|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Ja, begge to går det forholdsvis greit med. Eldste har alltid vært relativt rolig og har kunnet tas med stort sett overalt. Minsten er en smule mer rølpete enn henne og han er jo yngre og sikkert som toåringer flest, så det kan jo fort bli litt utfordrende om maten tar for lang tid osv. Han kan ikke spille DS eller lignende enda heller (skjønner det ikke) så det utgår, jeg gleder meg veldig til han kan bestikkes med sånt. Men det går stort sett greit altså, med begge to. Eldste er jo 6,5 år gammel så det skulle egentlig bare mangle at hun ikke kan sitte rolig ved bordet (evt. etter diverse trusler/bestikkelser
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?1. Ja, de er rimelig vante til restauranter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Det er kanskje på plass med en liten historie fra i fjor sommer: Vi var sultne og desperate, men hadde 1,5 år gamle knerten med på slep. Vi velger oss Friday's og mens vi vises til bordet peker vi på "lille propell" og sier følgende befriende ord: "Vi kommer til å tipse ekstra godt hvis dere får dette til å gå så kjapt at han her holder ut". Makan til service har jeg aldri opplevd før! Alt gikk superfort, og de kom med stadige nye forsyninger av distraksjoner til en overveldet knerten.
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Ikke helt, nei, Tjorven. De har jo vært masse på restaurant, men man vet aldri riktig hvordan det vil gå. Om de får akkurat det de vil (og det får de, så langt det er mulig på det aktuelle stedet), og vi har en eller annen form for underholdning i bakhånd, går det som regel ok, men jeg skulle ønske vi hadde litt større spillerom og litt mer forutsigbarhet enn vi har nå. Ikke minst skulle jeg ønske ungene virkelig likte å gå på restaurant, det er jo det morsomste jeg vet.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?
Ja. Det er målet. Hvis vi er knerten-løse, spiser vi alltid kul middag ute. Knerten kan fremdeles avskrives på kontoen for "for liten", så det er kanskje håp?
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Hvorfor liker de ikke å gå på restaurant da? Har du spurt dem om det, og hva svarer de da? Min datter elsker det. Man ser at hun virkelig koser seg, hun får bla i menyen, vi stiller spørsmål om matønsker og forklarer hva de har på menyen (hun kan ikke lese ennå).
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Vi får prøve tips-trikset en gang vi skal på et litt spifft sted.
|
|
|
#9 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Ja det fungerer ganske bra
|
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg har ganske store barn og kunne uten problem tatt de med å spise hvor som helst så lenge det var lov å ta med barn.. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Jeg er i prinsippet enig, men når det gjelder for eksempel restaurantbesøk, kinotur eller begravelse, for å nevne noen få eksempler, så har man det trøblete aspektet at oppdragelsen helst ikke skal stå i sentrum, som i "gi seg svært synlige, negative utslag". |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale? Ja, men heelt stille er de ikke.
|
|
|
#13 |
|
Permakulturell
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Det slo meg også, Tjorven.
|
|
|
#14 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Ja, det er de. Og det går så å si alltid bra med mindre vi voksne har bommet på stemningen og de (eller, først og fremst storesøster) er veldig trøtt uten at vi har oppfattet det på forhånd. Da kan det *kremt* bli litt svett stemning. Jeg har ingen triks, de er begge nokså rolige barn. Men noen småleker og kanskje en liten gulrot ala is til dessert er kjekt.
|
|
|
#15 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
1) Ja!
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Om barnet er restaurant-trent, vet du først når du har hatt mer enn ett barn med deg på restaurant! Å holde bare ett barn rolig på restaurant er ingen sak og egentlig en selvfølge. Å holde to rolige er litt verre. Når du så har tre (omtrent jevngamle til og med) begynner det å bli en stor utfordring. Hadde jeg hatt enda flere, hadde jeg antakeligvis holdt meg til McDonalds. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?LilleVenn er forholdsvis godt restaurenttrent. Sålenge hun får ha med DS eller itouch kan vi glatt spise en 3-retters uten nevneverdige problem. Veldig formelle steder unngår vi, synes ikke det er om å gjøre å ta med barn dit. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Enig. Da hadde eg nok vore litt irritert faktisk.
|
|
|
|
#19 |
|
Ferdiglada
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale? Ja, absolutt. Dei likar det godt begge to. Men lyd er det jo.
|
|
|
|
#20 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale? |
|
|
|
![]() |
|
|