Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betale for fornybar energi?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye er du villig til å betale ekstra?
Ingenting 16 80,00%
5 % 1 5,00%
10 % 1 5,00%
20 % eller mer 2 10,00%
Deltakere: 20. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-07, 13:58   #1
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betale for fornybar energi?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, jeg er ikke enig i at vedfyring ikke er miljøvennlig. Tvert i mot - vedfyring er ikke skadelig for miljøet.

Ikke det grann mer enn vannkraft? Da er visst vi på ulike planeter. God tur!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 13:29   #2
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

kisha og MokkMokk har oppsummert det godt, tykkjer eg. Personleg har vi aldri brukt så lite straum som vi gjer no, og til tross for enorme mengde nedbør dei siste månadane, er straumrekninga på bortimot rekordhøgt nivå. Og det lokale kraftlaget får nye rekordresultat kvart år, millionar av kroner som går til utbytte....

Eg trur ikkje forbrukarar flest betalar for lite (svært mange vil nok slite om straumrekninga blir endå høgare), men rett og slett at ein del av det vi betalar inn med fordel kunne blitt brukt til noko anna enn utbytte...

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 13:47   #3
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Absolutt ingen ting. For jeg stoler ikke på at kraftleverandøren leverer det jeg betaler for. De vil glatt selge meg kullkraft eller gasskraft til "miljøpris" også. Er det noen som vet å ta seg betalt her i landet så er det kraftselskapene. Ikke ett øre mer til dem, nei...

Og egentlig er det mer rimelig at fornybar energi er tilnærmet gratis, mens energi som forurenser og bruker opp ressurser koster.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.