|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mannfolk og tid"kommer og legger meg før midtnatt" betyr i alle fall sånn ca mellom 2 og 3, forhåpentligvis... så ja, jobbe et par timer er litt mer enn et par timer. Sånn ellers er han ganske god på tid.
|
|
|
#22 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Mannfolk og tidHer opererer mannen, og hele hans familie med "nilsetid" dvs. + 1,5 timer.
|
|
|
#23 |
|
|
Sv: Mannfolk og tid
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Mannfolk og tidJeg har heldigvis en mann som i hvertfall har gode intensjoner om å være presis. Men det hjelper lite når jeg helst vil være litt for tidlig ute til det meste. Dessuten, gi mannen en avis, eller (enda verre) la ham få øye på en gitar eller PS3 med "skal bare spille til jeg kommer til et saving point", så er han ute og kjører big time.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mannfolk og tidNix - ikke "typisk menn", men typisk enkelte mennesker... Jeg kjenner et par damer som overhode ikke eier tidsbegrep. Mannen min derimot, han er helt presis, heller litt før tida |
|
|
|
|
|
#26 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Mannfolk og tidHan er i hvert fall blitt flinkere til å ringe å si i fra når han blir forsinket, men det tok litt tid for meg å forstå at; "jeg kjører herfra om 20 minutter" betyr 2-3-4 timer pluss kjøringen!
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mannfolk og tidJeg har kjent mannen min i 8 år. Jeg har fremdeles til gode at han venter på meg. Jeg, derimot, har ventet uendelig mange timer på ham.
|
|
|
|
#28 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mannfolk og tidMannen min har et helt håpløst tidsbegrep, men jeg har lært meg å leve med deg. Heldigvis er det bare med meg han er helt ekstrem. Han kan si at han skal ut noen minutter og kaste søpla, og så komme tilbake et par timer senere. Da har han plutselig tatt en sykkeltur og trent litt også. Jeg kjenner ham godt, så som regel gjetter jeg på forhånd om ting tar kort eller lang tid. Dessuten har jeg sluttet å spørre når han kommer hjem, jeg spør heller hva han skal før han kommer hjem. Da kan jeg ofte regne ut resten selv.
|
|
|
|
#30 |
|
Tøff
|
Sv: Mannfolk og tidNå skal ikke jeg utlevere Mett fullstendig her, men smileys har sjelden skadet noen;
|
|
|
#32 |
|
Originala
|
Sv: Mannfolk og tidSom med så mye annet "typisk menn-greier" er dette min last, ikke mannens. Jeg "skal bare", og er like overbevist om at det "bare er å" hver eneste gang. Det handler virkelig ikke om at jeg gir blaffen, men jeg lærer aldri dette med å beregne tid. Jeg prøver dog å legge inn en ekstramargin, og det hender det hjelper. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Mannfolk og tidDet er enkelte situasjoner hvor han går inn i en modus uten tid, sted og rom tror jeg. Det ene er når han er trøtt, uavhengig av hvor han befinner seg og hva han gjør. Det andre er når han sitter på do. Det tredje er når han spiller dataspill. Det fjerde er når han jobber. I disse situasjonene er han ikke til å stole på i det hele tatt, 2 minutter eller 15 timer er like lenge. Upraktisk, spesielt om morgenen når vi skal komme oss ut.
|
|
|
#35 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Mannfolk og tidMannen min er presis i forhold til avtaler. Jeg hadde aldri akseptert noe annet etter 7 år med en "kjæreste" (faren til mitt eldste barn) som ikke hadde respekt for meg og min tid. Han sa alltid at han kom da og da, men dukket aldri opp før et par timer senere. Dette skjedde konsekvent gjennom hele "forholdet" (ja, jeg bruker gåseøyne fordi jeg ser på hele forholdet som en vits fordi han behandlet meg så vanvittig dårlig, og fordi jeg var så svak, ung og nedpsyket at jeg ikke klarte å gå fra ham). |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Mannfolk og tid
:har blitt truffet:
|
|
|
#38 |
|
...we have cookies
|
Sv: Mannfolk og tidJeg har skjønt at jeg må være klar og spesifikk - og ikke så rent lite masekjærring - når vi skal bort og treffe andre til avtalt tid. Jeg må forklare at vi må kjøre klokken sånn fordi det tar så lang tid dit, så om han skal dusje/spise/ha med noe så må han begynne NÅ! |
|
|
|
![]() |
|
|