Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllupsmarsj

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilken bryllupsmarsj liker du best?
Mendelssohn's 15 32,61%
Wagners 1 2,17%
Annet (spesifiser gjerne) 30 65,22%
Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-10, 10:28   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllupsmarsj

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Å, nå tror jeg kanskje vi hadde fra Øre, fremfor fra Seljord på vei ut faktisk. Dumt å ikke huske slikt da ...

Jeg måtte høre et par ganger jeg og
De er litt like faktisk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:40   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På irsk?!
Nei, det kan hun jo ikke.
Den er så fin.

Gammel 23-06-10, 10:49   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal ikke ha noen av dem.

Hvis du spør meg, altså.

Vi hadde en helt lokal bruremarsj fra det stedet jeg er fra og som utmarsj hadde vi bruremarsj fra Jämtland hvor Hønni sang sammen med orgel. Vi hadde noen ekstra musikere også, en fiolinist og cello, men på akkurat denne var det ikke nødvendig. Jeg kan teksten.

Jeg synes bruremarsjen fra Øre er kjempefin, og noen har jo denne av Jan Magne Førde:

(Kilde: youtube.com)

Jeg har sunget en litt langsommere versjon av denne og uten alt improvisasjonsgreiene i midten med orgel til.

Jeg har også sunget denne (fiolinmelodien). Denne kan alle organister med respekt for seg selv. (Men den er fra Østerdalen, da...Det er jo ikke du, hvis du er opptatt av slikt)

Skal du først ha noe som ikke er nordisk, så foreslår jeg verdens muntreste gladeste bryllupsmarsj, nemlig inntogsmarsjen for dronningen av Saba av Händel her i orgelversjon:

Du får sjekke med organisten om h*n greier å spille den med bare to hender og to føtter.

Gammel 23-06-10, 10:56   #4
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde Mendelsson inn i kirken (er liksom den jeg har forbundet med bryllup i alle år ) og brudemarsj fra Seljord ut av kirken.

Angret veldig på at vi ikke tok brudemarsj fra Lødingen, var for sent å skifte da mannen kom med dette ønsket

Men var forsåvidt godt fornøyd med valgene allikevel

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 11:24   #5
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Vi hadde Mendelsson inn i kirken (er liksom den jeg har forbundet med bryllup i alle år ) og brudemarsj fra Seljord ut av kirken.

Det samme hadde vi.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 11:29   #6
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi hadde Purpose av R. Nordraak til inngang vet jeg. Lurer på om det var Bruremarsj fra Seljord ut?

Vi hadde Purpose til inngang og brudemasj fra Løddingen til utgang. Jeg synes begge er veldig fine, og veldig mye finere enn de to alternativene i pollen. De blir alt for pompøse for meg.

Gammel 23-06-10, 10:58   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker best brudemarsj fra seljord:

og Jan Magne Førde sin som Mim viser til.

Vi hadde disse i vårt bryllup spilt på fløyte og piano var helt nydelig!

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:00   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes bruremarsjen fra Øre er kjempefin, og noen har jo denne av Jan Magne Førde:

(Kilde

Du får sjekke med organisten om h*n greier å spille den med bare to hender og to føtter.

Denne er finast av alle!

Gammel 24-06-10, 00:56   #9
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Denne er finast av alle!

Denne hadde vi som utmarsj. På veg inn hadde vi Bach, Preludium i ess-dur.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:53   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde:
Det er så yndig at følges ad (med melodi som du grønne glitrende tre, så alle kan melodien, og teksten er nydelig. Litt snedig med julesangmelodi, men det funket nå greit og siden det var høsten så syntes vi ikke Blomstertid passet, men for deres del passer det fint)

Å leva det er å elska er en favoritt.

Gammel 24-06-10, 10:26   #11
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi hadde:
Det er så yndig at følges ad (med melodi som du grønne glitrende tre, så alle kan melodien, og teksten er nydelig. Litt snedig med julesangmelodi, men det funket nå greit og siden det var høsten så syntes vi ikke Blomstertid passet, men for deres del passer det fint)

Vi hadde også denne i vårt bryllup, midt på sommeren.

