|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvest
Tja, det fins faktisk de som flyter. Faren min var med en fjern slektning på sjøen en gang, og denne fyren datt uti. Han var så diger at det var ikke snakk om å få ham oppi båten igjen. Så han holdt seg fast i ekterenden og lå å fløyt i sjøen etter båten inn til land igjen.
|
|
|
#24 |
|
Pauset
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestJeg bruker alltid, og poden bruker alltid. De andre ikke. Jeg tenker at jeg skal være et bra forbilde om ikke annet... |
|
|
|
|
|
#25 |
|
awesom
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestHer i huset er det jeg som er sløvest med vesten.
|
|
|
#26 |
|
Introvert textrovert
|
Jeg og mannen bruker slike eller flytejakkene våre.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestEt spørsmål litt på siden:
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestRedningsvest til de små, flytevest til de store. Alltid. Alle.
|
|
|
#29 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette har jeg hørt også.
Nei, jeg bruker ikke vest når jeg sover i båt og har heller ikke hatt det på datteren min. Ellers bruker vi alltid vest, og det gjør også de mennene jeg har vært i båt sammen med. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestHer bruker vi redningsvest hele familien. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestVi har åpen båt og der MÅ alle ha vest. Jeg og mannen har flytejakke/genser.
|
|
|
#32 |
|
~~~~~~~
|
dersom båten var i bevegelse benyttet vi vest. Nå vi lå for anker og sov om natten nei. Ungene ble ofte bysset i søvn på dagtid av motordur og gynging, og da lå de utslåtte med vestene sine på.
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestNår man er på ferie i to uker med båt - bruker alle vest hele tiden da også? |
|
|
|
#34 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestVest på uansett, hele familien. Barna har skikkelige redningsvester og vi voksne har flytevester. Mannen går faktisk foran med et godt eksempel, beordret vest på kompisene som skulle være med i båten.. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Etter den skrekkhistorien for et par år siden der en 1-åring lå og sov - trodde foreldrene, men tvert i mot lå LENGE i vannet og ble tilfeldig plukket opp av en annen båt som så ham, så tenker jeg at det er lurt med vest så lenge man er i bevegelse, ja...
|
|
|
#36 |
|
~~~~~~~
|
For å være heeeelt dønn ærlig - nei! Dvs. dersom man beveger seg langs land, man dorger igjennom smale stred (type max 5 knop), så hadde vi ikke på vester. Ungene hadde på vester så lenge de ikke var svømmedyktige.
|
|
|
#37 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mannfolk og bruk av redningsvestJeg har ikke hatt vest når det har vært nesten vindstille i smale sund og jeg ligger på dekk og soler meg. |
|
|
|
![]() |
|
|