|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Regler i ScrabbleAltså du kan plassere ut alle bokstavene, men på forskjellige steder? *skjønner ikkeno*
|
|
|
#22 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Regler i Scrabble
Vi spiller nok litt slappere da, en kan f.eks sette på om på gang og få omgang, ker på hus og få husker osv. Blir en kvitt alle 7 bokstavene, så blir det bonus.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Regler i ScrabbleDere bygger både på "gang" og på "hus" i en og samme omgang? Det er det jeg ville kalle "i hytt og gevær" selv om du sier det ikke er det.
|
|
|
#24 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hm, vi har alltid spilt sånn vi. Har ikke reglene, for spillet er så gammelt at det er blitt borte.
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Sv: Regler i ScrabbleBokstavene man legger ut trenger ikke å henge sammen, men man kan bare legge bokstaver i rett linje. Altså, man kan godt bygge på både i begynnelsen og slutten av et ord - så AKE kan bli KAKEFAT, for eksempel - men man kan ikke samtidig bruke den midterste K-en til å skrive KØ nedover. Man kan legge bokstaver flere steder, f.eks. for å binde sammen to korte ord på brettet til ett langt, og samtidig legge en ER på slutten, men alle bokstavene man legger ut må ende opp i ett sammenhengende ord, og de må altså gå samme vei alle sammen.
|
|
|
#27 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg tror jeg har vært heldig med mannen min. Han har dysleksi, men spiller scrabble med meg for å glede meg. Jeg vinner hver gang.
|
|
|
#28 |
|
awesom
|
Sv: Regler i ScrabbleJeg pleier å spille med min soon-to-be-skolegutt, der er reglene knallharde.
|
|
|
#29 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
|
|
|