den lager utmerket kaffe, rett og slett den beste, men den krever litt prøving, feiling og kunnskap. Det er ikke easy-peasy å lage perfekt kaffe på den.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
Man må selvsagt ha baristakurs.
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi har en Krups automatisk kaffemaskin. Med kvern, vanntank og melkeskummer. Er veldig fornøyd med den. Drikker hovedsaklig kaffe eller latte (mannen mest espresso). Bruker ikke veldig lang tid på koppen. Men melk må skummes i en egen operasjon. Enten fra damputtak med kopp under, eller med egen kolbe.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukJeg drikker latte om morgenen. Den lages på Nespresso Lattisma. Vi er veldig fornøyd med maskinen vår. Siden jeg drikker en del melkebasert kaffe var det viktig for oss at den hadde god funksjonalitet for dette. Og det har den virkelig.
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukJeg kjenner en barista som er/var helt i verdenstoppen. Han sier at nespresso lager vel så god kaffe som dyre kaffemaskiner som betjenes av folk som egentlig ikke kan bruke dem, for det å lære seg å lage skikkelig kaffe er et fagområde i seg selv.
![]() |
![]() |
#10 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi har denne
![]() |
#11 |
Off the map.
|
Se der ja - dette er min drømmemaskin - hadde jeg visst om dette hadde jeg nok gjort det samme jeg også (betalte 3000 for min Siemens på tilbud)
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukJeg drømmer ikke om kaffemaskin, men vi har en Nespresso Citi som passer til vårt magre bruk. Jeg har en enkel melkevisp fra IKEA hvis jeg en sjeldent gang drikker kaffe. Jeg og mannen liker helt forskjellig kaffe og Nespresso maskinen tilfredstiller begges behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi har rancillio silva med kværn . Kjøpte vår litt billigere fra Danmark . Etter litt øvelse blir det nydelig kaffe på denne . |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukLilleBulla: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ja. Vi bestilte herfra, men de har den ikke inne nå. Noen venner av meg bestilte fra en annen plass, da ble det enda billigere. jeg kan finne ut hvor det var til i morgen.
![]() |
#16 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukTakk; det hadde eg satt pris på |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi har en Rancilio Silva, og det er rett og slett en fantastisk maskin. Som Glitter er inne på, krever den litt trening, men det er asolutt verdt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukHer er firmaet vi bestilte fra: http://www.espressocoffeeshop.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukVi hadde for øvrig en Francis Francis X1 tidligere, og det er kanskje verdens fineste kaffemaskin. Den kommer dog ikke opp mot Rancilioen når det gjelder kvaliteten på kaffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kaffemaskiner til hjemmebrukEr det særlig mye rimeligere enn her hjemme, Teo? Jeg trodde den kostet rundt 5000-lappen, og gjerne inkludert et "barista"-kurs?
![]() |
Emneord |
espresso, kaffe, kaffemaskin, latte, zinzino |
|
|