|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg har vært på evigvarende jakt etter den perfekte langpannekake og har endelig funnet de. Mørk og saftig og klissete. Tror kanskje rømme er cluet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)I den nydelig sjokoladekake på det søte liv står det i oppskriften at man ikke skal piske eggedosis, men bare røre ingrediensene sammen, og at dette er med å gir den en litt kompakt konsistens. Jeg brukte ikke kjøkkenmaskin når jeg har lagd den, bare rørt lett sammen med håndvisp.
|
|
|
#3 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg lager barnas konfektkake fra detsoteliv,den lages med kefir. Får du den tørr er du god.
|
|
|
#4 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)
Hadde en langpannekake i fryseren, men ingen glasur. Har enda tilgode å finne en god glasur, men så at jeg hadde alle ingrediensene til denne og lagde.. Den glasuren ble kjempegod. Akkurat som mamma pleide å lage da jeg var lita. Tusen Takk! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Ja, sant den er kjempegod? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Du kan sjekke ovnstemperaturen med et bra steketermometer. Jeg har et digitalt et som kunne fortelle meg at ovnen var 10 grader varmere enn det jeg trodde, dvs mistenkte.
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Uff, Tangina, det var ikke meningen å få deg til å føle deg mislykket, altså, det er bare at den kaken pleier å være bænkers.
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Det kan godt hende det er ovnen din som oppfører seg som en idiot og ødelegger alt. Vi har nylig kjøpt ny ovn, og jeg får ikke til noen kaker lenger.
|
|
|
#9 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Digital vekt har jeg selvfølgelig, men bare liker dl-målet bedre når jeg baker. Mye er sikkert en vanesak.
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Toro sin ferdigblanding eller oppskrift med Kefir gjør susen her i heimen. Ja, også er jeg som flere andre påpasselig med å heller steke for kort enn for lenge.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg tør nesten vedde på at du enten steker med for høy temperatur, for lenge eller at du blander for lenge.
|
|
|
#12 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg skjønner ingen ting - jeg må være under en eller annen kakeforbannelse for tiden. Nå bakte jeg nesquickkaken som Tinetoff anbefalte, økte oppskriften og hadde noe i en rund form til spidermanhode som skal oppå resten av kaka. Jeg voktet meg vel for ikke å steke for lenge, (30 min på 200 grader), men når jeg begynte å skjære i den, var den jammen helt rå. Ikke fint browniesrå, men flytende rørerå. Jeg har puttet den inn igjen og håper det hjelper, men da er det vel sikkert at det ikke er ovnen som er for varm, i hvert fall.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Virker både over- og undervarmen i ovnen din da?
|
|
|
#14 |
|
godtemonster
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg lagde en ny porsjon og stekte fem minutter ekstra - da gikk det bra. Underlige greier. Jeg får følge med framover om det er noe mønster. Ovnen vår er bare to år gammel.
|
|
|
#15 |
|
på slep
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Har du sånn kakestikker? Hva heter sånn pinne som man stikker i kaka for å sjekke om den er ferdig? Jeg tror jeg bruker et grillspyd. :undre: Når det ikke henger igjen noe deig er kaka ferdig.
|
|
|
#16 |
|
godtemonster
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Jeg stakk i kaka før jeg tok den ut, og ingenting hang igjen. Røra var av sånn konsistens at den ikke klistra. Jeg antar at problemet var at kaka ble tykkere i den runde formen enn i langpanna og at den dermed trengte lenger steketid. Det festlige er jo at jeg ble så engstelig for å få rå kake at jeg stekte langpannekaka lenger enn foreskrevet, så nå blir vel den smulete.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 08-08-10 kl 11:48. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Trikset mitt er å bytte ut melka i oppskriftene med appelsinjuice. Da blir kaka saftig og god og ikke tørr. Mulig kefir gjør samme susen, det har jeg ikke prøvd, men appelsinjuice funker i alle fall godt.
|
|
|
#18 |
|
på slep
Sv: Hva gjør jeg galt? (Sjokoladelangpannekake)Hm, den trenger lenger tid om den er tykkere. Men jeg skjønnte ikke helt at det ikke hang igjen deig eller ble klissete.
|
|
|
#19 |
|
godtemonster
Nei, ikke jeg heller. Hadde det gjort det, hadde jeg jo ikke tatt den ut.
|
![]() |
|
|