Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvit kjole i bryllup?!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-10, 14:05   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit kjole i bryllup?!

Jeg er ikke skrekkelig opptatt av gammeldags skikk og bruk. Jeg kan gå i svart kjole i bryllup hvis tilbehøret er fargerikt. Hvit kjole kan man dog ikke gå i. Et sted går grensen.

Gammel 20-08-10, 14:23   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg synes mønstret kjole med hvit bunnfarge kan passere, dersom det er farge på mønsteret. Hvit kjole ville jeg unngått, selv med farge på tilbehøret.

Helt enig. Jeg hadde nok ikke blitt sur selv dersom noen hadde gått i hvitt i mitt bryllup, men hadde ikke gjort det selv.

Jeg kjøpte meg en hvit og rød kjole til et bryllup i sommer, men kommer ikke til å bruke den. Ikke pga fargen, men fordi jeg fant en annen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:34   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har gått i nesten hvit kjole en gang. Jeg spurte på forhånd fordi det var den eneste muligheten jeg hadde - jeg fikk låne den og hadde ingen andre som passet jeg kunne få lånt, og ingen penger å handle noe for. Bruden sa at det var helt ok, også ble hun kjempesur etterpå.

Alternativet ville vært å bli hjemme, så neste gang akkurat de der skal feire bryllup så feirer jeg heller hjemme.

Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:39   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har gått i nesten hvit kjole en gang. Jeg spurte på forhånd fordi det var den eneste muligheten jeg hadde - jeg fikk låne den og hadde ingen andre som passet jeg kunne få lånt, og ingen penger å handle noe for. Bruden sa at det var helt ok, også ble hun kjempesur etterpå.

Alternativet ville vært å bli hjemme, så neste gang akkurat de der skal feire bryllup så feirer jeg heller hjemme.

Hvis hun er en sånn fjomp, så blir det gjerne flere muligheter – til å bli hjemme, that is.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:41   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Så kjipt og smålig. Jeg vil heller at folk skal komme i bryllupet mitt i noe de har, uansett farge og annet, enn at de skal bruke penger de ikke har på noe nytt eller holde seg hjemme fordi de ikke har råd til noe som passer til folks etablerte standarder for hva som er rett og galt. Det er så mye fjas knyttet til bryllup at jeg er sjeleglad for å ha hatt et bryllup (og skal ha en feiring til, hihi) der folk føler seg velkomne, vel og avslappede uten masse konvensjoner og stress. :utblåsning:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:44   #26
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teite bruden!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:51   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til HI: Nei, nei, nei, man går selvsagt ikke i hvit kjole i bryllup dersom man ikke er brud selv. Ikke noe tilbehør i verden kan gjøre noe med skikk og bruk, altså.

SF: Man kan ikke si at det er greit først og SÅ blir sur. Makan!

Gammel 20-08-10, 14:52   #28
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Gammel 20-08-10, 14:53   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hun trodde nok kjolen ikke skulle irritere henne på forhånd. Det er en dame med sterk - innmari sterk - estetisk mening så den ødela nok noe for henne som var viktig vil jeg tro.

Jeg dro hjem før midnatt så det var ikke mange timene den irriterte noen. Ihvertfall ikke med meg tilstede.

Men egentlig burde jeg nok ikke spurt. Jeg ser jo i tråden her nå at det ikke er særlig tvil om at jeg brøt all folkeskikk voldsomt sterkt. Og det er vel ikke så lett å si på forhånd heller at nei, har du ikke en annen kjole så får du heller bli hjemme.

Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:57   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tror ikke jeg hadde reagert på om noen hadde dukket opp i hvit kjole i mitt bryllup nei. Har ikke tenkt så mye på sånne ting før jeg så en del tråder om det her inne. Jeg var bare rørt og glad over hvor fine folk var i mitt bryllup, og at de hadde tatt seg bryderiet på vår dag liksom.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:00   #31
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

For å svare på spørsmålet: jeg bruker alldri sort eller hvit i folks bryllup, men hadde ikke brydd meg om andre hadde gjort det i mitt. Så sant antrekket ikke var for brudete eller trist.

Gammel 20-08-10, 15:01   #32
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, man bruker ikke hvit kjole i andres bryllupp.

Og jeg fikk nettopp temaet for gubben og mitt sin planlagte kjempebursdags lag!
Brud og brudgom!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:03   #33
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av gjestene i mitt bryllup hadde hvit kjole med blonder og det hele, samt perler i det oppsatte håret. Hadde det ikke vært for sløret mitt så hadde hun sant å si vært mer brud enn meg... (penere enn meg er hun også, trollkjerringa! ).

