Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor mange kvadrat?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 09:58   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat?

Jeg vet jo at svaret mitt er irrelevant, men jeg må allikevel inn for å framholde at vi er fire og kistefornøyde med 90 kvm (briljant planløsning).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 09:59   #2
Albertine
Passiv

Standard

Vi er fem på 156 kvadrat og på grunn av den dårlige planløsningen har vi for liten plass. Joda, stue og kjøkken på 52 kvadrat er lyst og luftig og 45 kv bodplass gir mye rom for rot, men jeg ville heller hatt et ekstra soverom. Nå har vi bare tre.

Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:03   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er 4 på 250 kvm.... Ok med plass, uansett hvor stor eller liten plass man har så klarer man alltid og fylle opp med alskens drit. Vi har dobbel garasje, 2 store uteboder, men bilene står like fullt ute pga plassmangel...

Gammel 12-08-10, 15:13   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi er 4 på 250 kvm.... Ok med plass, uansett hvor stor eller liten plass man har så klarer man alltid og fylle opp med alskens drit. Vi har dobbel garasje, 2 store uteboder, men bilene står like fullt ute pga plassmangel...

Slik er det her også.

Nå har jeg riktignok ryddet i garasjen, så jeg får inn bilen til eldste datter. Min skal også inn til vinteren.
Det er ok planløsning her med 5 soverom og en stor kjellerstue. Mange boder er et stort pluss.

Gammel 12-08-10, 15:16   #5
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har seks soverom, men to av dem er ganske små. I kjelleren har vi vaskekjeller/bod (med grovt murgolv) i tillegg til en avlang bod (med murgolv). Jeg kunne tenke meg å gjøre om vaskekjelleren til innredet rom/vaskerom og flytte vaskemaskinen inn dit, samt kjøpe en til vaskemaskin. Da blir det god plass her!

Gammel 12-08-10, 10:10   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har 150 kvm totalt med vår boenhet (2 voksne og 2 barn) og en hybelleilighet der min mamma bor.
Jeg syns vi har alt for stort hus!
I tillegg har vi garasje med stor bod på loftet, samt kjeller under halve huset.

Gammel 12-08-10, 10:14   #7
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Vi er fem og har ca 240 m2 som vi har selv, i tillegg har vi sokkelleilighet som vi leier ut.
Har carport med bod i tillegg, og har mer enn nok plass.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:19   #8
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er fire og har ca 120 kvm. Vi har garasje som vi bruker som bod men skal på sikt bygge utebod. Vi har ett rom som pr dd brukes som bod men som vi skal gjøre om til tv-stue, da må vi ha uteboden ferdig først.. tror ikke jeg føler det blir nok plass før uteboden er klar..

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 12:12   #9
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

5 stk på 240 kvadrat, har god nok plass. 60 kvm leier me ut og skal bruke sjølv når ungane blir større. Da får dei eigen inngang, bad, kjøkken, tvstue o.l. med åpent til oss (stengt av no når me leier ut).

Gammel 12-08-10, 12:20   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

4 Stykker på 115 kvm. Helt greit men ønsker meg veldig et soverom/oppholdsrom ekstra... Vi har uinnredet rom i kjelleren på 30 kvm som skal bli kjellerstue, vaskerom/dusj/wc og gang med utgang - engang i fremtiden....

Gammel 12-08-10, 15:34   #11
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Vi bor 4 stk på 80 kvm. Jeg føler faktisk ikke vi har noen liten plass, god plannløsning og det at vi ikke er de store samleren eller har mye møbler gjør at vi føler det er romslig her. Vi er også god på praktiske løsninger når det kommer til oppbevaring av klær ol.

Gammel 12-08-10, 22:11   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har ca. 150 kvm og er fem stykker. Har bygd om loftsetasjen slik at vi fikk fire soverom, men savner en ekstra stue til ungdommen. Vi har en 80 kvm stor sokkelleilighet som vi vurderer å ta selv etterhvert. Vi har et stort garasjeloft med masse oppbevaringsplass, men det gjør at det er et salig kaos der.

Gammel 12-08-10, 10:11   #13
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er fem og har 140 m2. Ikke loft. Ikke kjeller, en liten bod. Det er knapt, ja.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:13   #14
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er fire og synes vi har enorm plass på våre 113 kvadratmeter + 30 med bod/lagringsarealer i kjelleren. Vi har god planløsning på huset, men jeg kunne ønsket meg en større yttergang/vindfang i tillegg.

Gammel 12-08-10, 10:15   #15
Left
Passiv

Standard

Vi bare leier, men jeg ser for meg at vi kommer til å kjøpe noe av tilsvarende størrelse etterhvert.
4 som deler totalt ca. 90m2. I tillegg har vi full kjeller, som ikke regnes med i boareal siden det er så lavt under taket, og det er bare et lite vindu. Hadde dette vært mitt, hadde det blitt satt inn lyskasse, og vips hadde vi hatt stor kjellerstue og et bad til.

Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:16   #16
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

2 store og 2 små på 160 kvm. Har alt for mange ting, men jobber med å redusera. 3 boder inne og 1 ute, pluss at me planlegger stor garasje.

Gammel 12-08-10, 10:17   #17
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me er 5 stykker og huset er på noko å 60 m2. Trur eg trygt kan sei at det er litt lite.

Gammel 12-08-10, 10:18   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har 170, og er fire. Hadde fint hatt plass til en til.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 10:20   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er nettopp litt med dette. Vi har blitt noen racere til å fore loppemarked og Fretex med ting vi ikke bruker og ikke har plass til å lagre. Jeg er nesten litt redd for at vi bare fyller opp boder og slikt med ræl hvis vi får dobbel kapasitet på den fronten.

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Vi er fem og har 140 m2. Ikke loft. Ikke kjeller, en liten bod. Det er knapt, ja.

Hm, og jeg som synes huset deres er så stort. Jeg misunner dere dog gangen.

Gammel 12-08-10, 10:49   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hm, og jeg som synes huset deres er så stort. Jeg misunner dere dog gangen.

Det ser større ut enn det er. Det er liksom bare det du ser, og vi hadde hatt greit med plass dersom vi hadde hatt et snev av lagringsplass. Vinterdyner, skisko, akebrett, sykler, alt dette skal inn i et hus uten lagringsplass.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.