Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 13:16   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Det forrige legesenteret mitt hadde en tendens til å være slik.

Jepp. Jeg bruker dem jo fremdeles (jeg tror vi kom frem til tidligere at vi hadde samme legekontor?), og det er vanvittig irriterende å ringe, og ringe, og ringe, og ringe til man endelig kommer inn i en kø som tar en million år, og hvis man ringer ett minutt for sent så er alle akutt-timene booket. Men jeg er så innmari, innmari fornøyd med legen min, at jeg holder ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 13:37   #22
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Mitt legekontor var ganske raske, nå er det nesten håpløst.
Legekontoret til gutta kommer man greit gjennom på telefonen og får raskt time.

Gammel 12-08-10, 13:56   #23
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opptattsignal ved telefonering til legekontor er meningsløst, gammeldags og ikke akseptabelt. Opplever man det jevnlig er det klart man må bytte! (Og gjerne gi klar beskjed om hvorfor.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 14:02   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Opptattsignal ved telefonering til legekontor er meningsløst, gammeldags og ikke akseptabelt. Opplever man det jevnlig er det klart man må bytte! (Og gjerne gi klar beskjed om hvorfor.)

Hos oss er problemet at så mange ringer samtidig at det ikke er plass til flere i køen, og man får beskjed om å ringe senere. Da må man bare legge på og ringe i ett til man kommer igjennom til køen.

Gammel 12-08-10, 16:10   #25
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Hos min fastlege kan det være litt ventetid når de åpner telefonen (kl 08.15), for da ringer mange for å få hastetime på dagen. Men normalt så har jeg fått time på dagen når det har vært akutte ting, et par ganger har timene vært opptatt, og jeg har måttet ringe dagen etter (og da har jeg fått).

Generelt synes jeg det er ganske godt service. Ellers kan man be om time på sms/e-post (bare "vanlige" timer), eller ringe i telefontiden. De har en halvtimes telefontid hver dag.

Er kjempefornøyd med fastlegekontoret mitt, og da mener jeg kontoret som helhet også. I ferieavvikling, og pga at legen vår jobber deltid har jeg vært hos en del andre med syke barn bl.a, og de er virkelig supre!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:12   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Sånn er det her og. Jeg er så lei, men jeg tørr ikke bytte lege heller.

Her også. Jeg har snust på å bytte lege, for jeg har en lege rett nedi gata her, men jeg tør liksom ikke. Vet hva jeg har, men ikke hva jeg får. Hadde legen min vært en dust hadde jeg byttet, men han er så flink og jeg liker ham godt. Det som er så synd er at man aldri kommer gjennom på telefonen, jeg er drittlei av det!!

Gammel 12-08-10, 17:25   #27
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hos oss er problemet at så mange ringer samtidig at det ikke er plass til flere i køen, og man får beskjed om å ringe senere. Da må man bare legge på og ringe i ett til man kommer igjennom til køen.

Da må man investere i et bedre telefonsystem med bedre kø-kapasitet. For da har man et ikke-akseptabelt kundetilbud.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 17:44   #28
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Her også. Jeg har snust på å bytte lege, for jeg har en lege rett nedi gata her, men jeg tør liksom ikke. Vet hva jeg har, men ikke hva jeg får. Hadde legen min vært en dust hadde jeg byttet, men han er så flink og jeg liker ham godt. Det som er så synd er at man aldri kommer gjennom på telefonen, jeg er drittlei av det!!

Øh ja jeg har lege ca 45 minutter unna, i bil. Så jeg kunne godt tenke meg noe som er nærmere. Problemet er bare at jeg er livredd for å få en som ikke kjenner meg like godt som fastlegen min, altså etter kreften har jeg blitt usannsynlig var på leger og helsepersonell, jeg trenger liksom noen som kjenner meg og tar meg på alvor, for jeg venter somregel til ting har gått alt for langt før jeg går til lege, og da er det viktig for meg at legen tar meg på alvor med en gang.
Jeg har og en viss tendens til å underdrive alt som gjelder min egen helse, så der og er det et poeng med en lege som kjenner meg.

Øh men det var visst en avsporing, beklager.

Gammel 12-08-10, 20:40   #29
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi har sms system hos legen vår. Fungerer veldig greit, ellers er det telefonventekø.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 23:05   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Da må man investere i et bedre telefonsystem med bedre kø-kapasitet. For da har man et ikke-akseptabelt kundetilbud.

Jeg er jo helt enig, jeg er bare så veldig glad i legen min. Jeg kan rett og slett ikke gå til noen andre.

Gammel 13-08-10, 08:50   #31
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av legene her i byen har kølappsystem - så skal man til legen, må man dra dit, trekke kølapp og vente til det blir din tur. Ingen nettside, ingen sekretær nix og nada.

Gammel 13-08-10, 08:51   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min er tilgjengelig både på telefon til kontoret (og sykepleieren der), på mail og i grunn på mobil (iallefall har jeg fått det nr.. ).
Jeg må sjelden vente mer enn noen minutter før jeg får svar når jeg ringer.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:49   #33
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sånn er det her og. Juhu liksom..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.