|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
trenger lading
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg tar med nå, men det er fordi jeg har blitt bedt om å ta vare på kvitteringer i forhold til hva jeg har i utgifter. (skilsmisse)
![]() |
#22 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?
Jepp. Hvis man aldri bryr seg med å ta med kvittering har man for god råd. Enten det, eller så tror man litt for godt om kassabetjeningen. Jeg har jobbet i butikk selv, så jeg veit at butikkansatte bare er mennesker og at feil kan skje. Null problem å fikse når man har kvittering å vise til. Litt mer pes om butikken må gå tilbake og sjekke kassarullene selv. Jeg sluttet å jobbe i butikk rett før praksisen med å spørre om kunden ønsker kvittering ble vanlig. Før det var det mye papiravfall, for de færreste tok med seg sin, så jeg skjønner jo hvorfor det spørres.
![]() |
![]() |
#23 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg tar med kvittering.Fører regnskap og syns jeg ei ukeshandling blir veldig dyr sjekker jeg litt ekstra nøye på kvitteringa.
![]() |
#24 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Eh ja? Hvis man kjøper filmer eller leker på matbutikken er det ganske greit å kunne vise en kvittering om det er noe galt med produktet. Og hadde du visst hvor mange ganger vi har betalt for mye i butikken og har sett det på kvitteringen etterpå ... På Ultra hadde ekspeditøren ikke slått inn NOEN av tilbudene en gang, det dreide seg om over 250,- kroner tilsammen. Ganske greit å ha kvitteringen da ja.
![]() |
#25 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Nei, jeg tar ikke med lappen... Men det hender jeg har spurt om jeg synes beløpet er helt bort i natten. Er det så ofte feil, altså?
![]() |
![]() |
#27 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Dette minner om en annen tråd der HI irriterte seg grenseløst over at kassabetjeningen spurte om hun ville ha med seg pose når hun hadde handlet. Kunne de liksom ikke SE at hun trengte pose? Herregud altså.
![]() |
#28 |
Sånn passe sane
|
Ja, det synes jeg. I hvert fall er det veldig vanlig at tilbudsvarer ligger inne i systemet til full pris.
![]() |
#29 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg tar alltid med lappen ja.
![]() |
![]() |
#30 |
Pauset
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Dette er jo kvalitetssikring for begge parter. Som kunde ser man at man har fått handlet varene til rett pris, og at det er slått inn korrekt antall. Som varehandel, så er det også greit å kunne gi kundene denne sjekkemuligheten, for da må de operere ærlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2008
![]() |
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Vi samler på alle kvitteringene for å ha oversikt over hva vi bruker på matvarer og husholdning i måneden. Ender som regel opp med bakoversveis over beløpet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Det kunne ikke falle meg å bli irritert over å bli tilbudt kassalappen. Den er jo til for at jeg skal kunne ha kontroll og sjekke hvis det trengs. Hvis vi handler mye tar jeg den alltid med, er det bittelitt, hender det at jeg takker nei.
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Det er virkelig ikke vanskelig å svare "nei takk" eller "ja takk" på et enkelt spørsmål fra kassebetjeningen. Jeg forstår ikke at det går an å irritere seg over dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg ser heller ikke problemet. Jeg tar stort sett kun mot den hvis jeg synes summen virker rar og vil sjekke, og hvis jeg kjøper noe annet enn vanlige dagligvarer - ellers ikke. Men irritere meg over at de spør? Nei, livet er for kort til å bry seg om sånt altså! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?Jeg synes det er greit at de spør. Det hender nokså ofte at jeg handler f.eks. undertøy/strømpebukser fra Pierre Robert, og da er det greit å ha hvis jeg skulle ha behov for å klage eller noe.
![]() |
#36 |
Unik
|
![]() Sv: Vil du ha med lappen?De har ingen anelse om kor mange som faktisk blir skikkelig sint og sur, fordi dei blir spurt om dei vil ha lappen. Eg har opplevd å få skyllebøtter frå folk, fordi eg måtte jo klara å sjå at dei ikkje skulle ha den.
![]() |
#39 |
Søt og rar
|
Jammen herrejesus, kunne du ikke se det på dem da?
![]() |
|
|