Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor får jeg tak i en ordentlig bra matboks/lunsjboks?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-10, 21:07   #21
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor får jeg tak i en ordentlig bra matboks/lunsjboks?

Jeg har prøvd litt forskjellig, men er nå strålende fornøyd med Rostimatboksene som selges på f.eks Jernia. Fin størrelse og veldig god kvalitet i klikklåsen. Og kommer i fine farger, turkis, lime og rosa ihvertfall. Den har derimot ikke rominndeling, dessverre.

Tupperware sin matboks kjøpte jeg på ebay, men solgte videre ubrukt. Jeg syns denne matboksen var altfor lav, det er knapt plass til en skive i høyden, og ikke sjans til å ha oppi en yogurt.

Jeg vil heller ikke ha matbokser med løse skillevegger eller løse bokser. Det er nok å gjøre i hverdagen om jeg ikke skal bruke et kvarter på å demontere tre matbokser for vasking hver dag, og et kvarter på å skru dem sammen dagen etter.

Men, men; Jeg så Den Perfekte Matboks i et Kamilleblad fra midt i året i fjor. Den var turkis tror jeg, passe høy med 3 faste rom. Jeg tror jeg må ringe Kamille og høre hvor denne kom fra.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:12   #22
Katie
:)

Katie sin avatar

Hvor: Oslo
Katie er litt kul
Standard

Vi har denne, fra Tuppeware

..og så har jeg akkurat gått til innkjøp av to bentobokser fra ebay, selv om vi egentlig har skapene fulle av matbokser

Gammel 24-06-10, 21:12   #23
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Granit på Olaf Ryes Plass. Har de beste matboksene jeg har brukt.

De kan vaskes i oppvaskmaskin hver dag i månedsvis uten problemer. De er lette å åpne og lukke, de er tette (det er en gummipakning, som ikke faller ut, i lokket), og de holder seg lukket i sekken. De fins i mange størrelser; den minste er akkurat passe stor til et enslig hardkokt egg. De større har plastinnsatser, så de kan deles opp (innsatsene har ikke lokk, men som glitter har postet før; det er bare å legge litt folie eller wrap over så er de lukket også). Og de koster nesten ingenting.

Ben "plastic fantastic" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:15   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

BM kom meg i forkjøpet. De boksene er kjempebra. Ikke veldig flotte å se på, men Poden bryr seg ikke, så da så. Dessuten er de såpass gjennomsiktige at man ser hva som er inni, det er også kjekt. Og lokkene kan tas helt av og kan da fungere som tallerken hvis man er på tur.

Gammel 24-06-10, 21:16   #25
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Tupperware sin matboks kjøpte jeg på ebay, men solgte videre ubrukt. Jeg syns denne matboksen var altfor lav, det er knapt plass til en skive i høyden, og ikke sjans til å ha oppi en yogurt.

Det går fint med en dobbel brødskive, ja.

Gammel 24-06-10, 21:18   #26
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, tusen takk! Dere er så ... nyttige altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:38   #27
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Denne vurderer jeg til poden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:39   #28
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Eller denne.

http://nettpynt.no/ds_product_info.php/products_id/1031

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 22:00   #29
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Forresten, jeg har jo en ny matboks. Den kjøpte jeg på Grete Roedes nettbutikk for 79 kr. Klikklås, så det ikke skal lekke fra den, tre innsatser man kan ta ut og den tåler oppvaskmaskin og microbølgeovn.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 00:16   #30
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi har både den Laptop lunsj boksen, og sånn fra Tupperware, og jeg må virkelig si at vi er mye mer fornøyd med Tupperware enn med laptop lunsj.
Mye lettvintere å vaske og slikt. Jeg kjøpte på Ebay, dog i annen farge, og det var BILLIG!

http://cgi.ebay.com/Tupperware-LUNCH...item2a07f90961

Slik som den er det jeg har.

Sist redigert av gnuri : 25-06-10 kl 00:21.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 00:23   #31
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

http://cgi.ebay.com/Tupperware-LUNCH...item563d7ce15c

Han her sender til Norge..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 00:26   #32
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har to av den TW-matboksen, og er kjempefornøyd. Kjøpte de på Ebay og mener jeg fikk begge to for under 200 kr.

Gammel 25-06-10, 00:45   #33
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Denne vurderer jeg til poden.

Denne har jeg til meg selv og jeg elsker den. Men det er jo også mye på grunn av designet. Men den er nokså stor og tung. Derfor har jeg aldri vurdert å sende den med noen av barna i barnehagen.

Våre gutter vil kun ha med seg star wars metallkoffert. I dem får vi både plass til brødskive, kesam eller minikartong med biola og et eller to minibegere fra Rice(med druer eller noe). Men slike bokser er jo ikke "udødelige" slik som tuppeware og lignende kvalitet.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 08:18   #34
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Granit sine appelerte til meg.
Vi har en koffert fra trolde og eventyr til storebror. De liker jeg godt - får plass til yoghurt (stående), to skiver, en boks med oppkuttet frukt, en boks med annet og egentlig mere til.

Gammel 25-06-10, 08:57   #35
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

:abbonnerer:

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 09:27   #36
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

:abonnerer også:

Nettshoppetips til matboks hvor man får plass til et par skiver, samt en yoghurtboks eller for eksempel en liten boks oppskåret frukt? Den bør være i plast, tåle oppvaskmaskin, og ikke like stor som de laptop-boksene. Det er til min snart barnehageklare frøken.

Gammel 25-06-10, 11:36   #37
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er vel mange her inne som sverger til denne;
http://www.alexi.no/laptop-lunch-box-sett.html

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Er ikke den matboksen veldig stor? Grei de dagene de ikke er på tur kanskje, men mye å dra på og fyller hele sekken om de må bære den med seg?

Jeg er superfornøyd med denne Litt størrelse er det på den, men den er helt genial. Jeg har kjøpt den nye typen som er akkurat ørlite høyere enn den eldre typen, og da går også en yoghurtboks nedi. Eller en juiceboks. Også har jeg kjøpt så jeg har lokk til både småboksene og de halvstore, og en dobbel-boks som også har lokk.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:43   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner ikke bilde av matboksen vi bruker. Men det er en metallboks som ser ut som en liten koffert. Den har ingen rominndeling, men den har plass til både skiver og egne småbokser. Veldig praktisk på turer. Vi kjøpte vår på Maxi til 99 kroner eller noe sånn. Med Pirats of the caribbean-motiv.

Gammel 25-06-10, 11:45   #39
Sola

Sola sin avatar

Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg er superfornøyd med denne Litt størrelse er det på den, men den er helt genial. Jeg har kjøpt den nye typen som er akkurat ørlite høyere enn den eldre typen, og da går også en yoghurtboks nedi. Eller en juiceboks. Også har jeg kjøpt så jeg har lokk til både småboksene og de halvstore, og en dobbel-boks som også har lokk.

Nye typen?

Gammel 25-06-10, 12:25   #40
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei akkurat dette er den gamle men de er til forveksling like - den nye er littebitt høyere, har større utvalg i lokkstørrelser, og har en enda større innvendig boksstørrelse også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.