|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Henter du barna i tide?Den nye barnehagen til ungene har åpent fra 06.45 til 17.15. Vi er veldig langt unna å hente for sent. Vanligvis henter jeg rundt kl 16. Hvis det er noe spesielt, så har jeg drøyd, men aldri vært for sen.
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Nei det har aldri skjedd i minsten sin barnehage. I eldste sin kom jeg 10 minutter for sent en gang pga. rush, mobilen var utladet og jeg la meg langflat og holdt nesten på å grine da jeg hentet. Jeg synes det er ubegripelig pinlig og har angst for at det skal skje, men heldigvis er vi ikke i nærheten av noen tidsklemme eller noe nå.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Henter du barna i tide?Det har skjedd en gang. Gutta gikk i hver sin barnehage, minsten sin stengte halv fem. Jeg var ikke tilgjengelig den dagen, mannen ble sittende fast i trafikken. Så da ble det litt over halv fem han kom. Men han ringte selvfølgelig å sa ifra. Dette var i en familiebarnehage, så hun som driver det var der den ekstra tiden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?1 gang for sent, ellers aldri selv om jeg var ganske nært stengetid noen ganger. Har alltid passet på å komme meg ut døra innen stengetid. Den ene gangen det skjedde var jeg et kvarter for sen etter å ha stått fast i en heis. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Nei, jeg har aldri vært i nærheten av å hente for seint.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Henter du barna i tide?Selvsagt gjør jeg det. Det er aldri noe problem når jeg skal hente, men når faren skal hente har det vært på hengende håret. |
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Henter du barna i tide?En ting er at foreldre kommer for sent til henting, men noen forventer jo i tillegg å få en hel masse info om hvordan barnehagedagen har vært. Om jeg hadde kommet for sent og hentet, hadde jeg ikke forventet noe annet enn "hadet", tatt ungen i hånda og gått (etter å ha beklaget, selvsagt). Jeg hadde slett ikke forventet at den ansatte skulle bruke ytterligere tid på å informere meg om ungens dag.
|
|
|
#8 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Henter du barna i tide?Selvsagt henter vi i tide, men om trafikken skjærer seg, så hender det at vi kommer for seint, da ringer vi alltid når vi ser vi ikke rekker det. Av og til har jeg fått storesøster til å hente. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Henter du barna i tide?Hentet for sent en gang, men da var det under en svært spesiell omstendighet. Hele Trondheimstrafikken sto bom fast pga. av en psykisk ustabil mann som igjen gjorde at politiet så seg nødt til å stenge en av hovedutfartsårene fra byen. Jeg var ute i god tid og kom nesten 15 min for sent.
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Her hentes barna i tide, men ganske sent på dagen gjerne ikke mer enn en halv time før stengetid eller mindre. De blir levert i barnehagen ganske sent på dag da , så synes ikke det gjør noe. Mannen tar det i samme slengen som han er på vei hjem fra jobb! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Pga en vrien fergelem har jeg hentet akkurat ved stengetid 1 gang (16.30). Ellers blir han hentet i god tid. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Henter du barna i tide?Lillebror har forresten blitt hentet for seint en gang i sin forrige barnehage, da var det pappaen som skulle hente, og da visste jeg at det kom til å skje og hadde gitt beskjed til de som jobbet på avdelingen at det var han som skulle hente. Jeg hadde dårlig samvittighet for å gjøre det, men det var bare slik det måtte bli, og de som jobbet på avdelingen hadde heldigvis forståelse for det.
|
|
|
|
#13 |
|
Jordbærpiken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Har hatt tre barn i barnehage, og har aldri hentet for sent. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Henter du barna i tide?Skal jeg være ærlig så er jeg ikke sikker på hvor lenge barnahagen er oppe. Det er sikkert til fem, samme med SFO regner jeg med. Heldigvis er det ikke noe vi behøver å forholde oss til. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Henter du barna i tide?Vi har alltid hentet før barnehagen har stengt. Mannen min slutter nemlig på jobben minimum en time før barnehagen stenger. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Henter du barna i tide?Den som er først ferdig på jobb henter, i god tid.
|
|
|
#18 |
|
Står på egne ben
Sv: Henter du barna i tide?Hvis jeg må hente ungene i barnehagen (noe jeg vanligvis ikke gjør) så holder det bare akkurat, og da er vi ute av porten ferdig hentet og ute av porten 2 minutter før stengetid og er da sist. Vi har aldri hentet for sent noen gang. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Henter du barna i tide?Vi henter alltid i tide. Jeg bestreber å hente innen kl 16, men de dagene jeg selv har senvakt må mannen hente og da blir det ved stengetid 16.30. Nå når jeg har fri henter jeg ca kl 15 (og leverer kl 9).
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?Nei, henter i god tid. (Heimastudent.) Men ein gang blei eg sittande stuck pga dårlig vær, og ringte kjempestressa til barnehagen for å beklage at eg vart sein. Henta med 30 min. margin...........
|
![]() |
|
|