|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Barndommens kosedyr, har du det ennå og er det med i sengen? | |||
| Ja, jeg har det og sover helst med det |
|
2 | 1,14% |
| Ja, jeg har det, men bruker det ikke aktivt, står på hylle, ligger i eske etc |
|
41 | 23,30% |
| Nei. |
|
132 | 75,00% |
| Dustepoll |
|
1 | 0,57% |
| Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenOg jeg som synes seksåringen er stor til å ha teddy i senga.
|
|
|
#22 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenJeg krysset av for at ja, jeg har. Uansett, så har jeg aldri hatt en kosebamse i senga. De ligger hos min mor eller hos guttas bamsesamling (som også er totalt uinteressert i bamser)
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenJeg fant ikke noe passende svaralternativ. Barndommens kosedyr er definitivt i bruk. Hos barna. Selv har jeg to kosebamser av nyere dato, en varmeflaskebamse, og et kosedyr jeg fikk i bursdagsgave av Kløver.
|
|
|
#27 |
|
flisespikker
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenJeg tror ikke jeg sov med noe bestemt kosedyr da jeg var liten, i alle fall ikke da jeg var stor nok til å huske det. Jeg gjør det i alle fall ikke nå. Ikke tok jeg med meg noen barndomskosedyr eller andre leker da jeg flyttet hjemmefra heller.
|
|
|
#28 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenMoren min hadde kaste/ryddemani, og var høyst usentimental (hm... hvor kan jeg ha det fra, tro?) - så jeg har ikke noe fra jeg var lita. Det hender jeg syns det er litt trist, for jeg hadde to bittesmå dukker - Jorun og Elisabet - som jeg ikke kunne leve uten, og som sov med meg om natta. Det hadde vært artig å ha dem på hylla i dag.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenBamsene fra min barndom finnes. Jeg tror de er hjemme hos mine foreldre, kan ikke huske å ha fått dem hit. Vet min sønn lekte med en av dem i julen, i alle fall.
|
|
|
#30 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenLitt tidlig å si ennå siden det ikke er så mange som har svart ennå, men det ser ut til at FP-ere bruker kosedyr mindre enn briter. Hm. Hva kan forklaringen være på det? At briter får for mye kos/for lite kos av foreldre når de er små?
|
|
|
#31 |
|
Glamorøs
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenBriter slår jo barna sine, og tvinger dem ut i kulda i shorts midtvinters. Jeg skjønner godt at de trenger en teddy langt inn i voksenlivet.
|
|
|
#32 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen
Ja, det kan vel kanskje være noe i det, at en del blir sendt på kostskole vekk fra foreldre også?
|
|
|
#33 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenNei, jeg kunne aldri tenke meg å ta med meg kosedyr i sengen. En tredjedel altså? Det var da voldsomt. Nei takk, det er fullt nok i sengen vår fra før av, med Drømmemann, de to yngste barna og meg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ekvilist
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenNei. Teddy ligger i en minneeske et eller annet sted.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenEn av mine første kosebamser, har fulgt med flyttelasset land og strand rundt. Og har nå fått plass på ei hylle i gangen, hvor vi har masse gamle pynteting. Koselig å ha ham der, men kunne aldri i livet falt meg inn å ta ham med i senga. Der har jeg en annen kosebamse, på åtti kilo, he he... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenPå mine tilmålte 20 cm ytterst på kanten er det absolutt ikke rom for å dele med noen Teddy. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Dig for victory!
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenJeg veit om en som pleide å ha bamse i senga til han var over 30 og fikk seg dame som kasta ut bamsen da, så de finnes vel i Norge og!
|
|
|
|
#39 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenJeg har jobbet med briter i 22 år og bodd der i 12 år men kjenner ingen som går til sengs med Teddy. Hva er det jeg kan ha gått glipp av?
|
|
|
#40 |
|
Bedreviter
|
Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengenJeg har aldri brydd neg om bamser, tror jeg. Favorittdukken min lever i beste velgående, dog, og nyter en halvpensjonisttilværelse i ungenes lekeskuff. |
|
|
|
![]() |
|
|