|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badetJeg må se i fugleboka mi. De ser langt fra ut som kjøttmeis ennå i allefall. De er for store til å være blåmeis, som det er mye av her. Vi har dessuten masse forskjellige finker i området.
![]() |
#23 |
Leser
|
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badet
Jeg vet ikke hvilke fugler det er, men hvis de nesten greier å flyve så er de neppe så langt unna å klare seg selv. (Hvis de holder på å lære seg å flyve er det ikke så rart at katten har fått tak i dem, da kan de godt ha vært på bakken). Ser en del skjæreunger rundt huset - de ser ut som voksne, men har kortere vinger og flyr dårligere. (Ja, det siste har ingenting med saken å gjøre, jeg bare nevnte det for det er tydelig at de forlater rede, men dine fugleunger trenger jo ikke det - vi bor sikkert også på forskjellige plasser.)
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 10-06-10 kl 20:54. Årsak: La til siste parantes |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badetDe to sprekeste fikk jeg gitt litt væske nå med 5ml sprøyte. Den ene hoppet tilbake på handa mi da jeg prøvde å sette den ned igjen i buret ! Mannen min bare flira og sa at det var jo ikke rart, jeg er jo en mamma.
![]() |
#25 |
Gal kattedame
|
Jepp, skal ta i morgen hvis det blir sånn at vi skal fore dem opp selv. Da må jeg jo vite eksakt sort så vi får gitt dem rett for så fort som mulig.
![]() |
#27 |
Gal kattedame
|
Jo mer jeg leser jo sikrere blir jeg på det samme. Det er ofte store gulspurvflokker her om vinteren. De legger redet lavt, noe som også kan forklare hvordan katta har fått tak på dem.
![]() |
#28 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badetJeg tenkte også gulspurv når du beskrev fargen. Håper det går bra med dem, du er flink!
![]() |
#29 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badet |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badetFlott om det er gulspurv, for da er de ganske altetende, både korn og insekter. Får plukke maur igjen i morgen, har mer sensitiv tørrfor liggende i bløt nå, gir dem før natta.
![]() |
#31 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badetRing dyrlegevakten (24h -service) og be om nummeret til fuglehjelpen. Det er en hyggelig mann som vet ALT om fugler og fuglunger og jeg tipper han vil fortelle deg hva du skal gjøre med dem. Sannsynligvis la naturen gå sin gang. :btdt:
![]() |
#32 |
Gal kattedame
|
Fant han på nettet også, ringer dit i morgen om de fortsatt er i fin form. Ringer også veterinæren hos mattilsynet som avtalt. Så får vi ta det derfra. Ikke lett å ha 3 fugler i hus med to gira katter. Har dem i bur på badet nå, dit inn kommer ikke de firebeinte og det er dessuten godt og varmt der.
![]() |
#33 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badetJeg fostret opp tre kaieunger for et par år siden, to av dem overlevde og moren, som kretset rundt huset hele tiden,tok over når de var sterke nok til å lære å fly.
![]() |
#34 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badetHar fått snakket med veterinær, og oddsene er vel neppe de beste, men jeg forstsetter som nå. De skal også få litt frø, eggeplomme og insekter. Ble vekket av sultne hyl fra badet kl 6... En hadde dødd i natt, som forventet. De to andre har fått komme løs inni dusjkabinettet, der de hopper rundt på aviser.
![]() |
#37 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badetHehe, det er jo artig dette her. Dessuten trenger jeg noe å bruke hodet på, ikke bare være dårlig gravid akkurat nå.
![]() |
#38 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jeg har 3 fugleunger på badetWow, så utrolig flink du er! Jeg husker jeg fant en skadet måke da jeg var høygravid, og ringte til han fuglemannen. Han satte meg i kontakt med Falken som skulle komme og ta seg av den, mens jeg sto på gata og passet på den i mange timer. Til slutt kunne jeg ikke stå der mer (jeg fikk ikke tak i den, og kunne dermed ikke ta den med inn), men regnet med at den var safe siden den hadde lagt seg til nede i et slags hull. Ti minutter senere ble den angrepet av en hund som ikke gikk i bånd og døde.
![]() |
|
|