|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Så var det St. Hans, daSt. hans har vi ikke feiret på mange år.
![]() |
#22 |
Drømmer
|
![]() Sv: Så var det St. Hans, daSt.Hans var bedr enå rjeg var lita, da lagde vi stort bål , hadde St.Hans tog hvor alle barna pyntet seg og noen var brudepar.Så grillet hele gata sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Så var det St. Hans, daDet er litt varierende om jeg gjør noe ut av den eller ikke. Som regel ikke. Får se om vi finner på noe i år, det er jo sånn at lillebror legges rundt kl 19 så så veldig mye sprell blir det ikke.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Så var det St. Hans, da
Hadde jeg hatt en lokal strand hadde jeg garantert vært der. St. Hans er sjøen for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Så var det St. Hans, daVi griller på St-Hans. Og ser på bål og kjører unger i trillebår og løper potetløp og mye mer. Nøyaktig som da jeg var barn og på nøyaktig samme sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Så var det St. Hans, daVi skal sitte i bilen og kjøre 75 mil, så jeg håper på overskyet oppholdsvær.
![]() |
#28 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Så var det St. Hans, daVi hadde alltid rømmegrøt og spekemat og var i hagen. I det siste har vi grillet. I år er vi på ferie i Danmark og gleder meg til bålet ved stranden. Sjekk ut Mims magiske Cæsatsalat på oppskriftforumet.
![]() |
#30 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: .. så var det st.Hans, da..Vi pleier å være hos foreldrene mine sammen med noen flere familiemedlemmer og venner, griller og koser oss der. Det pleier å være ganske kjølig men satser på varmt og deilig vær i år.
![]() |
#31 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Så var det St. Hans, daVi feirer enten på båttur i fjorden her(kanskje vi bare ligger på svai) eller på en strand i nærheten sammen med skolevenner av ungene. I fjor var vi det og det var jo fantastisk flott, ungene lekte og de voksne koste seg.
![]() |
#32 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Så var det St. Hans, daJeg har vokst opp med stor St.Hansfeiring. Her i byen holder fortsatt kommunen, handelsstanden og diverse barnehager stengt st.Hans dagen. Jeg savner de store festene med bål og fyrverkeri på natta, og bading lagt uti midtsommernatta.
![]() |
#33 |
Står på egne ben
![]() Sv: Så var det St. Hans, daVi pleier å være på stor familiefest hos ei venninne av meg helga før St.Hans og feire, så på selve dagen feirer vi ikke noe særlig lenger. Tidligere hadde vi det på selve dagen så lenge vi hadde fri dagen etter, men det ble det slutt på. Det blir sent for unger og sent for voksne siden vi tenner bålet når skumringen kommer. Tidligere så griller vi grillspyd m/tilbehør og marsmallows er et must på bålpanne. Så har vi leker for ungene så de blir litt aktivisert, men de minste blir puttet på redningsvest sånn at jeg kan stå å snakke med folk på i alle fall noen få meters avstand mens jeg følger med på ungene. Uten redningsvest hadde jeg måttet fotfølge minsten og ikke fått snakket med noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Så var det St. Hans, daJeg er ikke vant med noe særlig St.Hans feiring. I fjor var det grillfest i gata vår, antar at det blir det samme i år. Håper bare været blir bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Så var det St. Hans, daTakk, det så kjempegodt ut!
![]() |
#36 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Så var det St. Hans, daHva med en god pastasalat eller kyllingsalat med ferske rundstykker å ha med på feiringen ? Pizzasnurrer , eller stekte kyllingfilet i biter med potetsalat til ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
... med mjuke pigger...
Gode idèer!
![]() |
#39 |
... med mjuke pigger...
såså.. det var salaten jeg jublet for.. Okkda, takk Smoothie!
![]() |
#40 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Så var det St. Hans, daVi griller sammen med mange andre familier på gården til noen venner her. I fjor var vi over 100. Siden det er såpass mange om plassen så satser vi nok på å grile noe ganske enkelt. Har ikke tenkt på hva enda.
![]() |
![]() |
|
|