|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Jeg hadde jo klikka hundre prosent. Men det er fordi jeg er en høne. Dette er vanlig vet jeg. |
|
|
|
#2 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Dødmannsknapp, redningsvest, lite vind etc. så går vel det bra med litt opplæring. Men det verste som finnes er småunger som får kjøre rundt og rundt i småjoller inne i ett havneområde, det er både farlig, og ikke minst svært irriterende for andre i havna. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Det kommer HELT ann på opplegget, hvor man kjører båt osv. Det kan jo virke som at søstern din passer godt på, når de kjører en annen båt ved siden av, så jeg syntes ikke det virker så farlig da. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Aldersgrenser i båt.
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Dersom 8/aaringen min var mer baatvant skulle han faatt lov her foran hytta hvor det er saa rolig. I en typ pionerjolle med 4 hester, max. Forutsatt at vi hadde annen baat like ved som vi kunne hoppe i kjapt, og klare grenser paa hvor langt han fikk kjoere.
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?
Sånn har jentene det hos svigerfar også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Jeg føler meg ganske sikker på at min sønn ikke får litt lov til slikt når han blir 8 år.
|
|
|
#9 |
|
Helt konge
|
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Jeg kjørte båt alene fra jeg var 7-8 år. Under rette forhold synes jeg det er helt greit. Om jeg vill latt min 7,5 åring gjøre det i dag er jeg mere usikker på, men så er hun ikke så vant til å være i båt heller da. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
supermamma-katt
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
![]() |
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Jeg hadde ikke turt, dessverre..
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Naturligvis, når det er under såpass trygge forhold som det høres ut som! Som de andre sier er redningsvest og dødmannsknapp betingelser for å være i båt, men barna vokser enormt på å få ta del i slike ting tidlig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Ja. Min sønn har kjørt i noen år nå, det begynte med en voksen i båten, deretter følgebåt og nå kjører han fritt (han er 11). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?
Slik er min sønn også. Hans to år yngre fetter og min 8,5 åring like så. Ungene er veldig sjøvante, kan man si. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det greit at en 8-åring får kjøre båt alene?Med opplæring, rednigsvest og dødmansknapp og noen som fulgte ekstra godt med så hadde 8 åringen min fått lov, men hun er sjøvandt.
|
![]() |
|
|