Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lettere rystet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 09:45   #21
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettere rystet

Jeg har mistet minstemann på kjøpesenter i Sverige. Helt grusomt. Noen fant henne i godtebutikken da Vi burde jo ha lett der først.

Moren mente sikkert ikke å være frekk når hun ikke sa noe til deg, kanskje hun bare var i sjokk, og lykkelig over å finne igjen ungen?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:46   #22
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Moren mente sikkert ikke å være frekk når hun ikke sa noe til deg, kanskje hun bare var i sjokk, og lykkelig over å finne igjen ungen?

Det tenkte jeg også. Jeg reagerer igrunnen på at hovedinnlegget bærer preg av sensasjonslystent "de bryr seg ikke om barna"-snakk.

Gammel 24-08-10, 09:53   #23
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Det var nettopp det at moren satt og ikke gjorde tegn til å savne ungen som sjokkerte meg.
Forstår ikke at dette skal oppfattes som sensasjonslystent fra min side.

Mulig jeg er elendig til å forklare meg.

Gammel 24-08-10, 09:56   #24
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg har mistet minstemann på kjøpesenter i Sverige. Helt grusomt. Noen fant henne i godtebutikken da Vi burde jo ha lett der først.

Hun satt og slappet av, så ikke ut til å savne han.Det var det som var så leit.

Gammel 24-08-10, 09:58   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hovedinnlegg

Vi ble helt satt ut av dette, fatter ikke at det går ann å bry seg så lite om ungen sin.

I denne setningen konkluderer du med at hun ikke bryr seg om ungen sin. Hvem kan egentlig vite det, annet enn henne? Det er det jeg mener er sensasjonslysten, at du la inn en tråd med denne konklusjonen etter en opplevelse i Tusenfryd. Mange reagerer forskjellig i ulike situasjoner, at andre ikke reagerer som forventet betyr ikke at de er blottet for empati eller ansvarsfølelse.

Det kan jo være at du har rett, men det vet hverken du eller vi. Det var poenget.

Gammel 24-08-10, 09:59   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frida, her.

Hun satt og slappet av, så ikke ut til å savne han.Det var det som var så leit.

For alt du vet så kan hun ha vært der med mange andre folk, som hun kanskje trodde hadde med seg minstemann. At hun da sitter og slapper av og ikke savner ham er vel ikke så rart.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:02   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var nettopp det at moren satt og ikke gjorde tegn til å savne ungen som sjokkerte meg.

Det blir gjerne sånn når man legger ut en tråd om noe man har observert. Folk misforstår, leser med vrangbriller på og henger seg opp i uvesentligheter, og så må man bruke resten av tråden på å forsvare/forklare seg ihjel. Jeg reagerer også på informasjon som egentlig ikke har noe med noe å gjøre, men her var det ikke vanskelig å forstå hva du mente.

Jeg (velger å) tro at damen bryr seg om barnet sitt, hun blir bare ikke så hysterisk som jeg blir i sånne situasjoner, for som regel ordner jo det seg - bare se, hun satt helt i ro på en benk, og barnet kom tilbake til henne - så en mer avslappet og cool holdning trenger ikke å bety at noe er galt eller at damen mangler følelser.

Gammel 24-08-10, 10:13   #28
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir gjerne sånn når man legger ut en tråd om noe man har observert. Folk misforstår, leser med vrangbriller på og henger seg opp i uvesentligheter, og så må man bruke resten av tråden på å forsvare/forklare seg ihjel. Jeg reagerer også på informasjon som egentlig ikke har noe med noe å gjøre, men her var det ikke vanskelig å forstå hva du mente.

Jeg (velger å) tro at damen bryr seg om barnet sitt, hun blir bare ikke så hysterisk som jeg blir i sånne situasjoner, for som regel ordner jo det seg - bare se, hun satt helt i ro på en benk, og barnet kom tilbake til henne - så en mer avslappet og cool holdning trenger ikke å bety at noe er galt eller at damen mangler følelser.

Takk! Du har forhåpentligvis rett

Gammel 24-08-10, 10:43   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns for øvrig det var bra at dere tok dere av gutten, det er altfor lett å tenke at han har noen i nærheten som sikkert følger med.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:52   #30
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mye bedre å bry seg - og bli bekymret for et lite barn enn å tro at foreldrene er i umiddelbar nærhet. Og selvfølgelig brydde mora seg.

Gammel 24-08-10, 10:54   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er mye bedre å bry seg - og bli bekymret for et lite barn enn å tro at foreldrene er i umiddelbar nærhet. Og selvfølgelig brydde mora seg.

Man kan jo ikke like gjerne gå ut ifra at moren brydde seg som at hun ikke gjorde det. Det finnes da hauger av dårlige foreldre der ute i verden, og for alt vi vet er det en av dem HI møtte på.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:59   #32
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi mistet eldste jenta vår i et kjøpesenter på Tenerife, det var de verste minuttene i mitt liv.

Kjempe flott at dere tok dere av gutten.

Gammel 24-08-10, 11:06   #33
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Næsjda, jeg forsto utmerket godt hva du mente.

Gammel 24-08-10, 13:41   #34
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg synes også at noen leser med vrangbrillene på.

Jeg synes hun fortjente en takk for å ha passet på gutten, og ha kommet med gutten tilbake til mora.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:01   #35
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg synes hun fortjente en takk for å ha passet på gutten, og ha kommet med gutten tilbake til mora.

Enig!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:12   #36
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Næsjda, jeg forsto utmerket godt hva du mente.

Jeg også. Jeg mangler heldigvis vrangbriller.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:14   #37
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Kjempebra å se at du tok deg av gutten. Mister jeg mine barn håper jeg virkelig at noen tar seg av dem og ikke bare går forbi og antar at noen passer på dem.
Forøvrig gjør vi som Iset, skriver nummer på armen og/eller har armbånd med nummer på når vi er på tur.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:15   #38
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Mobilnummer på armen (eller på en lapp i veska til den syv år gamle primadonnaen) er gull verd. :erfart i Legoland for snaue to uker siden:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:58   #39
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vel, om en unge på 2-3 år virrer alene rundt over en periode, hvor det er vann og masse folk uten at det tilsynelatende ser ut som noen er sammen med barnet, ville nok jeg også lurt på om foreldrene hadde full kontroll. Man ser jo om det er noen som er sammen med et barn, selv om det ikke er foreldrene som passer på. Her i dette tilfellet høres det ut som barnet var ute på tur alene, de som evt passet på ville vel blandet seg når dere begynte og blande dere inn vil jeg tro.?

Fint at du tok deg av barnet, ikke alle foreldre passer på barna sine like godt, afrikanere eller norske.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 21:53   #40
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaptain Sabeltann, her.

Vel, om en unge på 2-3 år virrer alene rundt over en periode, hvor det er vann og masse folk uten at det tilsynelatende ser ut som noen er sammen med barnet, ville nok jeg også lurt på om foreldrene hadde full kontroll. Man ser jo om det er noen som er sammen med et barn, selv om det ikke er foreldrene som passer på. Her i dette tilfellet høres det ut som barnet var ute på tur alene, de som evt passet på ville vel blandet seg når dere begynte og blande dere inn vil jeg tro.?

Fint at du tok deg av barnet, ikke alle foreldre passer på barna sine like godt, afrikanere eller norske.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.