Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Passbilder til pass og legitimasjon, meg som er gnitalus?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 21:22   #21
livit
Duracell

livit sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Passbilder til pass og legitimasjon, meg som er gnitalus?

Signerer Elisabet, her er det akkurat det samme så når minstemor skulle ha nytt pass trang jeg bare å "ta ungen under armen" og ordne tinga der...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:24   #22
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Vi har vært med på akkurat det samme i dag.
Måtte i en fotobutikk for å ta passbilder av ungene. 380 kroner kostet herligheta, bare for at vi etterpå skulle få beskjed på lensmannskontoret at bildene var for mørke til å brukes. Goddammit!

Da hadde i hvert fall jeg gått tilbake og krevd å få nye bilder

Vi betalte 370,- for passbilder av to før vi skulle til Tyrkia, så det er grisedyrt. Lønner seg å se etter en automat.

Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:33   #23
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Da hadde i hvert fall jeg gått tilbake og krevd å få nye bilder

Nei, nye bilder vil jeg ikke ha, men pengene mine vil jeg gjerne ha tilbake.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:36   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tok bare bilder der og da på politistasjonen. Kostet ingenting, så vidt jeg vet?

Gammel 22-06-10, 21:41   #25
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Veronal: De tar ikke bilder av barn under 4 år, det er sant og man må til fotograf okke som. Men fra 4 år og opp er det ikke noe problem. Uansett rimeligere å ta bildene hos fotograf her enn i HI sitt tilfelle.

Gammel 22-06-10, 21:48   #26
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fotografen vi har brukt tar 120 kr for fire passbilder med garanti. Altså hvis de ikke blir godkjent på politistasjonen er det bare å komme tilbake å ta nye gratis. Politistasjonen her tar ikke bilder. Gjorde ihvertfall ikke det sist vi var der for å bestille pass.

Gammel 22-06-10, 22:26   #27
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Skumlesing er en presisjonsdyd.

jepp, det er jaggu ikke enkelt *erfart selv*

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:28   #28
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi tok bare bilder der og da på politistasjonen. Kostet ingenting, så vidt jeg vet?

Nei, det koster ikke ekstra, men på vår politistasjon må man ha med bilder til barn under 5 år.

jaja, ferien blir vel fin likevel (som en kollega sa; dette er vel for ei pølse i slaktetida å regne....)

Gammel 22-06-10, 22:29   #29
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gnitalus? :fascinert: Er dette et dialektord eller burde jeg hørt det?

Gammel 22-06-10, 22:30   #30
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Veronal: De tar ikke bilder av barn under 4 år, det er sant og man må til fotograf okke som. Men fra 4 år og opp er det ikke noe problem. Uansett rimeligere å ta bildene hos fotograf her enn i HI sitt tilfelle.

Hos oss ville de helst ikke ta bilder av barn under skolealder, på lensmannskontoret.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:40   #31
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Gnitalus? :fascinert: Er dette et dialektord eller burde jeg hørt det?

Siden du ikke har hørt det, så er det kanskje et dialektord? Man er isåfall skikkelig gnien (eller gniten som jeg sier)

Gammel 22-06-10, 23:49   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier også gni(t)alus.

Gammel 22-06-10, 23:53   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stappet barn i automat på politistasjonen til stor glede for tilskuerne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 00:19   #34
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Etter 1. april i år skal alle bilder tas digitalt på passkontoret, de har egne maskiner ved skrankene. Dvs. barn under 5 år anbefales å tas passbilde av. Alle over 12 år må også avgi fingeravtrykk. Pris pass voksne = kr 450,- Pris pass barn = kr 275,-. (dette er da inkl bilder)
Så svindyre passbilder er faktisk helt unødvendig.

Sist redigert av Fløyel : 23-06-10 kl 00:26.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 00:23   #35
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Så svindyre passbilder er faktisk helt unødvendig.

Ikke på lensmanskontoret vårt.

Gammel 23-06-10, 00:25   #36
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ikke på lensmanskontoret vårt.

Dette står å lese på www.politi.no - så dette skal være innført på de steder som utsteder pass:

Foto i pass

Passkontorene har utstyr (biometrikiosker) som tar bildet som skal benyttes i passet. Det er derfor ikke nødvendig å ta med eget passbilde.

I noen tilfeller kan det være vanskelig å få tatt tilfredsstillende bilde av små barn og sterkt funksjonshemmede personer i forbindelse med søknad om pass. I slike tilfeller kan det være hensiktsmessig å ta med eget bilde. Se nærmere under "Barn og pass"
Scannede amatørfoto blir ofte ikke godkjent da kvaliteten ikke er god nok. Er barnet under fem år anbefales bilde tatt hos fotograf. Bildet skal være best mulig egnet til å identifisere personen.

Gammel 23-06-10, 00:29   #37
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet hva som står på nettsidene (det var grunnen til at vi dukket opp uten bilder - ellers hadde jeg lett som en plett tatt bildene selv), men det hjalp altså ikke hos oss - lensmannskontoret sa at de ikke ville ta bilder av ungene (2 og 5 år).

Gammel 23-06-10, 01:35   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Politiet i Trondheim tok bilde ab Blobben (3,5 år), uten protest, så det avhenger vel av hvor man er (og kanskje hvor fullt det er?).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 09:43   #39
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På vår politistasjon henger det stor plakat om at alle unger under 6 år må ha med bilde. De tar bare bilder av de over 6 år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:19   #40
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ringt på forhånd, siden praksisen tydeligvis er så forskjellig.

Knøtto på 3 ble plassert i stol og tatt bilde av på stasjonen i Oslo, no questions asked. Riktignok ser hun ut som om hun kommer til å havne i politiets registre av andre årsaker, men det får gå.

Og sånn til hovedspørsmålet; ja, jeg synes det var dyrt. Og har ikek hørt om gnitalaus før.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.