Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Har du på TV når du ikke ser på den?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Har du på tv uten at noen ser på?
Nei, aldri 54 38,30%
Ja, ofte 40 28,37%
Det hender 47 33,33%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-10, 00:25   #21
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du på TV når du ikke ser på den?

Ja TV'en kan nok stå på selv om ingen ser på den. Særlig jeg er flink til det, liker ikke at det er så stille rundt meg hvis jeg er alene.

Gammel 23-07-10, 00:27   #22
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tven står ofte og surrer i bakgrunnen når jeg er alene hjemme. Det har bare blitt en (u)vane. Er vel redd for å gå glipp av noe

Gammel 23-07-10, 00:31   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ikke svare helt korrekt i pollen. TV står ofte på hjemme hos oss selv om ingen ser på. Det er tre stykker som skrur den på, og bare en som skrur den av hvis den ikke brukes. Jeg er den som skrur den av.

Jeg elsker når det er helt stille hjemme. Mannen er helt motsatt og må alltid ha på minst én "støykilde". Han skrur på tv idet han går inn døra hjemme; helt uavhengig av hva som er på.

Hvis det høres ut til at dette er et mye debattert tema hjemme hos oss, så har dere helt rett.

Gammel 23-07-10, 00:43   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei aldri.

Vi har kun på TV hvis det er noe vi aktivt ser på. Det står aldri på som bakgrunnsstøy. Det samme gjelder radio hjemme. I bilen kan radio stå på ellers også, men står den på hjemme er det fordi vi aktivt lytter til noe.

I det hele tatt har jeg blitt mer og mer glad for stillhet i heimen. Jeg tror det har noe å gjøre med at det er uro nok til tider.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 00:44   #25
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men vet ikke hvorfor. I kveld har jeg lest over hundre sider i boka mi, men TV-en sto på i bakgrunnen likevel (med lyden av).

Gammel 23-07-10, 00:48   #26
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, aldri. Den slås på kun når noen skal se noe spesifikt.

Gammel 23-07-10, 01:31   #27
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset slår alle av TVen når de er ferdige med å se på, så jeg tror aldri at det skjer at den bare står der og er på.

Derimot hender det at radioen bare surrer i bakgrunnen. Jeg har som oftest alltid på radio, musikk eller lydbok når jeg gjør husarbeid, og her i dag hadde jeg plutselig på et program på samisk uten å legge merke til det, fordi jeg ikke hadde hørt etter på den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 01:33   #28
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte ja... men det er vel mer nei nå. JEG er ikke den som har TV'n på hele dagen, men ungene derimot - helt til mor kodet GET boksen så de ikke fikk se mer Disney hele dagen

Gammel 23-07-10, 01:38   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke når bare jeg og mannen er hjemme, men ungene får i ferier/helger styre dette ganske selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 01:46   #30
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nei. Den er stort sett bare på når ungene vil se på TV. I hverdagene vil det i praksis si en halvtime fra kl 18, men i ferier og helger litt nå og da. Jeg ser veldig sjelden på TV. Har den så og si aldri på på kveldstid.

Min ex var notorisk mtp TV. Så fort han kom på stua skulle TV-en på. Selv om han gikk og satte seg på do etterpå. Jeg slo av, han slo på. Samme med radio. Jeg misliker "prateradio", så hans radiovalg (P1) gikk meg på nervene. Spesielt ille var det de gangene radioen sto på på kjøkkenet (høyt, han måtte jo høre over ungebråket), TV-en på stua og TV via PC på "kontoret". Da satt han gjerne og spilte gitar selv, mens ungene løp rundt og herja. Jeg holdt på å tilte

Gammel 23-07-10, 01:46   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TV-en står bare på når ungene ser på den eller Teomannen og jeg ser en film. Jeg synes det er utrolig forstyrrende med TV som står på i bakgrunnen. Jeg virkelig misliker bakgrunns-TV og synes det er lite hyggelig når jeg er på besøk et sted hvor TV-en står på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 01:51   #32
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg er selskapssyk.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 02:15   #33
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

NEI!
Og jeg får åndenød når mannen gjør det.
Nå skal det sies at jeg generelt sett er lite begeistret for hele TVen, og kunne utmerket godt klart meg uten.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 02:24   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender den står på uten at noen ser på, men da er det fordi Poden har gått ifra barnetv uten å skru av, og jeg er for opptatt med mitt til å få det med meg med en gang. Jeg ser så og si ikke noe på tv, så hvis jeg slår den på er det for å sette på en musikkanal. Jeg er glad i musikk, og er veldig interessert i musikkvideoer.

Men stort sett er tv'n avslått.

Gammel 23-07-10, 02:27   #35
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Tv står kunn på her hjemme om det er noen som ser aktivt på den. Jeg/vi synest det er bråkete og forstyrende og ha den på om ikke noen ser på den. Ungene lager nok liv som det er (på en god måte) og vist jeg er hjemme alene er jeg glad i litt stillhet eller høre på radio/musikk om det gjøres husarbeid.

Gammel 23-07-10, 09:40   #36
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har TV-stue adskilt fra andre oppholdsrom og TV'n skal være av dersom ingen ser på.

Jeg er som Blå og hører mye på radio, men jeg prøver å være flink til å skru av den også når jeg ikke lytter aktivt.

Jeg føler meg lite velkommen og blir utrolig distrahert når jeg kommer inn i hjem der TV'en står høyt på midt i stuen uten at noen gir mine til å slå av, enda jeg er invitert. Hvis ingen ser på er det jo absurd. Jeg evner greit å lukke ørene for uønsket surr, men TV'en har jo bilder og suger til seg oppmerksomheten min, så jeg fikser ikke helt en god samtale med TV'en på, om det så er TV-shop eller Nickelodeon som er på.

Gammel 23-07-10, 09:44   #37
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, og jeg legger ikke merke til at den gjør det engang. Det er nok en uvane som jeg bør slutte med. I går for eksempel sto NRK super på i over en time før jeg la merke til det når jeg kom hjem fra jobb. Ungene er på ferie. Tror jeg hadde tenkt å se hva som var på TV når jeg kom hjem, så skrudde jeg på og glemte hele greia.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 09:48   #38
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg blir sprø av flere ikke-menneskelige lydkilder samtidig. Ikke ser jeg noen grunn til å ha den på heller, ut over at noen faktisk sitter og ser på.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 10:46   #39
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Har du på tv når du ikke ser på den?

Nei, det har jeg aldri.

Gammel 23-07-10, 10:56   #40
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du på tv når du ikke ser på den?

[quote=ming;2346409]Det hender TV'en står på mens jeg sitter på nett på kveldstid. Ellers slås den av når ingen ser på den. /quote]

Samme her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.