|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
flisespikker
|
![]() Sv: Boktips til 14 år gammel guttSier meg enig i Det gylne kompasset-serien til Philip Pullmann. Og så har jeg hørt pene ting om Blekkhjerte-trilogien til Cornelia Funke - den har jeg tenkt å lese i sommer, men foreløbig kan jeg ikke si noe selv om hvorvidt den bør egne seg for en fjortenåring.
![]() |
#23 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Boktips til 14 år gammel gutt
Nei, jeg tror ikke det. Fadderbarnet mitt som fyllte 15 i april ønsket seg den siste boka til bursdagen i hvert fall.
![]() |
#24 |
*gjesp*
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
![]() |
![]() Sv: Boktips til 14 år gammel guttJeg leste mye av han herna http://www.darrenshan.com/books/ da jeg var i den alderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
flisespikker
|
![]() Sv: Boktips til 14 år gammel guttVi ble sittende ved middagen i går og mimre om gamle klassikere med utgangspunkt i denne tråden. Mange av Jules Verne-bøkene er jo for eksempel midt i blinken for en fjortenåring. En verdensomseiling under havet, Tsarens kurér og Jorden rundt på 80 dager, for eksempel. Og noen av Alexandre Dumas-bøkene også - hva med Greven av Monte Christo?
![]() |
#26 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til 14 år gammel guttTusen takk for alle tips! Handleturen endte imidlertid denne gangen med en liten høyttaler til mp3-spilleren hans.
![]() |
#27 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til 14 år gammel guttSpurte min sønn hvilke bøker han ville anbefale, han anbefaler da Naiv.Super. av Erlend Loe. Den koste min 14-åring seg veldig med. Så mye at han leste Doppler, også av Loe, etterpå. Han var veldig facinert. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|