Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Er mozzarella bedre enn Norvegia på pizza?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-10, 21:43   #21
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er mozarella bedre enn Norvegia på pizza?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg vil si ja og nei. Jeg foretrekker faktisk Norvegia eller helst den 4 oster-blandingen på tykk, harry kjøttdeigpizza, mens fersk mozarella er best på tynn, italiensk pizza med lite fyll.

Ja, når jeg tenker ettre, så r jeg faktisk enig med deg.

Gammel 12-06-10, 21:44   #22
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Pizzatopping (jukseost) er helt jævlig. Ei venninne kjøpte med seg en stor slik pose da vi skulle ha hjemmelaget pizza her sist helg. Jeg brukte den, men det ødela pizzaen syntes jeg. Resten av osten, ca. 1/2 kg, gikk rett i bosset. Tidligere gikk den i nøden, men nå klarer jeg den ikke. Den har vel omtrent de samme smelteegenskapene som mozarella, den ligner i konsistensen, men smaken er grøsselig. Smaker smøraktig, på en merkelig måte.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Pizzatopping er djevelens verk.

Og amen!

Gammel 12-06-10, 22:03   #23
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jupp, pizzatopping er bare juks og fanteri, er laget av planteproteiner.
Det er fy og skam å bruke det, men vi synes altså at det smaker best til pizza, særlig blandet med mozarella

Men egentlig er jeg enig med Mim..

Uheldigvis inneholder det allikevel melkeprodukter. Jeg hadde håpet det kunne brukes av de som ikke tåler melk... Ellers enig med Mim og Iset i at det er djevelens verk. Det smaker høgg kjøpte det engang før jeg var klar over at det ikke var ordentlig ost. Altfor salt og vond smak.

Ellers synes jeg fersk mozarella er veldig godt på pizza, men en blanding av mozarella og Norvegia er heller ikke feil

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 22:11   #24
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Elsker mozarella på pizza Men bruker den ferske varianten mest på italiensk pizza, og bare mindre på amerikansk pizza med karbonadedeig. Den faste mozarellaen som kan raspes, som Norvegia, bruker jeg lite.

Synes mozarella gir veldig god smak til pizzaen.

Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 22:12   #25
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Vi pleide å like pizzaen på Dollys, og ble drfor veldig skuffet da vi spiste på Dollys etter en festivalhelg for noen år siden.
Den var salt og ellers smakløs og temmelig ekkel, og vi skjønte ikke hva som hadde gått galt.
Helt til vi leste avisen noen uker senere:
De hadde gått fra ordentlig ost til pizzatopping.
Aldri mer Dollys.

Gammel 12-06-10, 22:27   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Vi pleide å like pizzaen på Dollys, og ble drfor veldig skuffet da vi spiste på Dollys etter en festivalhelg for noen år siden.
Den var salt og ellers smakløs og temmelig ekkel, og vi skjønte ikke hva som hadde gått galt.
Helt til vi leste avisen noen uker senere:
De hadde gått fra ordentlig ost til pizzatopping.
Aldri mer Dollys.

Ja, det var veldig skuffende. De hadde god ost før.

Gammel 12-06-10, 23:24   #27
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Når vi lager tynn italiensk pizza bruker vi fersk mozarellaost, slike i poser. De koster litt, men det er sååå godt syns jeg.

Gammel 13-06-10, 12:09   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rema har begynt å selge poser med fersk mozarella til 12,- koner. Skikkelig, fersk, god mozarella.

Gammel 13-06-10, 20:15   #29
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Rema har begynt å selge poser med fersk mozarella til 12,- koner. Skikkelig, fersk, god mozarella.

Jeg vet - det er fantastisk!

Gammel 18-06-10, 20:19   #30
Rillasni
Nybegynner

Rillasni sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Rillasni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er mozzarella bedre enn Norvegia på pizza?

Jeg foretrekker også å blande, men som Iset liker jeg også kun mozarella på tynne, italienske pizzaer.

Rillasni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.