Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol når du er alene med barna

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 21:23   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol når du er alene med barna

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg føler at det er nødvendig. Selv med friske barn.

Da er det egentlig uforsvarlig å bli mor uten å ha lappen da eller?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:23   #22
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg har ikke lappen og kan aldri kjøre bil. Dermed kan jeg drikke vin med supergod samvittighet.

Gammel 16-08-10, 21:23   #23
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Da er det egentlig uforsvarlig å bli mor uten å ha lappen da eller?

Ja, egentlig.

Gammel 16-08-10, 21:24   #24
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Ja, egentlig.

Du tuller, ja??

Gammel 16-08-10, 21:24   #25
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De eneste gangene jeg lar være å drikke for å kunne kjøre er dersom de overnatter borte. Da er jeg ofte "kjørbar" til jeg har fått beskjed om at de sover og det er uaktuelt at de må hentes. :erfaren:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:24   #26
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Du tuller, ja??

Ja, egentlig.

Gammel 16-08-10, 21:25   #27
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

Ja, egentlig.

uster lettet ut:

Gammel 16-08-10, 21:25   #28
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ikke jeg heller, men jeg føler virkelig ikke at det er nødvendig å være kjørbar til enhver tid med mindre man har spesielle forhold (jeg forstår selvsagt godt Inagh med Lillemann. Vi har også latt være å ta en øl på fredag kveld hvis vi har hatt syke barn) - jeg tar taxi hvis noe skjer. Eller spør en nabo.

rakk ikke skrive, helt enig med apan.

Skjer det noe så alvorlig at jeg må avgårde er jeg kanskje ikke i stand til å kjøre selv edru eller ikke. Da tar jeg taxi, nabo eller ambulanse.
F.eks da jeg fikk blindtarmbetennelse ringte jeg min mor og hun kjørte meg til legevakta. Hadde ikke vært i stand til å kjøre selv da, selv om jeg var edru.

Gammel 16-08-10, 21:28   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi kan gjerne ta et glass vin til lørdagsmaten eller dele ei flaske etter at ungene er i seng. Og vi har hatt gjester med ungene hjemme hvor det har blitt drukket alkohol. Om noe skulle skje så finnes det drosjer, ja eller jeg kan gå til Vimsen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:28   #30
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg har ikke lappen, så det er en ukjent problemstilling for meg.

Det er uansvarlig å ikke kunne kjøre når man er alene med barn. Fy deg!

Jeg kan fint finne på å ta et glass vin eller to om jeg er alene med barna. Hvis noe skjedde med ungene som kreve øyeblikkelig legehjelp hadde jeg ringt 911 heller enn å kjøre dem selv - enten jeg var kjørbar eller ei. Erfaringsmessig dukker det da opp sykebil, brannbil og politibil på 1-2-3. :har nabo som ringte 911 for sin syke, gamle mor:

Gammel 16-08-10, 21:29   #31
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg tror egentlig at jeg aldri skal drikke mer enn ett glas noensinne mer. For to helger siden drakk jeg 4 og kollapset tre ganger og havnet på sykehus.

Gammel 16-08-10, 21:29   #32
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vi kan gjerne ta et glass vin til lørdagsmaten eller dele ei flaske etter at ungene er i seng. Og vi har hatt gjester med ungene hjemme hvor det har blitt drukket alkohol. Om noe skulle skje så finnes det drosjer, ja eller jeg kan gå til Vimsen.

Klart. Stol på meg!

Gammel 16-08-10, 21:30   #33
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ja, egentlig.

Tar aldri alkohol når jeg er alene med barna, men ser ikke noe galt med det å gjøre det. Har selv bare ikke behov for det. Er jeg på hytta med noen andre og ungene, så kan jeg ta et glass vin eller to.

Gammel 16-08-10, 21:30   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det skal jeg. Stol på vimse Vimsen, kjør bil.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:30   #35
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

De eneste gangene jeg lar være å drikke for å kunne kjøre er dersom de overnatter borte. Da er jeg ofte "kjørbar" til jeg har fått beskjed om at de sover og det er uaktuelt at de må hentes. :erfaren:

Stikk motsatt av meg - som drikker meg snydens når ungene sover borte.

Til hovedinnlegget: tja... Et par-tre flasker smirnoff ice har jeg ikke noe problemer med å drikke når jeg er med barna, men å drikke alkohol når jeg er alene som voksen har jeg aldri gjort, og det tror jeg neppe jeg kommer til å gjøre heller.

Nå i ferien har jeg og mannen støtt tatt oss ei flaske til middagen, og ungene aksepterer at det er voksenbrus som ikke de kan få. Mens de er våkne ville jeg nok ikke drukket mer enn kanskje 2.

Stort sett holder vi oss til Farris, og får barnevakt når vi planlegger noe særlig alkoholinntak.

Gammel 16-08-10, 21:30   #36
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker veldig sjelden mer enn et glass rødvin hjemme. Er vi bortreist et sted, liker jeg best at det er en voksen i kjørbar tilstand.

Eks. vi var på fotballcup med eldste for en del år siden. Vi bodde på en campingplass sånn cirka 30 minutters kjøring uti gokk. På kvelden ble det grilling og rødvin/øl på de fleste foreldrene. Vi var to mødre som ikke drakk, nettopp med tanke på tilfelle det skulle skje noe med et av barna.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:32   #37
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg/vi kan ta 1-2 glass rødvin selv om ungene er våkne, f.eks. til maten på nyttårsaften etc. Hvis en venninne stikker innom en lørdagskveld og ungene er i seng, kan jeg drikke rødvin og skravle til jeg blir litt fnisete. De våkner nesten aldri, jeg ser ikke problemet. Hvis det oppstår en krisesituasjon har jeg 10 familiemedlemmer med lappen innen 3 minutters avstand, en av dem må da i så fall være i stand til å kjøre.

Jeg drikker sjeldent og har et avslappet forhold til alkohol. Barna har sett oss drikke rødvin, kanskje mannen tar en øl til grillingsen eller mamma tar seg en cider på altanen mens hun soler seg. Jeg har egentlig inntrykk av at dette er noe folk tar som en selvfølge, i hvert fall frem til nå som jeg leser hva andre har svart.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:32   #38
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Selvsagt. Hvordan skal jeg ellers holde ut?

Gammel 16-08-10, 21:33   #39
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Om jeg er alene så drikker jeg ikke noe alkohol nei.
Vi bor litt avsidliggende til å på spes tidspunkt så er det vanskelig å få tak i taxi, og på vinteren så er min bil tryggere å kjøre en ambulansen.Spes ned bakken her fra

Og drikker ikke noe når ungene er våkne heller, men det kommer mere av at jeg ikke liker øl,rødvin og nesten ingen hvitvin. Så det begrennser seg litt å så skal det ikke mye til før jeg blir rusa
Så alkohol inntaes bare når ungene er på overnatting hos besteforeldrene
Altså kanskje 1 gang i året... Om det er så ofte

Gammel 16-08-10, 21:33   #40
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan godt finne på å ta ett glass vin eller to, eller drikke en øl hvis jeg har lyst på det etter at barna sover. Jeg kjører heller ikke bil, så det er ikke ett argument.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.