Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Flått i bøtter og spann

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 15:15   #21
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flått i bøtter og spann

Vi hadde kattene med oss på Hvaler i sommer. Det var ikke lurt, vi plukket ca 70 flått av dem om dagen!! I tillegg til hva vi plukket av oss selve og ungene ble det nok plukket flere hundre i løpet av uken. Hvaler er vakkert, men flåttene er noe herk.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 15:26   #22
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Når det gjelder spredning av flått, er det noen som vet hvor man sender inn registrering? For jeg ble bitt av flått på Røros og det hadde ikke svigers hørt om, at det hadde vært flått der før.

http://www.flattogflue.no/

Gammel 13-08-10, 16:41   #23
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg kjenner eg er veldig glad for at eg har flytta fra "flåtthagen". I år har eg ikkje plukka ein flått av ungane, og da er unormalt for meg. Så mykje flått som da var i den hagen, orker eg ikkje tanken på korleis da er der i år.

Gammel 13-08-10, 16:43   #24
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i Nord-Trøndelag og vi har flått her. Plukker av dyra kasnkje annenhver dag. Fant en inne her en dag og. De er skikkelig ekle kryp!

Jeg har en tanke ang det med flått, og det er at jeg finner det snodig å syns det er kjempeekkelt med flått, og ønsker å få ned bestanden, og samtidig være motstander av jakt. Det er nok ikke mulig å gjennomføre med mindre man svir av hele landet da.

Jeg skulle så veldig ønske at man kunne fått ned viltbestanden til et akseptabelt nivå, og kanskje på den måten få begrenset litt den spredningen vi ser nå. Det er jo helt vilt! Det skrives jo om rekordår for flåtten hvert eneste år syns jeg.

Gammel 13-08-10, 16:46   #25
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den uken jeg ble sammen med barnas far hadde jeg antagelig i løpet av 3-4 dagers tid over 100 flått på meg. Det stor 3 stykker og plukket flått av meg, og det var bare på de synlige og anstendige stedene. Da jeg kom hjem (vi var på laiv og bodde i telt, dermed var jeg aldri naken i løpet av denne uken) og gikk i dusjen, oppdaget jeg 11 fete flått diverse steder rundtom på kroppen.

Trenger jeg å si at jeg har litt flåttfobi etter dette?

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 17:29   #26
Left
Passiv

Standard

Et annet problem som også er medvirkende til at flåtten virkelig får boltre seg, er jo at alt kulturlandskap gror fullstendig igjen. Flåtten har virkelig optimale forhold for å yngle enda mer
Hadde vi fortsatt å bo i huset vårt på Møre, så mistenker jeg at jeg hadde svidd av hele jævla hagen. De tåler å bli frosset ned i 3 dager i dypfryser, men varme og tørke tåler de dårlig.

Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 17:36   #27
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Jeg bare sier en ting: æsjæsjæsj. Det verste er jo at flåtten er edderkoppdyr, noe som gjør meg enda mer hysterisk. På toppen av det hele har vi hjort gående rett utenfor høyblokken her, det blir liksom ikke mindre av disse små blodtørste eklingene av den grunn. Men for all del, hjort er flotte dyr, men de kan da holde seg i skauen..

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 17:42   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har gått mye i skogen i år - type kratt, busker, gress og bregner på utilgjengelige plasser på jakt etter sopp. Jeg har ofte fulgt dyretråkk, og det er både rådyr og elg her. Hver gang jeg kommer hjem forventer jeg å finne flått et sted på kroppen, men det har ikke skjedd. Jeg er like forundret hver gang. Kanskje jeg er immun?

Ja, og bank i bordet og alt det der.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 17:48   #29
Left
Passiv

Standard

Hjorten er aller vakreste når den ligger i deilig brun saus på min tallerken, og på vei ned i min mage

Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 17:52   #30
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det må seriøst gjøres noe på den fronten snart altså.
Både når det gjelder hjort på tallerkenen og bekjempelse av flått.

Da jeg var lita hørte vi aldri om flått her i Trøndelag. Nå er det plenty!

Jeg ønsker meg å kunne gå i skogen uten å være redd for hva som faller ned i huet mitt. Da tenker jeg selvfølgelig på flått. Kongler og sånn er hjertlig velkommen altså.

Gammel 13-08-10, 17:54   #31
Left
Passiv

Standard

Det kan taes ut ganske mye mer hjort enn i dag, uten at det er fare på ferde for hjortebestanden. Ingen skal klare å overbevise meg om noe annet pr. nå.

Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:00   #32
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kvalmt!! Men det hjelper som sagt å kle seg i mørke klær. De som er mørke i huden er mye mindre plaget enn oss "hvite".

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:08   #33
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det kan taes ut ganske mye mer hjort enn i dag, uten at det er fare på ferde for hjortebestanden. Ingen skal klare å overbevise meg om noe annet pr. nå.

Og rådyr, og elg i bøtter og spann. I alle fall her vi bor. Det er sinnsykt mye elg nå.

Gammel 13-08-10, 18:14   #34
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gammel 13-08-10, 18:22   #35
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flåtten er overalt. Mine foreldre (bosatt på grensen mellom Nordland og Troms) fant flått på bikkja i sommer.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 18:34   #36
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har aldri sett en eneste flått, og håper at det fortsetter!! :grøssoggru!!:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.