Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-10, 22:26   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kronisk tilstand i såfall.

Skal man tro skrivene fra enkelte skole så er det ikke så veldig uvanlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 23:39   #22
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sebamed funker for meg og lommeboken min. De fra frisører koster alt for mye!

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 01:19   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jo bestille fra strawberrynet i stedet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 01:30   #24
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg plages innimellom med kløe og eksem (psoriasis?) i hodebunnen og denne fungerer godt på rød, irritert og kløende hodebunn:
http://www.lookfantastic.com/hair/re...ampoo-new.html
Den er kjølende, og jeg lar den være i et par minutter før jeg skyller ut. Har alltid en flaske i skapet til kløe-utbrudd.

Gammel 03-07-10, 10:44   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke bruke shampoo som inneholder SLS eller SLES, det er såpestoffer som får sjampoen til å skumme. Disse får hodebunnen min til å klø, så jeg bruker kun naturlig shampo. Denne:

er i tillegg helt parfymefri, så den er ekstra mild. Greia med disse shampooene er at de trenger en viss tilvenningstid. De vasker ikke ut de naturlige fettstoffene på samme måte som vanlig shampoo, så håret føles fett i begynnelsen. Dette normaliserer seg imidlertid etter noen vaske, og da blir håret vakrere enn noen gang, og behovet for kuring, balsam og graps går kraftig ned. Jeg elsker natulig shampoo. Noen venner ev meg går enda løenger og vasker ikke håret med shampoo i det hele tatt, bare renser med natron et par ganger i uka, og skyller med eddikvann etterpå. Det fjerner enda mindre av fettstoffene, og gir angivelig enda flottere hår når tilvenningsperioden er over.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 03-07-10 kl 12:08.
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 10:50   #26
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sebamed er den eneste sjampoen jeg kan bruke over lengre tid uten å begynne å klø.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 11:09   #27
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg plages innimellom med kløe og eksem (psoriasis?) i hodebunnen og denne fungerer godt på rød, irritert og kløende hodebunn:

Jeg får også rød og sår hodebunn av sjampo jeg ikke tåler, men den Redkensaken i lenka over gjør det verre enn alt annet, så den skal jeg aldri bruke igjen! Jeg har en halv flaske her som antakelig bare går i søpla.

Kanskje jeg må prøve Sebamed. Jeg tåler noen frisørsjampoer, men jeg er var for lukt i tillegg, så det er noen jeg rett og slett ikke orker. Jeg har bestilt meg volumsjampo fra Alterna Caviar nå, den er litt dyr, men pleier å fungere bra for meg.

Gammel 03-07-10, 11:55   #28
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Den er kjølende, og jeg lar den være i et par minutter før jeg skyller ut. Har alltid en flaske i skapet til kløe-utbrudd.

Den har jeg prøvd. Funker ikke på mitt problem.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 13:45   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slet med det samme, hadde en hodebunn som holdt på å gjøre meg gal.

For meg ble KMS redningen. Kløen ble merkbart bedre etter første vask og var helt borte allerede etter to, og den har ikke kommet tilbake siden.
Bestiller på feelunique.com.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 14:01   #30
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

KMS sin ble redningen her også, og så har jeg brukt Redken sin. Men etter å ha brukt Redken i nesten 1 1/2 år så fikk jeg igjen kløe og store sår i hodebunnen. Det ble ikke bra igjen før jeg tok en kur med Fugoral (som fås på apoteket). Nå er jeg tilbake på KMS og har vært uten kløe.

Gammel 03-07-10, 14:16   #31
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Du må ikke finne på å bruke head 'n shoulders. Det er drepen for min hodebunn (og mange andres).

Er det virkelig ille anbefaler jeg fungoral fra apoteket.

Deretter å kjøpe shampoo hos frisør og bytte merke hver gang du trenger ny. Det er dyrere, men gjør stor forskjell for min hodebunn som kan klø VELDIG hvis jeg ikke passer på.

Det er forskjell på hodebunner altså. Fungoral virket ikke på min datter, ei heller SebaMed eller andre mot sensitiv hodebunn. Det som fungerte veldig bra var en fra Head&Shoulders. Den med sitron:

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 22:44   #32
Picayune
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2008
Picayune har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg reagerer også med kløe og tørr hud av sjampoer og andre produkter som inneholder SLS. Nå sist endte jeg opp med en sjampo fra helsekost.

Picayune er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 22:51   #33
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg slår også et slag for shampooene fra Urtekram. Har også sensitiv hodebunn og bruker nå denne. De har et bra utvalg av merket på Helios i Prinsens gate.

Gammel 04-07-10, 19:19   #34
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vichy ( eller no sånt) shampo som kjøpes på apoteket er god!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 01:06   #35
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

KMS for sensitiv hodebunn reddet meg. Bruker nå den og organiske sjampoer uten tilsatt parfyme.

Gammel 05-07-10, 09:36   #36
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt noe som heter Pureology og bestiller fra www.feelunique.com

Det har vært helt ok for min hodbunn som er sensitiv/seborreisk eksem. Bruker volum serien og må si at det har vært utrolig bra ift. at jeg helst bare vil vaske håret et par ganger i uken, for å unngå tørke ut hodebunnen. Håret får volum og blir senere fett!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 09:45   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

jeg helst bare vil vaske håret et par ganger i uken, for å unngå tørke ut hodebunnen. Håret får volum og blir senere fett!

Det er sant. Dette er et tips jeg også har fått fra frisører. Med min hodebunn bør jeg ikke vaske håret oftere enn annenhver/hver tredje dag. Jeg kan godt skylle det med vann, men sjampoo tørker ut hodebunnen og bør bare brukes når det er møkkete.

Det ble merkbart bedre når jeg sluttet å vaske håret med sjampoo hver morgen. Dette hadde jeg helt fortrengt frem til jeg leste det nå. Men jeg må innrømme at det var en overgang i starten.

Gammel 05-07-10, 09:51   #38
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også kjip hodebunn som tåler shampo i ca. en halv flaske. Jeg bytter på Head&shoulders og KMS. Jeg har dessuten med hell brukt Paul Mitchell Awapuhi. Jeg har krøller og derfor ganske tørt hår og må innimellom pjuske litt med håret, ikke bare med hodebunnen, og da kjører jeg en runde med Betnovat for å roe ned de verste eksemene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 10:22   #39
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke prøvd den, men bruker neutral sitt vaskemiddel, ser de har sjampo på apotekene

Gammel 06-07-10, 09:14   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er sant. Dette er et tips jeg også har fått fra frisører. Med min hodebunn bør jeg ikke vaske håret oftere enn annenhver/hver tredje dag. Jeg kan godt skylle det med vann, men sjampoo tørker ut hodebunnen og bør bare brukes når det er møkkete.

Det ble merkbart bedre når jeg sluttet å vaske håret med sjampoo hver morgen. Dette hadde jeg helt fortrengt frem til jeg leste det nå. Men jeg må innrømme at det var en overgang i starten.

Jeg vasker heller ikke håret mer enn et par ganger i uka, kan ikke huske jeg synetes det var en hard overgang heller, men det er antakelig fordi jeg egentlig aldri har hatt for vane å vaske håret hver eneste dag... Passer meg utmerket med 2, max 3 ganger i uken. Sjampoen varer som en bonus lenger... og håret blir ikke så fort fett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.