|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?
Men kan hvemsomhelst ringe dit? :uvitende:
|
|
|
#22 |
|
Viser tenner
|
|
|
|
#23 |
|
Absolut ateist
|
I Bergen og diverse andre steder har man egen kveldspoliklinikk for barn. Dit kan hvem som helst ringe.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?
Ja det kan man vel? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Oi, det visste jeg ikke. Det må jeg finne ut av om finnes her også.
|
|
|
#26 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Tror det er et tilbud i de største byene. Tromsø har i alle fall ikke noe slik. Her kommer ambulansen innom Legevakta med halvdøde mennesker for å få lege til å henvise dem videre.*Rister på hodet*
|
|
|
#27 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Jeg har hatt de samme forventningene til legevakta som deg Huldra. Jeg ble litt overrasket nå.
|
|
|
#28 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Re: Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Dette blir jo litt utenfor, men en kommentar fra "innsiden" |
|
|
|
|
|
#29 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Jeg forventer at det er en sykepleier som har erfaring, kan snakke med folk, og har vett til å spørre dersom det er noe som er usikkert eller tvilsomt. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Jeg har vel egentlig ikke forventet noe av noen andre enn legen på legevakten. Og jeg vet at de ofte er unge og relativt uerfarne også. Men jeg har lav terskel for å spørre og grave og evt. be om å bli sendt til spesialist. Det er det jeg tenker at legevakten er, en sortering av akutte tilfeller.
|
|
|
#31 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?På legevakten her ser det ut til at det ofte bare er telefonmennesket som er til stede. Da forventer jeg at dette er en person med kunnskap og erfaring. Det er tross alt han eller hun som siler ut hvem som skal få hjelp og hva slags hjelp man skal få. En natt måtte jeg til legevakten med en kraftig allergisk reaksjon. Fikk adrenalinsprøyte og lå der til overvåkning i mange timer. Legen var ikke innom legevakta en eneste gang hele tiden mens jeg lå der. Sykepleieren(?), det eneste mennesket som var til stede, ringte med legen noen ganger, men legen og pleieren syntes ikke det var nødvendig at legen skulle komme. Det opplevdes ikke galt da, for pleieren virket voksen og veldig stø og erfaren, men å tenke på at det like gjerne kunne være en helt uerfaren sykepleierstudent som skulle ta slike avgjørelser rundt min helse og sikkerhet er ikke ok. Nå er vår legevakt den samme som dere hører inn under, Huldra, og jeg ble overrasket over det du forteller. Sist redigert av Kaija : 03-02-07 kl 02:05. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
weird
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Jeg forventer vel mest av alt at vedkommende er ydmyk for det h*n ikke er god på og flink til å ta i bruk de ressursene som er tilgjengelige på det området.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Når jeg ringer så sier vedkommende sin tittel. Er de student så sier de det. I min erfaring så er de veldig konservative på hva de avviser. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Jeg forventer en del av sykepleierne som jobber der, men ingenting av legene ... |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Etylbarbital
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Jeg kommer nettopp fra legevakten. På nettet og på skiltet utenfor legevakten står det at det er døgnåpent i helgen. Da jeg kommer inn (sammen med en gjeng andre i samme ærend) så blir jeg møtt av en sykepleier som spør: Hva er det dere vil? Øøøøh, til legevakten, kanskje? Nei, den åpner kl 10. Adjø.
|
|
|
#36 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Jeg forventer selvfølgelig å få et ordentlig svar uansett hvem som tar telefonen. Kan de ikke svare selv, så forventer jeg at de konfererer med sine kollegaer. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?jeg husker at det var ei som jeg gikk sammen med på sykepleien som begynte på legevakta før vi var ferdig på skolen. det viktigste syns jeg er at de kontakter lege ved behov. på legevakta her er det ikke alltid lege tilstede og det er bare en sykepleier på jobb |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Jeg går aldri via legevakten, men kontakter akuttmottaket i stedet.
|
|
|
#39 |
|
Like blid!
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?
Hadde det vært noe alvorlig jeg hadde bekymret meg for ville jeg også dratt direkte til akuttmottaket. Andre "småting" hadde jeg nok dratt til legevakten for.
|
|
|
|
#40 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Hva forventer du at en sykepleier på legevakta kan?Jeg forventer ikke at de kan alt om alt, men jeg forventer at de snakker til meg på en normal høflig måte og ikke innehar en jeg-vet-best-holdning. |
|
|
|
![]() |
|
|