|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?
Jepp. Jeg bruker dem jo fremdeles (jeg tror vi kom frem til tidligere at vi hadde samme legekontor?), og det er vanvittig irriterende å ringe, og ringe, og ringe, og ringe til man endelig kommer inn i en kø som tar en million år, og hvis man ringer ett minutt for sent så er alle akutt-timene booket. Men jeg er så innmari, innmari fornøyd med legen min, at jeg holder ut.
![]() |
#22 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Mitt legekontor var ganske raske, nå er det nesten håpløst.
![]() |
![]() |
#23 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Opptattsignal ved telefonering til legekontor er meningsløst, gammeldags og ikke akseptabelt. Opplever man det jevnlig er det klart man må bytte! (Og gjerne gi klar beskjed om hvorfor.)
![]() |
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
Hos oss er problemet at så mange ringer samtidig at det ikke er plass til flere i køen, og man får beskjed om å ringe senere. Da må man bare legge på og ringe i ett til man kommer igjennom til køen.
![]() |
#25 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Hos min fastlege kan det være litt ventetid når de åpner telefonen (kl 08.15), for da ringer mange for å få hastetime på dagen. Men normalt så har jeg fått time på dagen når det har vært akutte ting, et par ganger har timene vært opptatt, og jeg har måttet ringe dagen etter (og da har jeg fått).
![]() |
![]() |
#26 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her også. Jeg har snust på å bytte lege, for jeg har en lege rett nedi gata her, men jeg tør liksom ikke. Vet hva jeg har, men ikke hva jeg får. Hadde legen min vært en dust hadde jeg byttet, men han er så flink og jeg liker ham godt. Det som er så synd er at man aldri kommer gjennom på telefonen, jeg er drittlei av det!!
![]() |
#27 |
Kidding, right?
|
Da må man investere i et bedre telefonsystem med bedre kø-kapasitet. For da har man et ikke-akseptabelt kundetilbud.
![]() |
![]() |
#28 |
Metallica!!
|
Øh ja jeg har lege ca 45 minutter unna, i bil. Så jeg kunne godt tenke meg noe som er nærmere. Problemet er bare at jeg er livredd for å få en som ikke kjenner meg like godt som fastlegen min, altså etter kreften har jeg blitt usannsynlig var på leger og helsepersonell, jeg trenger liksom noen som kjenner meg og tar meg på alvor, for jeg venter somregel til ting har gått alt for langt før jeg går til lege, og da er det viktig for meg at legen tar meg på alvor med en gang.
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
Jeg er jo helt enig, jeg er bare så veldig glad i legen min. Jeg kan rett og slett ikke gå til noen andre.
![]() |
#31 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?En av legene her i byen har kølappsystem - så skal man til legen, må man dra dit, trekke kølapp og vente til det blir din tur. Ingen nettside, ingen sekretær nix og nada.
![]() |
#32 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Min er tilgjengelig både på telefon til kontoret (og sykepleieren der), på mail og i grunn på mobil (iallefall har jeg fått det nr..
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Sånn er det her og. Juhu liksom.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|