Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere sett noe så nydelig? (bolig til salgs)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-10, 12:59   #1
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere sett noe så nydelig? (bolig til salgs)

Hagen var nydelig, men inngangspartiet likte jeg ikke, og etter min smak var det for mye furu i for mange av rommene, i tillegg til at kjøkkenet trengte renovering. Jeg er omringet av tak og vegger i furu i kjelleretasjen her, og jeg holder på å male som en gal for tida.

Gammel 07-08-10, 22:06   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hver sin smak, hehe. Furu er det grelleste jeg vet. Vi har dører og trapp i furu og jeg synes det ødelegger hele boligen. Men jeg orker ikke å male det siden vi skal selge om noen år. Skulle vi derimot bodd her i 10 år til eller mer, hadde jeg malt så fort som mulig.

Det er jo fort gjort da! To kvelder, svosj-svosj, ferdig med trappa.

Gammel 07-08-10, 22:13   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo fort gjort da! To kvelder, svosj-svosj, ferdig med trappa.

Er det? Nøsj, det er da mye mer arbeid enn det, spesielt når vi bruker trappen hele tiden, flere ganger om dagen? Den går over 3 etasjer og både trappen og alt gelenderet er furu og vi har en toåring som nok hadde vært en utfordring i så måte. Og alt måtte jo blitt gjort på kveldstid eller en helg. Nei jeg makter det bare ikke, URK.

Gammel 07-08-10, 13:03   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fint utvendig, men som de andre sier: for mye furuhelvete inne. Og kjøkkenet var grusomt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 13:12   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Huset og hagen er fantastisk! Kjøkken og bad not so much, og det måtte nok males litt i en del andre rom også. Dessverre for meg liker ikke mannen min sånne gamle hus, så jeg gjør mitt beste for å lure på ham litt 1800-tall med 70-tallsutgangspunkt. Det blir ikke heeeelt det samme.

Gammel 07-08-10, 13:31   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh ja! Høres fantastisk ut, og er akkurat det både jeg og mannen drømmer om. Men da må du komme og bo på Tjelta, for jeg har sett meg ut ei tomt her ved Hellestøstranda. Strendene her er utrolig vakre, Solastranden kan gå og legge seg.

Gammel 07-08-10, 14:51   #7
Nekinna2402
*gjesp*

Nekinna2402 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
Nekinna2402 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh ja! Høres fantastisk ut, og er akkurat det både jeg og mannen drømmer om. Men da må du komme og bo på Tjelta, for jeg har sett meg ut ei tomt her ved Hellestøstranda. Strendene her er utrolig vakre, Solastranden kan gå og legge seg.

fiiine strand

men liker mellom ting ikke overdreven fønkis eller for gammel stil hehe

Nekinna2402 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 15:01   #8
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Mjah, ikke min stil heller. Koselig nok, men ikke sånn jeg vil ha det. Vi skal bygge hus i moderne ("ny-funkis") stil snart.

Gammel 07-08-10, 13:40   #9
Frantzen
Passiv

Standard

Dette huset har jeg vært i mange ganger, og det er virkelig helt nydelig. Men man må jo like stilen, selvfølgelig, og all knirkinga.
Jeg kunne godt ha bodd der.

Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 13:47   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Veldig sjarmerende og koselig , men jeg hadde hatt en heeelt annen stil innvendig i allefall.

Gammel 07-08-10, 13:50   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likte hagen og selve huset. Men det ble vel kanskje litt dillete inni. Jeg hater ikke tre, men digger det ikke heller. Kjøkkenet var grusomt, men ellers kunne jeg nok ha klart å bo der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 13:52   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Grusomt.

Gammel 07-08-10, 13:53   #13
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville nok ha malt litt (ok, mye, da) og byttet ut det meste av møblementet, men ellers er dette helt min cup of tea, ja.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 13:53   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også lurer på om jeg ikke har vært på besøk der, en gang for lenge siden.

Huset er sikkert koselig og fint, men det er nok både maling og litt annet arbeid som må til, bla et gammelt sikringsskap ...

Men vil du bo så langt ut på "landet" Spetakkelet?
For meg er dette landet, men det hadde vært hygglig om du kom hitover.

Gammel 07-08-10, 13:56   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det flørste jeg tenkte var at jeg aldri kunne bodd der fordi inngangspartiet er alle edderkoppers paradis.
Hvis jeg kunne revet inngangspartiet og fjernet litt hage hadde jeg godt kunne vært der, og jeg ville absolutt ikke ha pusset opp kjøkkenet. Det var vondt å se på, men veldig morsomt.

Gammel 07-08-10, 13:58   #16
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

får vondt av å lese om riving og for mye oppussing på et så gammelt vakkert hus jeg. jeg hadde også malt og fikset bad og kjøkken men ellers ville jeg bevart så mye som mulig.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 13:59   #17
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Og nei, jeg hadde ikke orket å bo SÅ mye på landet nei.. jeg har jo ikke bil.. eller lappen..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 14:46   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

får vondt av å lese om riving og for mye oppussing på et så gammelt vakkert hus jeg. jeg hadde også malt og fikset bad og kjøkken men ellers ville jeg bevart så mye som mulig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 23:13   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Nå er jo helt tydelig veldig mange av de "gamle" detaljene ikke akkurat originale, og litt hummer og kanari med tanke på stilperiode. Men det var et søtt hus.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 18:17   #20
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå er jo helt tydelig veldig mange av de "gamle" detaljene ikke akkurat originale, og litt hummer og kanari med tanke på stilperiode. Men det var et søtt hus.

Eg er enig, det er mykje her som ikkje er originalt. Det er ny-gammalt, altså nytt, men laga for å sjå gammalt ut, og vedkommande har ikkje hatt så god smak syns EG da. Huset var fint det, men eg hadde endra ALT det som er nytt der inne. Og det var ein del. Var nokre fine dører der Hagen var kjempefin!

Sjølv bygger vi eit moderne hus, men eg skulle med glede budd i eit gammalt hus der det originale var i behold. Eg har sans for dei fleste stilepokar - til og med hus frå 70-talet, men eg likar at dei er som dei var bygd.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.