Jeg ga blaffen - jeg blir generelt veldig sjelden fornærmet - men stusset, det gjorde jeg jo. Og alle de andre gjestene. Det var egentlig mer pinlig for henne enn noe annet.

Gammel 20-08-10, 15:06   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men SF: Hvis du hadde spurt meg og jeg sa det var greit, så hadde det vært greit. (Og det hadde vært greit for meg, jeg hadde bare ikke gjort det selv, og jeg hadde ikke rådet noen til å kjøpe en hvit kjole, men hvis det var *eneste* mulighet til å i det hele tatt komme i bryllupet, eneste som passet, ingen penger, selvsagt) Og hvis jeg kjente underveis eller etterpå at det ikke var ok, så hadde jeg bitt det i meg og stått for det jeg sa.

Gammel 20-08-10, 15:09   #35
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det Mim sa. Når man spør først og får klarsignal, så er det selvsagt det som gjelder!

Jeg hadde ikke tatt det som tungt om noen kom i hvit kjole i mitt bryllup. Kanskje noen gjorde det? Neimen om jeg husker.

Gammel 20-08-10, 15:11   #36
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ikke tatt det som tungt om noen kom i hvit kjole i mitt bryllup. Kanskje noen gjorde det? Neimen om jeg husker.

Ja det samme tenkte jeg. Kanskje noen hadde hvit kjole. Var ekstremt varmt den dagen husker jeg, og mange i sommerlige gevanter.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:11   #37
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men egentlig burde jeg nok ikke spurt. Jeg ser jo i tråden her nå at det ikke er særlig tvil om at jeg brøt all folkeskikk voldsomt sterkt. Og det er vel ikke så lett å si på forhånd heller at nei, har du ikke en annen kjole så får du heller bli hjemme.

Det er ikke så lett, det der. For det er ikke lett å si nei når noen spør direkte, selv om man egentlig har lyst. Min svigermor fant i et lyst øyeblikk ut at hun hadde lyst til å ha på seg sin gamle brudekjole i vårt bryllup. Det var en enkel, knekort kjole, som hadde fungert helt utmerket hadde den bare ikke vært hvit. Jeg ble rett og slett helt satt ut da hun lanserte ideen og følte veldig at det ble feil for meg, men jeg klarte ikke å si noe likevel. Heldigvis skjønte hun helt av seg selv at det var bedre å velge en annen kjole, så det ble ikke noe av problemstillingen når det kom til stykket.

Jeg tenker at det i stor grad er min feil hvis jeg sier at noe er ok, men så er det ikke det likevel. Samtidig er det veldig vanskelig å si nei til noe som man vet at egentlig er latterlig teit (Det spiller da egentlig ingen rolle hvilken farge folk velger på kjolen sin), selv om det kanskje ikke føles så ok likevel.

Men selvsagt er det ikke lov til å først si ja og deretter vise at man ble sur likevel. Virkelig ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:13   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om det var en som hadde hvit kjole i mitt bryllup. Jeg er ikke sikker, men mistenker det. Uansett var det tydeligvis ikke særlig viktig for meg. Men jeg hadde ikke noe tradisjonelt bryllup heller, bare en vennefest i etterkant av utenlandsvielse.

Gammel 20-08-10, 15:15   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er sånn du sier Teo. Nå (noen år etter) ser jeg helt klart at denne damen nok aldri i livet hadde klart å si at jeg skulle droppet å komme om det så sto om livet. Dermed burde jeg heller hatt vett på å avslå innbydelsen deres.

Men jeg holdt en nydelig tale for dem da.

Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:21   #40
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ikke gått i hvit kjole i bryllup, og syns det er litt rart når folk gjør det. Jeg tror ikke jeg hadde blitt direkte sur om none gjorde det i mitt bryllup, men litt rart hadde jeg nok syns det var. Jeg hadde en som stilte i mitt bryllup i helt lik kjole som min, bare i en annen farge. Hun hadde vært med på prosessen med utvelgelsen av min kjole, og fått sin egen kjole sydd, så jeg husker jeg reagerte litt over at hun hadde valgt samme snitt og helt like detaljer på sin kjole, bare i en farge. Men jeg ble ikke sur, bare syns hun var litt rar og veldig uoppfinnsom.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.