|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Vi hadde gikk 500,- om det var snakk om kontanter, noe mer om det var gave. For oss,og for de aller fleste av våre venner er det slett ikke småpenger.
![]() |
#22 |
Epikur
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?
Ja, hør på hun som snart skal gifte seg!
![]() |
#23 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?1000 kroner? Virkelig? Jeg har ikke vært i bryllup til venner på mange år, men jeg hadde nok endt på 500-700,- til venner. Hadde de ønsket seg noe spesielt, hadde jeg nok kunnet strekke meg litt. Helst slår vi oss sammen med noen, så man kan slå litt på stortrommen.
![]() |
#24 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Når både mannen min og jeg er venner med brudeparet så gir vi 1200-1500 kroner i bryllupsgave.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg skulle ikke ha gitt for 1000 i den sammenhengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
rakkarpus
|
Ja, for mye!
![]() |
#27 |
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Jeg kjenner at jeg ikke vil at våre gjester skal bruke så mye penger på gave til oss, jeg. Nå skal vi ha vennefest som er temmelig uformell og uten middag, så med de kriteriene jeg skjønner at finnes (?) er vi nok ikke verdt dyre gaver uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?I Esme sitt tilfelle synes jeg 500,- er MYE jeg.
![]() |
#30 |
bits and pieces
|
Oi, mye ja.
![]() |
![]() |
#31 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Godt å høre!
![]() |
#32 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Med reise og overnatting så er utgiftene på 4.000 allerede (og da tar jeg ikke med antrekkene som utgift) mannen min kjenner ikke disse fra før, jeg har hilst på kona 2 ganger tidligere, det er min barndomskamerat som gifter seg. Så det er jo min omgangskrets. Vi diskuterte en stund om vi i det hele tatt skulle delta, men jeg ønsker og være tilstede for å møte gamle kjente. Vi er invitert til begge middagene, drikke etter middag må kjøpes. Så jeg ser for meg at dette blir en tur vi må betrakte som en sosial tur i tillegg til bryllupet, jeg tenkte faktisk 5-700,-, men er veldig i tvil hvis det betraktes som gnient...
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-06-10 kl 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Mother of Dragons
|
Jeg synes det spiller rolle hvor mye man legger ut til bryllupet også, det er forskjell om man kan rusle bort til festlokalet fra hjemmet eller om man bruker mange tusen for å komme dit. I ditt tilfelle så synes jeg det er ok med 5-700 kroner.
![]() |
#34 |
|
I så fall er jeg gnien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ærlig talt ikke at 500-700 kroner vil bli betraktet som gnient, selv om vi selv ville gitt 1000 kroner. Jeg ser også argumentet med at det blir dyrt med reise og opphold, og egentlig er det eneste viktigste å velge et beløp dere selv føler dere vel med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Guardian of the galaxy
|
Kommer du til å tenke det om noen gir dere 500 kroner/gave til 500 kroner når dere gifter dere?
![]() |
#39 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Nei, er glad bare folk tar seg tid til å komme jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Med tanke på at reise og overnatting koster, så hadde vi ikke gitt mer enn 500 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|