|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Sebamed funker for meg og lommeboken min. De fra frisører koster alt for mye! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Man kan jo bestille fra strawberrynet i stedet.
|
|
|
#24 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg plages innimellom med kløe og eksem (psoriasis?) i hodebunnen og denne fungerer godt på rød, irritert og kløende hodebunn:
|
|
|
#25 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg kan ikke bruke shampoo som inneholder SLS eller SLES, det er såpestoffer som får sjampoen til å skumme. Disse får hodebunnen min til å klø, så jeg bruker kun naturlig shampo. Denne:
Snupsen -05 og Rusket -10 Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs Sist redigert av Mrs. Longbottom : 03-07-10 kl 12:08. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Sebamed er den eneste sjampoen jeg kan bruke over lengre tid uten å begynne å klø.
|
|
|
#27 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!
Jeg får også rød og sår hodebunn av sjampo jeg ikke tåler, men den Redkensaken i lenka over gjør det verre enn alt annet, så den skal jeg aldri bruke igjen! Jeg har en halv flaske her som antakelig bare går i søpla.
|
|
|
|
#28 |
|
Introvert textrovert
|
Den har jeg prøvd. Funker ikke på mitt problem.
|
|
|
#29 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg slet med det samme, hadde en hodebunn som holdt på å gjøre meg gal.
|
|
|
#30 |
|
Javel
|
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!KMS sin ble redningen her også, og så har jeg brukt Redken sin. Men etter å ha brukt Redken i nesten 1 1/2 år så fikk jeg igjen kløe og store sår i hodebunnen. Det ble ikke bra igjen før jeg tok en kur med Fugoral (som fås på apoteket). Nå er jeg tilbake på KMS og har vært uten kløe.
|
|
|
|
#31 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Det er forskjell på hodebunner altså. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2008
![]() |
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg reagerer også med kløe og tørr hud av sjampoer og andre produkter som inneholder SLS. Nå sist endte jeg opp med en sjampo fra helsekost. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg slår også et slag for shampooene fra Urtekram. Har også sensitiv hodebunn og bruker nå denne. De har et bra utvalg av merket på Helios i Prinsens gate.
|
|
|
#34 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Vichy ( eller no sånt) shampo som kjøpes på apoteket er god! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!KMS for sensitiv hodebunn reddet meg. Bruker nå den og organiske sjampoer uten tilsatt parfyme.
|
|
|
#36 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg har kjøpt noe som heter Pureology og bestiller fra www.feelunique.com
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er sant. Dette er et tips jeg også har fått fra frisører. Med min hodebunn bør jeg ikke vaske håret oftere enn annenhver/hver tredje dag. Jeg kan godt skylle det med vann, men sjampoo tørker ut hodebunnen og bør bare brukes når det er møkkete.
|
|
|
|
#38 |
|
villende
|
Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!Jeg har også kjip hodebunn som tåler shampo i ca. en halv flaske. Jeg bytter på Head&shoulders og KMS. Jeg har dessuten med hell brukt Paul Mitchell Awapuhi. Jeg har krøller og derfor ganske tørt hår og må innimellom pjuske litt med håret, ikke bare med hodebunnen, og da kjører jeg en runde med Betnovat for å roe ned de verste eksemene. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg vasker heller ikke håret mer enn et par ganger i uka, kan ikke huske jeg synetes det var en hard overgang heller, men det er antakelig fordi jeg egentlig aldri har hatt for vane å vaske håret hver eneste dag... Passer meg utmerket med 2, max 3 ganger i uken. Sjampoen varer som en bonus lenger... og håret blir ikke så fort fett.
|
![]() |
|
|