|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Sitte i forsetet?Huff nå ble jeg litt engstelig her... jeg håper det faktisk er greit når de passerer 140 cm. Sånne bilsikringsgreier er uhyre vanskelige å forholde seg til, i hvertfall hvisd et som blir sagt fra høyeste hold egentlig heller ikke er helt bra nok. Jeg har begynt å la eldstemann sitte foran med airbaggen på i det siste, han er over 140 cm og 38 kg eller noe sånt. Men hva om liksom....
|
|
|
#23 |
|
Ute på tur
|
Sv: Sitte i forsetet?Den videoen er bare grusom. Det skjer daglig, at foreldre i vår barnehage kommer kjørende med småttiser i frontsetet, og jeg må virkelig holde meg for å ikke si at foreldrene til kompisene til Junior er DUMME, når han spør hvorfor de får sitte foran når han ikke får lov.
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Sv: Sitte i forsetet?
Jeg har faktisk forklart hvorfor. At de andre foreldrene er dumme har jeg ikke sagt, men jeg tenker at det gjør ikke noe om jeg har de barna som opplyser verden om at barn under 140 cm kan bli knust av airbaggen eller at småbarn kan få alvorlige skader i nakken av å være festet feil vei.
|
|
|
#25 |
|
Ute på tur
|
Sv: Sitte i forsetet?@Katta: jeg har forklart at det er ulovlig og farlig. Men det er likevel uh-rett-færdi
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Sitte i forsetet?Her er det også mange foreldre som stapper både to og tre unger i forsetet på vei hjem fra barnehagen. Tragisk, det er neppe farlig for dem å kræsje i det tempoet vi kjører i her. Airbaggen derimot...
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sitte i forsetet?Det er ingenting i veien med å sitte foran så lenge airbagen er koblet ut. Er det bare mulig å gjøre med begge airbaggene på en gang?
|
|
|
|
#28 |
|
can-jur
|
Ja, og da gjøres det permanent. Den må på verksted for å deaktivere dem.
|
|
|
|
#29 |
|
snur
|
På vår bil koblet vi ut airbagen kun på passasjersiden og det var ikke permanent. Vet ikke helt hva de gjorde, men på en eller annen måte fjernet de det som gjorde at den løste seg ut (har jeg blitt fortalt).
|
![]() |
|
|