Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Allværstøy til barna

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilket merke allværstøy er dere godt fornøyd med?
Bergans 23 50,00%
HH 16 34,78%
Skogstad 22 47,83%
Nordheim 3 6,52%
Reflex 11 23,91%
Aretti 1 2,17%
Stormberg 11 23,91%
Annet 17 36,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 46. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 18:43   #21
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Allværstøy til barna

Vi har ikke testet ut så mye, men av Skogstad og HH, har HH holdt seg best. Men vi er fornøyd med det meste, da. Og er det øs pøs, bruker barna regntøy.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 20:30   #22
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Jeg anbefaler Jonathan-klærne. De er helt fantastiske! Lillemann har parkdress, vinterdress, jakke og bukse i dette merket. Brukes i alt slags vær, også øspøsende regnvær. Finnes ikke våt. Vi bruker ikke regnklær, bare disse klærne + et Bergans sett. Som vi også er meget fornøyd med.

Jonathan-klær:
"Vanntetthet: Disse klærne tåler opp til hele 10000 mm vannsøyle! Dette er mer enn 3 x så mye som minimumkravet til vanntette klær.
Slitestyrke: Buksedelen på Jonathan Stjerne dressene er målt til utrolige 90000 omdreininger Martindale sandpapir, resten av dressen hele 50000 omdreininger. Babydressene (opp til str 92 cm) er også meget slitesterke (testresultat 50000)."

www.litenoglekker.no

Gammel 17-08-10, 21:41   #23
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så er Jonathan bedre enn HH feks?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:45   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skogstad, Troll og Helly hansen har vi best erfaring med.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 21:48   #25
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Så er Jonathan bedre enn HH feks?

Ja jeg synes det. Men vi har hatt Helly Tech også, fornøyd med de også. Men synes Jonathan er hakket bedre. Ikke koster klærne så altfor mye heller.

Gammel 17-08-10, 22:01   #26
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vurderer jeg "stjerne-modellen" i bukse, event med jakken til også. *tenker*
http://litenoglekker.no/index.php?ma...ex&cPath=38_39

Men høres jo veldig bra ut da!?

Gammel 17-08-10, 22:16   #27
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jonathan, ikke fornøyd, lekker som ei sil.
HH, bedre enn Jonathan, men ikke sååå mye bedre.

Polarn O Pyret er kjempebra, Reima er kjempebra, Bergans er suvernt og øverst på toppen ruver Isbjørn!

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:17   #28
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Lekker Jonathan???? Med en vannsøyle på 10 000? Ah.... *vurderer på nytt*

Gammel 17-08-10, 22:28   #29
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Lekker Jonathan???? Med en vannsøyle på 10 000? Ah.... *vurderer på nytt*

Kommer aldri aldri til og kjøpe Jonathan igjen! Brukte over 1000,- kr på jakke bukse, ble så skuffet over kvalitet at det finnes ingen ord. På Polarn O Pyret får du suverene allværsklær til like over 1000,- lappen. Passformen på Jonathan likte jeg heller ikke. Ganske vide,formløse klær.

Gammel 17-08-10, 22:35   #30
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mest fornøyd med Polarn o Pyret...det er helt supert. Tok hjem regnsettet i barnehagen da vi kjøpte P.op.
Ellers har jeg også vært veldig fornøyd med Jonathan og Helly Hansen.

På hytta har vi Bergans som vi ikke har testet i regnvær ennå, men virker superdupert!!

Storesøster har et sett fra Swedemount (kjøpt i Sverige) og det er vi også veldig veldig fornøyd med. Vannsøyle 15.000¨, så det er mer vanntett enn masse regntøy, og i tillegg er det pustende.

Er heller ikke glad i regntøy, derfor blir tekniske klær prioritert her i huset

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:36   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Skogstad, men jeg strever med å finne bukser som passer. De har som regel strikk i livet, og mine barn er str fire år rundt livet til tross for at de er skolebarn begge to. Det hjelper ikke med stramming i strikken. Alt vi har prøvd er for vidt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:36   #32
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaptain Sabeltann, her.

Kommer aldri aldri til og kjøpe Jonathan igjen! Brukte over 1000,- kr på jakke bukse, ble så skuffet over kvalitet at det finnes ingen ord. På Polarn O Pyret får du suverene allværsklær til like over 1000,- lappen. Passformen på Jonathan likte jeg heller ikke. Ganske vide,formløse klær.

Rart det der hvor ulikt man kan oppfatte klær.

Vi har som sagt både parkdress, bukse og jakke og vinterdress og er strålende fornøyd.
Lillemann er en aktiv herremann som alltid er våt, han bader i dammer og you name it. Men vi har aldri hatt med oss vått tøy fra bhg, bortsett fra sokker som er blitt bløte pga vann inn ved sko/støvler, etter at vi invisterte i disse klærne.
I går var han faktisk eneste barn i bhg som ikke var våt etter å ha vært ute i et ekstremt regnvær. Så kan ikke si at de lekker som en sil... Iallefall ikke de klærne vi har.

Gammel 17-08-10, 22:37   #33
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

*rådvill, Jonathan - skal-skal ikke*

Gammel 17-08-10, 22:37   #34
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte annet, vi er kjempefornøyd med PoP.

Gammel 17-08-10, 22:39   #35
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg liker Skogstad, men jeg strever med å finne bukser som passer. De har som regel strikk i livet, og mine barn er str fire år rundt livet til tross for at de er skolebarn begge to. Det hjelper ikke med stramming i strikken. Alt vi har prøvd er for vidt.

Isbjørn buksene er ikke med strikk i livet, tror kanskje Bergans har noen modeller uten strikk også?

Gammel 17-08-10, 23:07   #36
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Nei..... Tror jeg dropper Jonathan, ble usikker. Blir iallefall ikke noe i kveld..

Gammel 17-08-10, 23:08   #37
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Ser ut til at flest er fornøyde med Pop. Får man kjøpt dem på nett? Og hvordan er str?

Gammel 18-08-10, 00:34   #38
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

PoP sine bukser eier jo ikke slitestyrke, da. Ja, de er tette. Og gode på. Men hva hjelper det når det blir hull på hull på hull? Ble litt lei av å lappe, jeg ...

Isbjørn er jeg stort sett fornøyd med, men på disse, som så mange andre bukser, så slites strikkene under bena og knapper ryker.

Har ennå ikke funnet et merke som jeg er hundre prosent fornøyd med

Gammel 18-08-10, 01:30   #39
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har som sagt et sett fra Jonathan, bukse med seler og jakke. Ikke noe å utsette på passformen på våre klær og vanntette er de......Nå har vi ikke rukket å slite så mye på det, så skal ikke si noe om slitestyrken, men ellers svært fornøyd!

Når det gjelder P.op har vi brukt todelt mye både i fjor høst og i vår. Eneste som er slitt, er strikken (under foten) den holdt kun en uke .....men men .....eneste strikkene som duger her i huset, er gummistrikkene som Reima har på sine dresser.
Og når jeg først er inne på P.op må jeg også skryte av vindfleece`n....lillesøster elsker jakka si og etter masse lek og flere runder i vaskemaskinen, er den fremdeles nesten som ny. Absolutt vindtett og holder også ute litt vann....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 09:50   #40
Silver
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

*abb*

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.