|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmål
Det var ikke det jeg skrev da - jeg skrev lånt bort. Forøvrig har jeg lånt penger. Ikke fordi jeg har vært blakk, men fordi jeg har glemt av pengene mine hjemme (skjer overraskende ofte), ikke har småpenger etc etc. Jeg låner jo indirekte penger av folk de gangene de legger ut for billetter og sånn for meg - men det blir jo noe annet.
|
|
|
#2 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mente det i den forstand at jeg leste feil første gangen jeg leste det du skrev, altså.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde sagt nei. |
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde syntes det var et veldig merkelig spørsmål, men hadde sikkert sagt ja. Mest fordi jeg hadde følt meg litt bondefanget av situasjonen, tror jeg.
Selvsagt kan det være situasjoner der man plutselig står i en knipe og det er praktisk å låne av noen andre. Jeg har opplevd å stå i butikken, ved kassa, uten pengebok, og fått tilbud om å låne penger av vedkommende i køen bak, som jeg kjente fra før (men på ingen måte godt nok til at jeg ville drømme om å be om å få låne penger i en annen situasjon). Nå bor vi like ved butikken, så jeg valgte å dra hjem etter pengeboken, men hadde det vært like før stengetid eller på andre siden av byen, hadde jeg definitivt takket ja til tilbudet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Curlingkone
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde sagt nei og kun overført pengene for billetten.
|
|
|
#9 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålEh, den var litt merkelig ja. Vet egentlig ikke hva jeg hadde gjort i en slik situasjon.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde sikkert sagt ja, fordi jeg hadde blitt tatt på senga. Men en gang hadde vært nok, neste gang hadde jeg sagt ja.
Tja, jeg kunne ha lånt småbeløp i spesielle tilfeller, problemer med kort, at jeg manglet kontanter etc Men ikke større summer, ikke av mer eller mindre fremmede og definitivt ikke fordi jeg var blakk.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ingen skal si at du ikke lærer.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Et litt "klamt" spørsmålSnodige greier, jeg hadde nok svart nei. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg har ingen problemer med å låne bort penger til gode venner i ei knipe. Men folk jeg kjenner bare perifert, slik som i dette tilfellet? Nei. Allikevel hadde jeg antakelig blitt så tatt på senga av en slik type forespørsel at jeg antakelig hadde sagt ja likevel. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde svart nei på en sånn sms, rett og slett fordi tidligere erfaringer har gjort at jeg ikke ville blitt overrumplet. Et forhenværende vennepar anså meg tidligere som en døgnåpen lånesentral/minibank. Det var en av flere grunner til at jeg brøt "vennskapet". |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde ikke lånt bort penger. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
snur
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg hadde nok ganske sikkert svart ja den ene gangen men ikke om det ble flere.
|
|
|
#17 |
|
Sånn passe sane
|
Fantastisk!
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Hva i alle dager? Det må være mitt gavmilde, ubeviste jeg som snakker.
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Sv: Et litt "klamt" spørsmålJeg ble litt overrasket over at mange sier de ville lånt bort penger i en slik situasjon som dette. Jeg føler meg ofte dumsnill men selv jeg ville sagt nei til dette. Jeg ville blitt irritert over å bli spurt.
|
![]() |
|
|