Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg har 3 fugleunger på badet

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-10, 20:40   #21
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har 3 fugleunger på badet

Bilde.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:44   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må se i fugleboka mi. De ser langt fra ut som kjøttmeis ennå i allefall. De er for store til å være blåmeis, som det er mye av her. Vi har dessuten masse forskjellige finker i området.

Gammel 10-06-10, 20:49   #23
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

De har en god del fjær, men veldig korte stjerter ennå. Har fått skikkelige fjær ytterst på vingene. De er spettete brungule. De to sterkeste flakser opp og setter seg i gitteret på burdøra.

Jeg vet ikke hvilke fugler det er, men hvis de nesten greier å flyve så er de neppe så langt unna å klare seg selv. (Hvis de holder på å lære seg å flyve er det ikke så rart at katten har fått tak i dem, da kan de godt ha vært på bakken). Ser en del skjæreunger rundt huset - de ser ut som voksne, men har kortere vinger og flyr dårligere. (Ja, det siste har ingenting med saken å gjøre, jeg bare nevnte det for det er tydelig at de forlater rede, men dine fugleunger trenger jo ikke det - vi bor sikkert også på forskjellige plasser.)

Sist redigert av him : 10-06-10 kl 20:54. Årsak: La til siste parantes
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 21:04   #24
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

De to sprekeste fikk jeg gitt litt væske nå med 5ml sprøyte. Den ene hoppet tilbake på handa mi da jeg prøvde å sette den ned igjen i buret ! Mannen min bare flira og sa at det var jo ikke rart, jeg er jo en mamma.
Mulig det er gulspurv dette her.

Gammel 10-06-10, 21:05   #25
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Bilde.

Jepp, skal ta i morgen hvis det blir sånn at vi skal fore dem opp selv. Da må jeg jo vite eksakt sort så vi får gitt dem rett for så fort som mulig.

Gammel 10-06-10, 21:06   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, gulvspurvunger ser nok slik ut som du beskriver.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 21:09   #27
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, gulvspurvunger ser nok slik ut som du beskriver.

Jo mer jeg leser jo sikrere blir jeg på det samme. Det er ofte store gulspurvflokker her om vinteren. De legger redet lavt, noe som også kan forklare hvordan katta har fått tak på dem.

Gammel 10-06-10, 21:16   #28
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenkte også gulspurv når du beskrev fargen. Håper det går bra med dem, du er flink!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 21:21   #29
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

http://www.norsknettskole.no/fag/res...n/gulspurv.htm

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 21:22   #30
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Flott om det er gulspurv, for da er de ganske altetende, både korn og insekter. Får plukke maur igjen i morgen, har mer sensitiv tørrfor liggende i bløt nå, gir dem før natta.

Hvorfor skjer alltid sånt når jeg er høygravid ? Da jeg ventet førstemann hadde nabokatten en komplisert fødsel på badet mitt om natta (eieren var på jobb i Norsjøen) og jeg måtte dra ut en dødfødt unge som satt fast, før pusemor fikk ut de to neste selv. Lå på badet med pus i to netter jeg. Det gikk i allefall veldig bra med dem.

Gammel 10-06-10, 22:18   #31
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ring dyrlegevakten (24h -service) og be om nummeret til fuglehjelpen. Det er en hyggelig mann som vet ALT om fugler og fuglunger og jeg tipper han vil fortelle deg hva du skal gjøre med dem. Sannsynligvis la naturen gå sin gang. :btdt:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 23:55   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ring dyrlegevakten (24h -service) og be om nummeret til fuglehjelpen. Det er en hyggelig mann som vet ALT om fugler og fuglunger og jeg tipper han vil fortelle deg hva du skal gjøre med dem. Sannsynligvis la naturen gå sin gang. :btdt:

Fant han på nettet også, ringer dit i morgen om de fortsatt er i fin form. Ringer også veterinæren hos mattilsynet som avtalt. Så får vi ta det derfra. Ikke lett å ha 3 fugler i hus med to gira katter. Har dem i bur på badet nå, dit inn kommer ikke de firebeinte og det er dessuten godt og varmt der.

Gammel 11-06-10, 00:59   #33
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg fostret opp tre kaieunger for et par år siden, to av dem overlevde og moren, som kretset rundt huset hele tiden,tok over når de var sterke nok til å lære å fly.

Er jo forskjellig hva de forskjellige artene skal fores opp på, så du må vel lete deg frem.

Gammel 11-06-10, 11:31   #34
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Har fått snakket med veterinær, og oddsene er vel neppe de beste, men jeg forstsetter som nå. De skal også få litt frø, eggeplomme og insekter. Ble vekket av sultne hyl fra badet kl 6... En hadde dødd i natt, som forventet. De to andre har fått komme løs inni dusjkabinettet, der de hopper rundt på aviser.

Gammel 11-06-10, 12:50   #35
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig snill du er Susse!

Gammel 11-06-10, 12:55   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det vil jeg si - snakk om å være god.

Gammel 11-06-10, 12:58   #37
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Hehe, det er jo artig dette her. Dessuten trenger jeg noe å bruke hodet på, ikke bare være dårlig gravid akkurat nå.
Den minste hopper rett opp på hånda mi når den ser sprøyta med mat. Den andre flakset opp på hodet mitt da jeg lente meg inn i dusjen.
De fikk mat 10.30, men nå roper de igjen. Måtte regne med dette kjøret i ca. 2 uker.

Gammel 11-06-10, 13:03   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, så utrolig flink du er! Jeg husker jeg fant en skadet måke da jeg var høygravid, og ringte til han fuglemannen. Han satte meg i kontakt med Falken som skulle komme og ta seg av den, mens jeg sto på gata og passet på den i mange timer. Til slutt kunne jeg ikke stå der mer (jeg fikk ikke tak i den, og kunne dermed ikke ta den med inn), men regnet med at den var safe siden den hadde lagt seg til nede i et slags hull. Ti minutter senere ble den angrepet av en hund som ikke gikk i bånd og døde.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 13:15   #39
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Så spennende Susse - hold oss oppdatert, gjerne med bilder!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 13:19   #40
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig morsomt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.