Grundtvig skrev salmen som en sang til et sølvbryllup.

Det er så yndigt at følges ad
Tekst: N. F. S. Grundtvig, 1855
Melodi: C. E. F. Weyse, 1833

Det er så yndigt at følges ad
for to, som gerne vil sammen være,
da er med glæden man dobbelt glad
og halvt om sorgen så tung at bære.
Ja, det er gammen
at rejse sammen,
- at rejse sammen,
når fjederhammen
er kærlighed,
- er kærlighed.

Det er så hyggeligt allen steds,
hvor små og store har eet i sinde,
og det, som drager det store læs,
i hjertekamret er inderstinde;
ja, det er gammen
at holde sammen,
- at holde sammen,
når ja og amen
er hjertets sprog,
- er hjertets sprog.

Hvert ægtepar, som med kærlighed
i Jesu navn holder bryllupsgilde,
skønt alt i verden går op og ned,
skal finde tidlig og finde silde:
det er dog gammen
at sidde sammen,
- at sidde sammen,
hvor arne-flammen
er kærlighed,
- er kærlighed!

Sist redigert av Minerva : 24-06-10 kl 10:32.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:57   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Haha, noen som har hørt Halvdan Sivertsen sin? Jeg hadde ikke hørt den før, men den var jo festlig:

http://open.spotify.com/track/0pZ0QlSFJzmAddKCmrtefB

Gammel 23-06-10, 10:58   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine søstre sang "Kjærlighetsvisa" til oss i bryllupet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 10:59   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ja, den hadde vi også! :allerede glemt:

Gammel 23-06-10, 12:52   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Den sang jeg i vielsen til et vennepar for noen uker siden, helt mot slutten. Det var veldig fint, sa de. Er jo en godsang.

På salmer har jeg lite å bidra med, men Å leva det er å elska er jo kjempefin. Vi skal ha utendørs, sosialhumanistisk vielse, så det blir jo en litt annen vri igjen.

Mange gode forslag her i hvert fall, håper dere lander på noe dere er fornøyde med! Det er vel nært forestående nå?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 18:58   #16
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Den sang jeg i vielsen til et vennepar for noen uker siden, helt mot slutten. Det var veldig fint, sa de. Er jo en godsang.

På salmer har jeg lite å bidra med, men Å leva det er å elska er jo kjempefin. Vi skal ha utendørs, sosialhumanistisk vielse, så det blir jo en litt annen vri igjen.

Mange gode forslag her i hvert fall, håper dere lander på noe dere er fornøyde med! Det er vel nært forestående nå?

Det skal vi også, hvordan gjør dere det med "inn" og "ut" marsj?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 20:57   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Det skal vi også, hvordan gjør dere det med "inn" og "ut" marsj?

Vi har ikke detaljene helt klare enda, men regner med at jeg kommer gående uten noe musikk rundt en sving til der vi skal være, og at han står der. Noe "utmarsj" blir det nok ikke, det blir relativt få tilstede (de 17 som skal være med på middagen, og andre venner som kommer for å se på vielsen, så maks 25-30 stk tenker jeg), så jeg tipper vi gjør det litt annerledes. Det er jo ikke så lett med musikk ute, men søsteren min skal synge underveis i vielsen så sant været er bra. Kunne godt tenkt meg en slags brudemarsj hvis jeg kjente noen som kunne spille, men jeg tror jommen det blir stemningsfullt og fint uten også.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 11:00   #18
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Er det ikke vanlig å velge salmene selv? Det gjorde vi. Men om jeg husker hvilke, nei det er jeg ikke sikker på at jeg gjør. Jo foresten vi hadde "Å leva det er å elska".

Brudemarsj, der hadde vi ehm ja en annen en de i HI, vi hadde en kompis som spilte trompet.

Gammel 23-06-10, 11:07   #19
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Til utgang vil jeg ha den fra Lødingen. En organist kan vel den, tror dere ikke?

Gammel 23-06-10, 11:35   #20
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Bestekompisen og forloveren til Andamannen spilte Seljordsvarianten da vi giftet oss, og det var så stas!!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.