|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rødt kjøttNei, jeg er ikke opptatt av det. I Norge så består rødt kjøtt hos oss nesten kun av elg, men i USA blir det litt annerledes. Mer enn to ganger i uker tror jeg uansett ikke det blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rødt kjøtt
Rødt kjøtt er jo helt klart koblet til kreft, og bacon, som er røkt og stekt fett er jo også ganske problematisk i forhold til kreft, så jeg syns det er rart å avfeie det helt og holdent.
![]() |
#23 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Rødt kjøttVi prøver å spise MER rødt kjøtt en tidligere, fordi vi har en arvelig sykdom (CTD) i slekta (det ser ut til at den nærmeste familien har sluppet unna, vi venter på blodprøveresultatene) som gjør at man får kronisk karnitinmangel. Uten karnitin klarer man ikke å bryte ned fett, og det kan gi energimangel som fører til alvorlige hjerte- og hjerneskader.
![]() |
#24 |
Off the map.
|
![]() Sv: Rødt kjøttJeg spiser nok litt rødt kjøtt. Vet at det ikke er optimalt for miljøet, samt at det kan være kreftfremkallende (?) Men som Kamp skriver så er det ikke så lett - det er jo noe galt med det meste.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
rakkarpus
|
Ta igjen og ta igjen, de spiser vel i utgangspunktet ganske mye mer rødt kjøtt enn gjennomsnittsnordmannen?
![]() |
#27 |
rakkarpus
|
Enig. Ikke bare rart, men dumt.
![]() |
#28 |
Shake it out!
|
Oh yes!