Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du ta ferie i barnas sommerferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du ta ferie i løpet av skolens sommerferie?
Ja, men vanligvis ikke mer enn én uke i løpet av barnas sommerferie. 3 1,66%
Ja, men vanligvis ikke mer enn to uker i løpet av barnas sommerferie. 11 6,08%
Ja, jeg kan vanligvis ta tre uker eller mer i løpet av barnas sommerferie. 163 90,06%
Nei, jeg kan vanligvis ikke ta ut noe ferie i løpet av barnas sommerferie. 3 1,66%
Dustepoll/Jeg har ikke ferie/Jeg vil helst ikke ha ferie med ungene 1 0,55%
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 14:56   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?

Ja, det kan jeg, 3-4 uker. I tillegg har barna lærerpappa og lærerfarmor. Lærermormor bruker å være sfo for de andre barnebarna - som ikke allerede er velsignet med lærerpappa.

Jeg kan ikke velge når ferien skal være helt fritt, må tenke bemanning, men vi er oppfordret til å ta en del av ferien i skolens sommerferie ettersom det er rolig og vi har sommerverter i den perioden.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:57   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, egentlig ikke. Men i år fikk vi til 12 dager etter iherdig annonsering etter budeie.
Det var deilige dager det!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:57   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Her oppfordres vi til å ta fri i juli (må ikke da), så det går helt fint å ta ferie i sommerferien. Det er så stille på sommeren likevel, så jeg kunne sikkert tatt noen uker ekstra ubetalt også, men da ville det blitt litt lite penger av det..

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 15:03   #4
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Både jeg og mannen kan ta 4 uker i løpet av sommerferien til ungene.

Gammel 23-08-10, 15:04   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg og mannen har fire uker sammenhengede ferie sammen med ungene i sommerferien.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 15:05   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke skolebarn, men jeg gruer meg allerede til neste år..
Her er det i grunn ikke noe SFO tilbud på 2 mnd. (20.juni-20.august sånn ca).
Så det kan bli festlig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 15:49   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har endringsfrys om sommeren, og kan fint ta ut all ferien da.
Det er litt verre med mannen. De er så få at de må fordele ukene mellom seg, men det har løst seg fint likevel.

Gammel 23-08-10, 15:57   #8
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både jeg og mannen har fastsatte feriepuljer på jobbene våre. 1. pulje starter ca. 1 uke før skolen er ferdig og 3. pulje må desverre ha siste ferieuka ei uke etter at ungene har begynt på skolen. Dvs at hvert 3. år kan vi få 3 uker ferie med ungene i deres skoleferie, ellers bare 2 uker. Utrolig teit opplegg og iværtfall min jobb kunne klart å fått til 2 puljer, men det er ikke ledelsen intressert i.

Gammel 23-08-10, 16:08   #9
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ferie samtidig med barna. Mannen kan nesten alltid bestemme når han vil ha ferie.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:13   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi vil komme til å ha ferie sammen med barna, men problemet er vel at vi ikke har ferie HELE sommerferien deres. 8-9 uker liksom.

Gammel 23-08-10, 16:17   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg tror vi vil komme til å ha ferie sammen med barna, men problemet er vel at vi ikke har ferie HELE sommerferien deres. 8-9 uker liksom.

Det er vel de færreste arbeidstakere (selv ikke lærere) som har mulighet til å ta fri 8–9 uker om sommeren?

Pollen min skulle helst belyse hvor mange som ikke har anledning til å ta noe ferie eller bare veldig begrenset ferie sammen med ungene. Det var ikke så relevant om man klarte å få feriekabalen til å gå opp eller ikke. (Jeg skjønner at det er en høyst relevant problemstilling for de som sliter med det altså, men her var bakgrunnen for undersøkelsen å kartlegge hvor mange som ikke kunne feriere med ungene annet enn utenom skoleferien.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:18   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er vel de færreste arbeidstakere (selv ikke lærere) som har mulighet til å ta fri 8–9 uker om sommeren?

Jo, men i Trondheim har man jo i det minste SFO tilbud.
Det har ikke vi. Dermed må man enten ta ferien hver for seg (foreldrene) sånn at det blir 7-8 uker iallefall, eller finne andre muligheter for barnepass.

Stjørdal har vel et sånn "Aktiv sommer" tilbud, som koster over 2000 kr i uka eller noe, og ligger i sentrum.

Gammel 24-08-10, 09:33   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men i Trondheim har man jo i det minste SFO tilbud.
Det har ikke vi. Dermed må man enten ta ferien hver for seg (foreldrene) sånn at det blir 7-8 uker iallefall, eller finne andre muligheter for barnepass.

Har deres SFO stengt hele sommeren?

Gammel 23-08-10, 23:02   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ganske utopisk å forvente at to foreldre begge skal kunne ha fri samtidig som barna hele veien. Uansett hvor man bor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:17   #15
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er lærer, så ja.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:48   #16
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Får max tre uker ferie på sommeren.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:49   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan. Mannen er på ferieturnus, så der er det litt verre, men det går sikkert det også.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:57   #18
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Ja det kan jeg, og det gjør jeg alltid. Mellom 3 og 4 uker.

Gammel 23-08-10, 17:23   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan jeg. Nå fordi jeg er student, senere fordi jeg er blir lærer.

Gammel 23-08-10, 17:25   #20
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg er lærer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.